Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Sinem & Didem Balık Aşk Şarkıları

Mekan: Bülent Ecevit Kültür Merkezi, Kordonboyu Mah., Ankara Cad. No: 142 (Tel: 0 216 353 0021)
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Sinem ve Didem Balık kardeşler bu akşam tangolardan oluşan bir konser verecek.


Cumartesi Sabah Konserleri: Gülsin Onay

Mekan: Pera Palas Hotel Jumeirah
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 11:00
Etkinlik Bilgisi : Pera Palas Hotel Jumeirah cumartesi sabah konserleri serisine klasik müzik piyanisti Gülsin Onay`la başlıyor.


Sibel Köse Quintet

Sanatçı: Sibel Köse (vo), Engin Recepoğulları (ts), Kürşad Deniz (p), Kağan Yıldız (b), Cem Aksel (d).
Mekan: Nardis Jazz Club, Rez: 0 212 244 6327 / 0 532 244 5778
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 22:30
Etkinlik Bilgisi : TED Ankara Koleji`nin ardından ODTÜ Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü`nden mezun oldu. Caz ile ilgili ilk çalışmalarına üniversitede öğrenci olduğu yıllarda başladı. Polonya’da seminerlere katıldı. 1987 yılından bu yana Sibel Köse konserlerde, radyo ve TV programlarında yer almakta, yerel ve uluslararası caz festivallerine katılmaktadır. Polonya`nın Zamosc kentinde düzenlenmiş olan Uluslararası Caz Vokalistleri Yarışması`nda birincilik ödülü aldı. 2008 “Nina Simone Tribute” konserinde Dee Dee Bridgewater, Raul Midon ve Stacey Kent ile aynı sahneyi paylaşan Köse, Polonya’da bir de albüm çıkardı. Giriş: 50 TL.


Briken Aliu & Friends

Mekan: Nova Sahne, Şehit Muhtar Mah. Mis Sokak, No:17, Beyoğlu, İstanbul (Tel: 0 533 647 5727)
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : Gitarist Briken Aliu ve arkadaşları bu akşam Nova Sahne`de.


İpek Dinç Yüce Quartet

Sanatçı: İpek Dinç Yüce (v), Kaan Bıyıkoğlu (p), Baran Say (b), Kerem Yüce (d)
Mekan: The Badau, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Rezervasyon: 0 532 306 4334)
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 21:00
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/1
Etkinlik Bilgisi : İstanbul doğumlu İpek Dinç Yüce, Işık Lisesi ve İÜ Kimya Mühendisliği mezunudur. 2005`de İlham Gencer`le tanışarak müzik hayatına adım atan Yüce, ilk etapta Sortie, Q Jazz Bar, Conrad Hotel gibi mekanlarda söyledi. 2006`da Nardis Jazz Club Genç Caz Vokal yarışmasında finale kaldı. Aynı sene İstanbul Caz Festivali Genç Caz Yarışması`nı kazandı ve festival kapsamında Parkorman`da konser verdi. Selçuk Sun ve Randy Esen ile caz eğitimine devam ettikten sonra 2009 senesinde tekrar katıldığı Nardis Jazz Club Genç Caz Vokal yarışmasını kazanarak Estonya`nın Talin kentinde düzenlenen Nomme Caz Festivali`ndeki International Jazz Vocal yarışmasına katılmaya hak kazandı. Bu yarışmada 3. olarak dikkat çeken Yüce, jüri tarafından 2009`da Avrupa`nın önde gelen caz festivallerinde konserler vermek üzere davet edildi. Bu dönemde Ted Curson ile de çalışan Yüce spikerlik eğitimi aldı, drama dersleri de alarak Kazım Akşar ile oyunculuk çalıştı. 2009 - 2012 arası The Marmara Hotel`de Şevket Uğurluer ile haftada 6 gün çay saati müziği yapan İpek Dinç Yüce, 2011`in ilk günüyle gösterime girmiş olan ve Haldun Dormen`in yönetmenliğinde sahneye konulan The Rat Pack Show`da 4 ay süreyle Barbra Streisand`i canlandırdı. İlham Gencer, Şevket Uğurluer, Selçuk Sun, Ted Curson, Önder Focan, Neşet Ruacan, Deniz Dündar, Yahya Dai, Şenova Ülker, Kadri Ünalan, Oğuz Durukan, Çağrı Sertel, Baran Say, Ozan Musluoğlu, Ferit Odman, Evren Karakul, Ercüment Orkut, Kürşad Deniz ve Kerem Yüce gibi isimlerle çalıştı. 2012 senesinde Tvem kanalında 3 ay haber editörlüğü, ardından program departmanında 2 ay Haftanın Rengi programı içinde yer alan Ajanda`nın editörlüğünü ve sunuculuğunu yaptı, BJK TV`de 2 ay ana haber spikerliği, 2013`de Akşam web tv`de 2 ay haber bülteni sundu. Halen Nardis Jazz Club, Moda Deniz Kulübü, Jazz Company gibi mekanlarda düzenli konser vermektedir.


Su İdil

Mekan: Brasserie D`Or, Emaar Square Mall
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 20:30
Etkinlik Bilgisi : Caz şarkıcısı Su İdil bu akşam Emaar Square Mall`da.


Çağıl Kaya Band

Mekan: Kaset Mitanni, Cihannüma Mah. Barbaros Bulvarı No:61/A 34353 Beşiktaş, İstanbul Tel: 0 212 236 1652
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : Çağıl Kaya Band bu akşam yeni albüm "Şimdilik Herşey Yolunda"dan şarkıları seslendirecek.


Marcus Miller Konseri

Mekan: Zorlu Center / Ana Tiyatro Salonu, Zincirlikuyu
Tarihi: 21 Ekim.2017
Saat: 21:00
Etkinlik Bilgisi : Dünyaca ünlü caz basçısı Marcus Miller özel bir proje için bu akşam Zorlu PSM`de.


 
Güç Başar Gülle ile "Müziğin Renklerinde Seyahat"
 

"Müziğin Renklerinde Seyahat" ilk yazısında seyahatin başlangıcını anlatıyor...

 1284 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku   |   Sonraki  

Cazkolik Shop Başar Gülle`nin "Ben/Siz" albümünü satın almak için tıkla!
Satın Al!

İlk yazı...

Berklee Müzik Okulu’ndayken son dönemimde aldığım ileri Big Band dersimizin hocası Greg Hopkins her zaman ki gibi heyecanlı bir şekilde derse girdi ve ilk sorusu şu oldu: “Sizce müzikteki en önemli birim nedir?”. Kısa bir sessizlik ve anlamsız bakışlardan sonra Greg cevabımızı beklemeden “melodi” dedi ve tahtaya sadece “m” yazdı. Sonra devam etti: “Evet, melodi önemlidir.” ve harfi biraz büyüttü, “h” (harmony) yapıp armoniyi ekledi. “Evet armoni de önemlidir” dedi. Sonra bütün tahtayı kaplayacak şekilde ritim anlamına gelen “R” harfini yazdı. Çok vurgulu bir ses tonuyla “Müzikte en önemli birim “RİTİM”dir dedi. O sırada bu anın hayatımdaki en kilit anlardan olacağını tahmin edemezdim. Niye böyle bir sıralama yaptığını anlayamamıştım. Müzik dediğimiz alan içinde, birçok tür ve anlayış varken bu kadar büyük bir genelleme yapılabilir miydi?

* * *

1600-1900 yılları arasında Klasik Batı Müziği’nin gelişimindeki en önemli müzikal birim tonal armoniye bağlı çok seslilik (polifoni) anlayışı olmuştur. Üç yüzyıllık bu dönem içinde stiller, anlayışlar değişse de tonal armoni formların belirlenmesinde en önemli parametredir. 1900’lerden sonraki arayışlar, tonal yaklaşımın kırılmasına ve yeni ifadelerin gelişmesine yol açmıştır. Bu arayışlarda, Batı dışı kültürlerin dillerinden faydalanma çabası görülse de, temelde kendi geçmişlerindeki zemin üzerine yeni yapılar kurmaya çalışmışlardır. Schoenberg’den, Boulez’e, Stockhausen’dan Grisey’e kadar bu yaklaşımın izleri kolaylıkla hissedilmektedir. Bu kadar çok çeşitlilik taşıyan bir anlayışı “Batı” olarak niteleyebilmemiz, galiba bu zeminden kaynaklanıyor. Bu zemin İSE hem felsefi hem de tarihi soru işaretleri ile dolu bir alan.

* * *

Osmanlı-Türk müziğinde ise 1600-1900 yılları içerisinde gelişimin en önemli noktası ritim olmuştur. Ritim, Osmanlı-Türk müziğinde Klasik Batı Müziği’ndeki tonal armoninin üstlendiği rolü yerine getirmiş, form yapılarının oluşmasında en önemli birim haline gelmiştir. Bu karşılaştırma üzerinden bakıldığında Osmanlı-Türk müziğinin tek sesli makamsal boyutu dışında, ritmik formların da başka bir boyut kattığını görüyoruz. Osmanlı-Türk müziğinin dönemleri karşılaştırıldığında makamlarda, enstrümanlarda değişiklikler olduğu fakat eser yapılarındaki formları oluşturan ritmik yapılarda değişiklik olmadığı fark edilmiştir. Teknik olarak bakıldığında Osmanlı dünyasındaki müzikal zemini ritim oluşturmaktadır. Besteciler de bu zemin üzerinde ustalıklarını sergilemeye çalışmışlardır.

* * *

Jazz söz konusu olduğun da ise Jazz’ın geçtiğimiz yüzyıl içerisinde etnik bir müzikten önemli bir müzikal disipline dönüştüğünü söyleyebiliriz. Jazz, kendi içerisinde birçok tür üretmiştir bu yüzyılda. Swing, Bebop, Cool Jazz, Hard Bop, Free Jazz ve Fusion bu türlerin başlıcalarıdır. Peki bize dinlediğimiz şeyi Jazz dedirten temel zemin nedir? Aslında bu sorunun cevabını araştırırken Miles Davis’in “Kind of Blue” albümü bize çok ipuçlarını vermektedir. Öncelikle bu albüm Klasik Batı Müziği etkisinden kurtulma işaretleri taşırken, aynı zamanda Siyah Amerikan halkının kendini müzikal olarak en iyi ifade ettiği Blues formuna yaslanmaktadır. Parçaların isimlerine göz attığımızda bile, örneğin “All Blues” ya da “Blue in Green”de bu etkiyi görüyoruz. Fakat bu Blues 1959 yılında yaşayan “bir çeşit Blues”dur. Ne çeşit olacağını tarihe bırakmış gibi bir havası vardır.

* * *

Müziğin tarihsel gelişimi içerisinde dayandığı kavramsal zeminleri doğru bir içerikte tartıştığımızda bugünle ilgili değerlendirmelerimiz daha gerçekçi bir hal alacaktır. Bu durum da müzisyen ve dinleyen kesimin neyi isteyip neyi istemeyeceği ile ilgili sağlıklı sonuçlar doğuracaktır.

Güç Başar Gülle

Cazkolik.com / 14 Eylül 2010, Salı

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın • Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen

Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio) Cazkolik Shop: • Yerli & yabancı albümler
   (Yıllara göre)
• Jazz Box Sets • Jazz Collections • Jazz Vinyls • Jazz Books • Ethnic • Classical
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp