Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Asena Akan

Mekan: Jazz Company, Talimhane, Taksim
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:00
Etkinlik Bilgisi : "İstanbul`un İzleri" albümünden şarkılar ve yeni bestelerle Asena Akan bu akşam Taksim Jazz Company`de.


Ezgi Aktan

Mekan: Kuzguncuk Sanat, Kuzguncuk No:85 (Rez: 0 553 228 4463)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:00
Etkinlik Bilgisi : Son albümünden şarkılarla Ezgi Aktan bu akşam Kuzguncuk Sanat`ta.


27. Akbank Caz Festivali: Sattas

Mekan: Moda Sahnesi, Moda, Kadıköy
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:00
Etkinlik Bilgisi : Türkiye`nin tek reggae grubu Sattas bu akşam şarkılarıyla Moda Sahnesi`nde.


Sibel Demir Band

Sanatçı: Sibel Demir vo, Janusz Szprot p, Murat Ulus b, Burak Durman d.
Mekan: SAMM`s Bistro Uğur Mumcu Cad No 19 GOP Ankara 0 312 447 9 000
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 20.30
Web Adresi: http://www.hotelsamm.com
Etkinlik Bilgisi : Sibel Demir İstanbul`da doğdu. Müziğe İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Koro Şarkıcılığı bölümünde başladı. Aynı okulun Opera bölümünde lisans öğrenimine devam etti. Rezonans, Borusan ve Sirene Korolarında yer aldı. Opera öğrenimine devam ederken caza ilgi duydu. Sibel Köse ile caz vokal çalıştı. İÜ Devlet Konservatuvarı mezuniyetinden sonra 2016 Nardis Jazz Club vokal yarışmasında Pulawy Jazz Workshop ödülü kazandı. Klasik şan ve caz vokal çalışmalarını sürdüren Sibel Demir 17 Kasım`da Houseband eşliğinde Ankara`da SAMM`s bistro da...


27. Akbank Caz Festivali: Midnight Session: DJ Nomad

Mekan: Babylon Bomonti, Şişli
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 23:59
Etkinlik Bilgisi : Bu akşam Ephemerals konserinin ardından DJ setinin başına DJ Nomad geçecek.


Luis Ernesto Gomez & Latin Jazz Band

Sanatçı: Luis Ernesto Gomez (vo, tumba), Gülseren Gomez (vo, perc), Semih Sural (tp), Michel Lotz (keyb), Osmar Jose Lara (b), Riccardo Marenghi (d).
Mekan: Nardis Jazz Club, Rez: 0 212 244 6327 / 0 532 244 5778
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:30
Etkinlik Bilgisi : Dünya müziklerinin Latin yorumları, kendi besteleri, sımsıcak ritimler, görselliğin büyüsü, işitselliğin doruğa ulaşması... Müziğin ki Latin Amerika`dan Afrika`ya, Afrika`dan Avrupa`ya ve bize evrenselliğin birleştirdiği bir şanson`dan fado`ya, cumbia`dan salsa`ya, afrocuban`dan latin caza, böylesi hayat bulup şahlanıp içinize aktığı, seyircininse tüm bu ayinin bir parçası olarak inanılmazı yaşayıp en çekingenin dahi kıpır kıpır eşlikte bulunduğu şölen. İzlemek mi, dinlemek mi, yetersiz, yaşanır. Luis Ernesto Gomez, Paris’te yıllarca Arturo Sandoval, Danny Brillant, Yuri Buenaventura gibi ünlü Latin sanatçılarıyla çalmış 28 senedir sahnede olan uluslararası tumba ustası. Gülseren Yıldırım Gomez ise 2005 yılında Eurovision`a katılmış, 400 milyon kişi tarafından dinlenmiş, konservatuarı Paris’te bitirmiş, 20 senedir, çok dilde şarkı söyleyen, özel bir ses sanatçısı, perküsyoncu ve danscı. Gülseren ve Luis’in bugüne kadar Türkiye, Fransa ve Avrupa’da yayınlanmış 11 adet CD çalışması bulunuyor. Bestelerini de içeren bu albümler, dünya müziklerinin eski ve yeni yorumlarının yanı sıra kendilerine özgü tarzı yansıtıyor. Giriş: 50 TL.


Shake

Mekan: Bova Sahne, Şehit Muhtar Mah. Mis Sokak, No:17, Beyoğlu, İstanbul (Tel: 0 533 647 5727)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : Shake bu akşam Bova Sahne`de.


Dünyanın Kemanları Festivali: Ortadoğunun Kadim Geleneği

Sanatçı: Cihat Aşkın, Parisa Arscoloni, Behrang Hoscami, Aşkın Ensemble
Mekan: Cemal Reşit Rey Konser Salonu
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Dünyanın kemanları festivalinin son konserinde kemancı Cihat Aşkın`ı yine bu coğrafyanın usta virtüözleriyle birlikte dinleyebilirsiniz.


27. Akbank Caz Festivali: Ephemerals

Mekan: Babylon Bomonti, Şişli
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:30
Etkinlik Bilgisi : 27. Akbank Caz Festivali bu akşam Babylon sahnesinde son konserlerinde Ephemerals ile devam ediyor.


Flapper Swing

Sanatçı: Nevin Hetmanek (v), Tamer Temel (sax), Erhan Erbelger (g), Tomas Hetmanek (g), Volkan Topakoğlu (b)
Mekan: The Badau, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Rezervasyon: 0 532 306 4334)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:00
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/1
Etkinlik Bilgisi : Flapper Swing, Django Reinhardt ve Sidney Bechet`nin izinden giden akustik bir caz manouche grubudur. İki manouche gitar, kontrbas, soprano saksofon ve vokalden oluşan Flapper Swing, quintet formunda sahne alır. Repertuarlarında D. Reinhardt besteleri ve 1920-30`ların caz standartlarına yer veren grup dinleyicilerine o dönemin eşsiz atmosferini yaşatır. Giriş: 40 TL.


 
Popüler Gündem
 

Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (2)

 2468 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

İlk bölümünü geçen Pazartesi başladığımız yazının bu hafta 2. bölümünü yayınlıyoruz. Birinci bölüme gösterdiğiniz ilgiden dolayı gerçekten çok memnunuz, eminiz bu 2. bölümü ve son bölümü de aynı merakla okuyacaksınız.

John Coltrane’in Atlantic’le imzaladığı sözleşme kendisine yılda yedi bin doları garanti ediyordu. Bu miktar, bir servet olmasa da 1958’de epey hatırı sayılır bir paraydı. Daha önemlisi, Coltrane’e albümlerini hazırlamak için gereken zamanı sağlıyordu. Artık çaldığı kayıt başına para almak zorunda olmaması albüm tarihlerini daha ayrıntılı planlamasına imkân vermişti. Bu durum gelişen müzikal kişiliğini eserlerine daha iyi yansıtmasıyla sonuçlandı (bunun en iyi örneği ‘Giant Steps’ idi). Atlantic ile yaptığı sözleşme diskografisinin neden zayıfladığını da açıklar. Coltrane 57 ve 58 yıllarını çoğunlukla stüdyoda geçirdi. 59’da kayıtlara katılması daha da seyrekleşti. Resmî olmayan canlı kayıtları saymazsak bir eşlikçi olarak yalnız iki kere kayda girdi. Şubat’ta Norman Granz’ın Mercury şirketi için Chicago’da Cannonball Adderley Beşlisi’yle kayıt yaptı. Mart ve Nisan’da (ilk ‘Giant Steps’ kaydından hemen önce ve sonra) Miles Davis’in Columbia şirketinden çıkan efsanevî  ‘Kind of Blue’ albümünün kaydına katıldı. ‘Giant Steps’ten sonra Coltrane’in Atlantic için bir sonraki kayıt seansları 24 Kasım ve 2 Aralık 1959’da gerçekleşti ve ortaya ‘Coltrane Jazz’ albümü çıktı (son seansta ‘Giant Steps’ten “Naima” da kaydedilmişti). Coltrane ritim bölümü için tercihini Miles’ın topluluğundan yana kullandı: basçı Paul Chambers, piyanist Wynton Kelly ve davulcu Jimmy Cobb.

‘Coltrane Jazz’ın açılış parçası Hoagy Carmichael’ın ‘Little Old Lady’ adlı bestesi, Sonny Rollins’in konserlerinde çok başarılı biçimde gün ışığına çıkarıp dönüştürdüğü hafifmeşrep parçalara benzer. Coltrane de burada aynı derecede güzel bir iş çıkarmıştır. Parçaya hafifmeşrep havasına uygun canlı bir ruh kazandırmıştır. Coltrane’in kendi bestesi olan ‘Like Sonny’ hem parçanın adından dolayı, hem de araya Sonny tarzı hafif melodik bir yapı yerleştirerek Rollins’e gönderme yapar. Coltrane albümde ayrıca üç orijinal blues parçasını güzel bir şekilde yorumlamıştır. Bunlardan en dikkat çekeni 6/4’lük bir melodi olan ‘Harmonique’ti. Bu parçada yoğun biçimde ‘multifonik’ yöntemi kullanılmıştı. Coltrane sahte parmak hareketleri ve ağızlığında yaptığı çeşitli hareketlerle aynı anda çok sayıda ses çıkarabiliyordu. “Coltrane Jazz”, “Giant Steps”in izinden giden, mihenk taşı bir albüm değildi. Göze batan armonik meydan okuyuşlar veya radikal değişimler içermiyordu. Coltrane’in eşlikçilerindeki seçimi, biraz o dönemin dinleyicilerine Miles’ın çalmadığı bir Miles Davis albümü sunmaya benziyordu. Yine de herhangi bir makul standarda göre mükemmel bir eser olup Davis’in o dönemde imzası olan topluluk kavramına Coltrane’in bir tür hoş vedası anlamına geliyordu. Coltrane, Miles’ın ritim grubunu sonraki albüm kayıtlarında kullanmadı. Ancak bir sonraki albüm için yine önemli bir kaynağın eşlikçilerini kullanacaktı.

Coltrane 28 Haziran ve 8 Temmuz 1960’ta stüdyoya girdiğinde kendisine alto saksafoncu Ornette Coleman’ın topluluğu eşlik etmişti: trompetçi Don Cherry, basçı Charlie Haden ve davulcu Ed Blackwell (8 Temmuz’daki seansta Haden’ın yerini basçı Percy Heath aldı). Bir yıl önce, müziği kendi kendine öğrenen dahî Coleman, Atlantic için yaptığı kendi albümü ve Lenox School of Jazz’daki konseriyle caz dünyasını altüst etmişti. Özellikle Cherry, Coleman’ın serbestçe akıp giden yarı modal doğaçlama yönteminde mahirdi. Bu doğaçlama tarzı, bebop ritimlerini epeyce korumasına karşın ağırlık noktasını, önceden belirlenmiş armonik yapılara bağımlı kalmadan neredeyse anında ortaya çıkarılan melodiler oluşturuyordu.

Coltrane bir sonraki albümü “Avant-Garde”da, Coleman’ın yöntemini benimseyerek özellikle eşlikçilerinin istediklerini yapmalarına izin verir. Coltrane ve Cherry birlikte gayet iyi bir şekilde çalarlar. Repertuvarlarında yer alan Coleman, Cherry ve Monk bestelerinin dolambaçlı melodilerini gerektiği gibi, aslına körü körüne uymadan yorumlarlar. “Cherryco”da Coltrane doğaçlama yaparken düşüncesi işe cümlenin ortasından başlayıp aynı anda her iki yönde tamamlamaktır. Klişelerle sınırlamadığı solosu, bebop ritimlerini terk ederek tempodan bağımsız özgür bir tarza yönelir. Diğer bestelerde – örneğin Thelonious Monk’un “Bemsha Swing”i – bu tarzı daha belirgin hale getirmesine karşın, dinleyici yerinde oynatan ritmik dalgalanma unsurunu korur. Cherry Coltrane’le çalmanın zorluğu üstesinden çok iyi gelerek, en yaratıcılık dolu performanslarından birini plağa yansıtır.

Ritim bölümü biraz gergin hatta zaman zaman prova yapıyormuş gibi çalar. Doğruyu söylemek gerekirse, Coltrane de böyle yapmıştır. Sonuç olarak, tamamıyla uyumlu olmasa da birbirini iyi anlayan bir müzisyenler topluluğu olduğunu görürüz. Her şeye rağmen performansları çok yüksek düzeydedir. Albüm ise hiç te göz kamaştırıcı olmaktan aşağı kalmaz.  Coltrane’in “free” müziğe karşı filizlenen ilgisinin adeta bir kanıtı gibidir. “Avant-Garde” albümünün kayıtlarıyla aynı sıralarda, Coltrane bir topluluk kurma aşamasındaydı. 1960 yılı boyunca hazırlık aşamasındaki bu toplulukta piyanist olarak Steve Kuhn veya McCoy Tyner, basta Steve Davis, davuldaysa Pete LaRoca (Sims), Billy Higgins veya Elvin Jones olması düşünülüyordu. Atlantic için yeni kayıtlara başlayacağı Ekim sonlarında Coltrane; Tyner, Davis ve Jones’tan oluşan kadroda karar kıldı. Birlikte çaldıkları üç kayıt seansı üçten fazla albüme yetecek kadar malzeme sağladı: My Favorite Things, Coltrane’s Sound ve Coltrane Plays the Blues (“Coltrane Jazz” albümünde yer alan “Village Blues”u da bu seansta kaydetmişlerdi). “My Favorite Things” tıpkı Miles’ın “Kind of Blue” ve Dave Brubeck’in “Time Out” albümleri gibi, genel dinleyici kitlesi içinde popülerliğe kavuşan ender akustik caz albümlerindendi. Bunda en büyük pay, Rogers ve Hammerstein’ın 1959’da yazdığı Broadway müzikali The Sound of Music’ten alınan ve albüme ismini veren parçanın Coltrane tarafından yorumlanış tarzıydı.

Albüme adını veren parça olağanüstü güzel bir müzik olmasının yanı sıra daha sıradan özellikleriyle de dikkat çekiyordu. Her şeyden önce Coltrane, kendi kendine çaldığı halde ticari bir kayıtta daha önce kullanmadığı soprano saksafon çalıyordu (“My Favorite Things”in ardından çıkan “Avant-Garde’daki “The Blessing” hariç). Ayrıca performans bir takım akor değişikliklerinden çok makamlara dayanıyordu. Bu armoni stratejisini Coltrane sonraki yıllarda artan sıklıkta kullanacaktı. Bunların dışında şarkının uzunluğu da dikkat çekiciydi. Neredeyse 14 dakika süren “My Favorite Things” o dönem için alışılmadık bir uzunluğa sahipti. Uzun çalma süresi ve eşlikçilerin adeta monoton armonik desteği Coltrane’e solosunu dramatik bir yapıda kurma imkânı vermişti: hem fikirler hem duygusal yoğunluk bakımından basitten karmaşığa ve tekrar basite.

Bunun dışında “Summertime”ın basit minör armonileri benzer bir düzenlemeye imkan tanımıştır. “But Not For Me” adlı standardın düzenlemesindeyse Coltrane karşıt bir yaklaşım sergileyip “Giant Steps” tarzı değişiklikler kullanarak karmaşık armonik yapı yaratmıştır. “Every Time We Say Goodbye” adlı parçadaysa tekrar soprano saksafona döner. Oysa bu çalgı, sonraki çalışmalarında bir tür kuraldışı olarak kalacak, çoğu zaman tenor saksafon “balad çalgısı” olacaktır.

Albümün son güzel yanı kadrosuyla ilgilidir. McCoy Tyner ile Elvin Jones’un bir araya gelmesi, ileriki yıllarda bu topluluğa hayat verecek olağanüstü dinamizmi ateşlemiştir. Tyner’ın benzersiz seslendirmeleri ve güçlü tarzı o dönemin caz müziğine eşine rastlanmayan bir ses katarken; Jones’un davul çalışı – henüz bir süre sonra görüleceği gibi açık bir yoğunluğa sahip olmasa da – kaynamak üzere olan bir poliritim kazanı gibidir. “My Favorite Things”deki topluluk performansı gelecekteki kavramsal değişikliklerin ipuçlarını verirken (özellikle Coltrane’in free caza karşı duyduğu sevdayı) bir yandan da geçmişle bağlarını açık biçimde muhafaza eder. Geleneği gayretli bir araştırmacılıkla birleştirebilme yeteneği, bu albümü sadece sıkı caz hayranlarının değil caza öylesine ilgi duyan müzikseverlerin de kalıcı gözdesi haline getirmiştir.

(Devam edecek)

Chris Kelsey

(Amerikalı caz müzisyeni, besteci ve caz gazetecisi olan 48 yaşındaki Chris Kelsey özellikle soprano saksafon çalmayı seviyor. Bir yandan da gazetecilik ve eleştirmenlik yapmaya devam eden Kelsey "Cadence", "Jazziz", "JazzTimes", "Allmusic" gibi yayınlarda düzenli olarak yazarlığa devam ediyor.)

Bu çeviriyi dilimize kazandıran sevgili arkadaşımız Fethi Aytuna’ya emeklerinden dolayı teşekkür ediyoruz.

Cazkolik.com / 23 Şubat 2009, Pazartesi

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Burak Sülünbaz Röportajı: 27. Akbank Caz Festivalde oğluyla çalacak Ulf Wakenius`la konuştuk. » Farklı geçmişten yola çıkıp hayatlarını mitolojikleştiren iki kadın; Simone de Beauvoir & Billie Holiday » Festival Portresi: 24. İstanbul Caz Festivali`nde izleyeceğimiz Miles Mosley geleneği bilen bir değişimci » Burak Sülünbaz Yazdı: Thelonious Monk`un yeni bulunan kaydı yılın büyük sürprizi oldu. » Cazkolik Röportajı: 12-15 nisan arası gerçekleşecek X Jazz Festival`i Sebastian Studnitzky ile konuştuk. » Yılbaşı öncesi geleneksel Christmas Jazz playlistimiz yayında. Bu müzikler kadar güzel bir yıl olması dileğimiz. » 29 Kasım akşamı Zorlu PSM`de izleyeceğimiz Jose Feliciano`nun hayatını yönlendiren üç büyük hit! » 25. Akbank Caz Festivali Özel: Oğuz Büyükberber ve Marc Sinan ilk kez İstanbul`da aynı sahneyi paylaşacak. » Türkiye`nin caz müziği bakımından dün bir gurur gecesine tanık olduk. Konser izlenimlerimiz yayında. » Ünlü şarkıcı Viktor Lazlo`dan cazın efsanevi ismi Bille Holiday üzerine müzikali 4 Aralık`ta CRR`de. » Ölmeden önce serisinden özel bir liste: "Ten Free Jazz Albums To Hear Before You Die" » Bu yıl caz konserleri konusunda bir sakinlik içinde olan CRR Mart ayı takvimini açıkladı. » "İçimde Aşk Var" ilk albümünü yayınlayan genç sanatçının tutkularını gizlemediği şarkılarla dolu. » Alaçatı Jazz Rüzgarı 25 Haziran`dan itibaren rüzgardan ziyade festival fırtınası gibi esecek... » "Bir başkadır benim öyküm..." Tunçel Gülsoy`un Ayten Alpman ile yaptığı geçmişe yolculuk yeniden yayında... » Yeni kuşak cazcıların geliştirdiği eklektik vizyonerliğin öne çıkan ismi Aaron Parks 10 Nisan`da Salon`da! » Biri dünyaca ünlü müzisyen, diğeri onu yıllardır büyük zevkle dinleyen cazseverin habersiz kesişen yolları. » Son yılların etkileyici sesi Youn Sun Nah gitarist Ulf Wakenius ile 21 Ocak akşamı Borusan Müzik Evi`nde. » Yılın en iyi yerli caz albümlerini bütün bir yılı en yakından takip eden Zuhal Focan`a sorduk... » Ara Malikian`ın "Pagagnini" özel gösterisi 7 Aralık akşamı Cemal Reşit Rey sahnesinde... » İş Sanat yeni sezon programını açıkladı. Cazın yaşayan efsanesi Sonny Rollins 2 Kasım`da İş Sanat`ta! » Dokuzuncusu düzenlenecek Bach Günleri, St. Antuan Kilisesi ve Garaj İstanbul`da gerçekleşecek. » Ud`un rönesansını gerçekleştiren adam Anouar Brahem ruhundaki müziği Eyal Hareuveni`ye anlattı. » Yaz başı çıkan albümleriyle modern divalar Terri Carrington, Madeleine Peyroux ve E. Elias göz kamaştırıyor. » Latin caza, bossa novaya otuz yıldır damgasını vuran Eliane Elias 17 Şubat`ta İş Sanat`ta. » Bobby McFerrin son albümü VOCAbuLarieS`i meslektaşı Nora McCarthy`e anlattı. » 20. Akbank Caz Festivali Özel: Bu yıl Akbank Caz Festivali yan etkinlikleriyle de oldukça zengin. » Montreal Güzel Sanatlar Müzesi ve Cité de la Musique işbirliğiyle Miles Davis`in hayatı oldukça kapsamlı bir sergiyle Ağustos ayına kadar açık. » Vuvuzela uğultusunun içinden Güney Afrika cazına bakmak. » 43. yaşındaki Montreux Jazz Festivali`nin afişlerle görsel tarihi... » 52. Grammy`lerin sonuçları belli oldu, kazananlar kim? » Büyük davulcular kuşağından Steve Gadd artık hep cazın içinde. » Pop caz ve fusion`ın büyük ustası Bob James İstanbul Jazz Center`da... » Gustav Lundgren JC`s`de... » 19. Akbank Caz Festivali Özel: Festival bu yıl konserler dışında zengin içerikli panellere de sahne olacak... » Yeni neslin 10 genç dişi aslanı... » Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar - 3 » Fender Rhodes`ların tarihi... » "Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar-2" » Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar - 1 » John Scofield`ın merakla beklenen albümü "Piety Street" yayınlandı. » Caz ve Protesto: Bir Yeniden Değerlendirme (Bölüm 2) » Caz ve Protesto: Bir Yeniden Değerlendirme » Beat kuşağının sembol ismi Jack Kerouac’ın caz sevgisi... » 7. Amatör Caz Müzisyenleri Festivali. Bana bol müzik, az da çiğ börek... » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (3) » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (2) » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (1) » ASCAP, 2009`un "Genç Caz Bestecisi Ödülü" adaylarını açıkladı » Caz denizini yeterince derin bulmayan Peter Cincotti yeni albümüyle pop okyanusuna açılıyor. » Dave Brubeck`in efsanevi albümü "Time Out"un ilk yayınlanışının üzerinden 50 yıl geçti. Bir kaç gün sonra gireceğimiz 2009 albümün yayınlanışının 50. yılı olacak... » Cazın en iyileri halen eskileri... » Eleştirmenlerin seçimleri belli oldu... 2008 » DownBeat "Şöhretler Salonu"nun en yeni üyesi Keith Jarrett oldu... » Bebop`tan modern caza Ari Hoenig`in Punk Bop yorumu...
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın • Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen

Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio) Cazkolik Shop: • Yerli & yabancı albümler
   (Yıllara göre)
• Jazz Box Sets • Jazz Collections • Jazz Vinyls • Jazz Books • Ethnic • Classical
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp