Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Asena Akan

Mekan: Jazz Company, Talimhane, Taksim
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:00
Etkinlik Bilgisi : "İstanbul`un İzleri" albümünden şarkılar ve yeni bestelerle Asena Akan bu akşam Taksim Jazz Company`de.


Ezgi Aktan

Mekan: Kuzguncuk Sanat, Kuzguncuk No:85 (Rez: 0 553 228 4463)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:00
Etkinlik Bilgisi : Son albümünden şarkılarla Ezgi Aktan bu akşam Kuzguncuk Sanat`ta.


27. Akbank Caz Festivali: Sattas

Mekan: Moda Sahnesi, Moda, Kadıköy
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:00
Etkinlik Bilgisi : Türkiye`nin tek reggae grubu Sattas bu akşam şarkılarıyla Moda Sahnesi`nde.


Sibel Demir Band

Sanatçı: Sibel Demir vo, Janusz Szprot p, Murat Ulus b, Burak Durman d.
Mekan: SAMM`s Bistro Uğur Mumcu Cad No 19 GOP Ankara 0 312 447 9 000
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 20.30
Web Adresi: http://www.hotelsamm.com
Etkinlik Bilgisi : Sibel Demir İstanbul`da doğdu. Müziğe İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Koro Şarkıcılığı bölümünde başladı. Aynı okulun Opera bölümünde lisans öğrenimine devam etti. Rezonans, Borusan ve Sirene Korolarında yer aldı. Opera öğrenimine devam ederken caza ilgi duydu. Sibel Köse ile caz vokal çalıştı. İÜ Devlet Konservatuvarı mezuniyetinden sonra 2016 Nardis Jazz Club vokal yarışmasında Pulawy Jazz Workshop ödülü kazandı. Klasik şan ve caz vokal çalışmalarını sürdüren Sibel Demir 17 Kasım`da Houseband eşliğinde Ankara`da SAMM`s bistro da...


27. Akbank Caz Festivali: Midnight Session: DJ Nomad

Mekan: Babylon Bomonti, Şişli
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 23:59
Etkinlik Bilgisi : Bu akşam Ephemerals konserinin ardından DJ setinin başına DJ Nomad geçecek.


Luis Ernesto Gomez & Latin Jazz Band

Sanatçı: Luis Ernesto Gomez (vo, tumba), Gülseren Gomez (vo, perc), Semih Sural (tp), Michel Lotz (keyb), Osmar Jose Lara (b), Riccardo Marenghi (d).
Mekan: Nardis Jazz Club, Rez: 0 212 244 6327 / 0 532 244 5778
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:30
Etkinlik Bilgisi : Dünya müziklerinin Latin yorumları, kendi besteleri, sımsıcak ritimler, görselliğin büyüsü, işitselliğin doruğa ulaşması... Müziğin ki Latin Amerika`dan Afrika`ya, Afrika`dan Avrupa`ya ve bize evrenselliğin birleştirdiği bir şanson`dan fado`ya, cumbia`dan salsa`ya, afrocuban`dan latin caza, böylesi hayat bulup şahlanıp içinize aktığı, seyircininse tüm bu ayinin bir parçası olarak inanılmazı yaşayıp en çekingenin dahi kıpır kıpır eşlikte bulunduğu şölen. İzlemek mi, dinlemek mi, yetersiz, yaşanır. Luis Ernesto Gomez, Paris’te yıllarca Arturo Sandoval, Danny Brillant, Yuri Buenaventura gibi ünlü Latin sanatçılarıyla çalmış 28 senedir sahnede olan uluslararası tumba ustası. Gülseren Yıldırım Gomez ise 2005 yılında Eurovision`a katılmış, 400 milyon kişi tarafından dinlenmiş, konservatuarı Paris’te bitirmiş, 20 senedir, çok dilde şarkı söyleyen, özel bir ses sanatçısı, perküsyoncu ve danscı. Gülseren ve Luis’in bugüne kadar Türkiye, Fransa ve Avrupa’da yayınlanmış 11 adet CD çalışması bulunuyor. Bestelerini de içeren bu albümler, dünya müziklerinin eski ve yeni yorumlarının yanı sıra kendilerine özgü tarzı yansıtıyor. Giriş: 50 TL.


Shake

Mekan: Bova Sahne, Şehit Muhtar Mah. Mis Sokak, No:17, Beyoğlu, İstanbul (Tel: 0 533 647 5727)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : Shake bu akşam Bova Sahne`de.


Dünyanın Kemanları Festivali: Ortadoğunun Kadim Geleneği

Sanatçı: Cihat Aşkın, Parisa Arscoloni, Behrang Hoscami, Aşkın Ensemble
Mekan: Cemal Reşit Rey Konser Salonu
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Dünyanın kemanları festivalinin son konserinde kemancı Cihat Aşkın`ı yine bu coğrafyanın usta virtüözleriyle birlikte dinleyebilirsiniz.


27. Akbank Caz Festivali: Ephemerals

Mekan: Babylon Bomonti, Şişli
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 22:30
Etkinlik Bilgisi : 27. Akbank Caz Festivali bu akşam Babylon sahnesinde son konserlerinde Ephemerals ile devam ediyor.


Flapper Swing

Sanatçı: Nevin Hetmanek (v), Tamer Temel (sax), Erhan Erbelger (g), Tomas Hetmanek (g), Volkan Topakoğlu (b)
Mekan: The Badau, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Rezervasyon: 0 532 306 4334)
Tarihi: 17 Kasım.2017
Saat: 21:00
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/1
Etkinlik Bilgisi : Flapper Swing, Django Reinhardt ve Sidney Bechet`nin izinden giden akustik bir caz manouche grubudur. İki manouche gitar, kontrbas, soprano saksofon ve vokalden oluşan Flapper Swing, quintet formunda sahne alır. Repertuarlarında D. Reinhardt besteleri ve 1920-30`ların caz standartlarına yer veren grup dinleyicilerine o dönemin eşsiz atmosferini yaşatır. Giriş: 40 TL.


 
Popüler Gündem
 

"Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar"

 3621 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

"Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle

İlişkilendirmedeki Yanlış

Anlayışlar: Caz Tarihindeki

Sosyo-Politik Bağlamı Öğretmenin

Bazı Tehlikeleri"



Marc C. Gridley

(İlk olarak Ekim 2008’te College Music Symposium’da yayımlandı, vol. 4, 139-155. © 2008, College Music Symposium)

Türkçeye çeviren: Prof. Dr. Ertan Yılmaz
(Dokuz Eylül Üniversitesi, Sinema Televizyon Bölümü Öğretim Üyesi)

Bu makaleyi Türkçeye ve caz dağarcığımıza kazandıran arkadaşımız ve iyi bir caz dinleyicisi olan sevgili Ertan Yılmaz`a Cazkolik.com olarak teşekkürlerimizi sunuyoruz.

---------------------------------------------------------------------------------------
3. ve Son Bölüm

---------------------------------------------------------------------------------------

Bu algılamalar akla yatkın görünse bile, bunlar müzik hakkındaki gerçekler değil, dışardan bir gözlemcinin tamamen kişisel algılamalarıdır. Ancak dinleyicilerin programatik müziğe (dinleyicilere olayları hatırlatmayı amaçlayan besteler) duydukları gereksinimler onları öylesine kolay aldanır hale getirir ki, yazarların kişisel algılamalarını müzik ile politika arasındaki ilişkilerin gerçekleri olarak kabul ederler. Bu tip yazarlar aynı soundlar için karşı açıklamaları sunmadıkları ve kendi algılamalarını ikna edici bir şekilde ifade ettikleri için, eleştirel olmayan okuyucular eşit derecede akla yatkın alternatif açıklamaları oluşturma ya da yazarların yanılabileceğine anlama eğiliminde olmazlar.


Müzik Yalnızca Kendini İfade Eder



Etkili yazarların algılamalarının doğru olup olmadığını araştırmadan kabul etme meselesi bize anlamın açık bir şekilde şarkı sözleriyle ifade edildiği vokal müzikten farklı olarak, tamamen enstrümantal müziğin farklı yorumlara açık olduğunu hatırlatır. Bu makalenin ilgili olduğu bu eğilim müziğin sosyo-politik meselelerle değil de, tamamen soundlarla ilgili olabildiğinde özellikle yanıltıcıdır. Bu nokta Igor Stravinsky’nin 40 yıldan fazla süre önce şu söyledikleriyle daha da netleşir: “Müzik kendini ifade eder.” 70 yıldan fazla süre önce de Stravinsky bize şunu hatırlatmıştı: “Müziğin ikincil meseleleri üzerine o sıkıcı yorumlar yalnızca müziği anlamamızı kolaylaştırmazlar, aynı zamanda onun özünü ve esasını anlamayı önleyen ciddi bir engel oluştururlar.”


Yanlışlar ve Kirli Düşünce



Gazeteciler ve yazarlar sivil haklar öfkesini ve özgürlüğünü free caz ile ilişkilendirdiklerinde, ciddi yanlışlardan ve kirli düşünmekten suçludurlar. Örneğin bazıları önceden düzenlenmiş biçimden bağımsız olan cazın bir bölümünün çalkantıyı dile getirmediğini fark edemediler. Örneğin Ornette Coleman’ın 1958’den 1965’e kadar serbest doğaçlamalarının bir bölümü ritmik ve melodikti ve Jimmy Guiffre’nin ve Paul Bley’in 1950’lerde 1980’lere kadar serbest doğaçlamalarının çoğu yumuşaktır.

Neden-sonuç iması free cazın bir bölümünün soundlarının sunduğu sembolizm eğilimi nedeniyle kirlenir. LeRoi Jones ve Frank Kofsky’dan açıkça bir ipucu alan Brian Harker free cazın kurucularıyla yayımlanmış röportajlara önem vermedi ve şu sözleri yazdığında eğilim ile ilham arasında ayrım yapmada başarısız oldu: “. . . free caz toplumdaki kargaşayı yansıttı. . .”  “. . . bu müzik toplumdaki özgürlüğe yönelik militan dürtünün güvenilir bir yansıması olarak göründü.”  Free cazın en önemli yenilikçileri arasında olan saksafoncular Ornette Coleman ve Albert Ayler bu tip motivasyonları reddettiler ve müziklerinin bu tarzda tanımlanmasından rahatsız oldular. Müziğine militanlık ve siyah öfke atfedilmesinden rahatsız olan Albert Ayler gerçekten siyah milliyetçi yazar LeRoi Jones’u ziyaret etti ve ona bu müzik yorumcusunun yayımlanan algılamalarının kendisi (A. Ayler) değil, Jones hakkında olduğunu söyledi. 

Gruptaki trompetçi olan kardeşi Don Ayler bu yanlış atıftan çok rahatsız oldu ve bana “Bu müzik aşk hakkında, nefret değil” dedi.  Benzer biçimde saksafoncu John Coltrane’in kayıt yapımcısı Bob Thiele şöyle söyledi: “. . . edebiyat derneği için Coltrane ve diğerlerinin müziği. . . gerçekten siyah militanlığını temsil etti. Coltrane de dahil müzisyenlerin çoğu kendi militan kardeşlerinin tarzını düşünmüyordu. Yani LeRoi Jones bu müziğin militan olduğunu hissedebilirdi, ancak Coltrane böyle hissetmedi. LeRoi Jones’a bunu söylemek için kendi tarzının dışına çıkmadı.”


Müzik Olgusu ya da Medya Olgusu: Müzik Tarihi mi yoksa Polemikler mi?



Bazen birkaç yazar daha önce bahsedilen LeRoi Jones’un Coltrane’i cazın bir Malcolm X’i olarak tanımlamasında olduğu gibi kendi gözde sanatçılarının saikleriyle kendi arzularını karıştırmış göründüler. Onlar açıkça kötü bir şekilde müziği ve müzisyenleri kendi gözde toplumsal davalarına katmak istediler ve avangard caz müzisyenlerinin aynı davalardan ilham almadıklarına inanamadılar. Örneğin 1965’te Frank Kofsky şöyle yazdı: “Sanatçılardan, özellikle sanat cazda olduğu gibi bir halkın varlığına yakından bağlı olduğunda, genelde toplumun kaygılarından kendilerini uzakta tutmaları beklenemez. . .”  Müzisyenlerin müttefik olmasını isteyen birkaç yazar müzikal motivasyonları yanlış algıladı ve gözde soundlarını sivil haklar özgürlük hareketiyle ilişkilendirdi, böylece müzikleri politik gündeme sahip olmayan bu müzisyenleri bu harekete dahil etti. 40 yıl sonra Free Jazz and Free Improvision: An Encyclopedia’da Todd Jenkins benzer düşünceye yenik düştü: “Genellikle kültürel altüst dönemlerinde olduğu gibi, ülkenin sanatçıları kişisel, ama uygun tarzlarda tepki verdiler. Bunun bir sonucu “free caz” olarak bilinen coşkulu, arındırıcı müzikal formdu.”

Kofsky ve Jones bilgili araştırmacılar olarak günümüzde artık itibarlı değillerdir.  Ancak caz tarihi kitapları hâlâ eleştirel olmayan bir tarzda onların tavrını sürdüren bir tarzda yazılıyor. Dahası bazı hocalar öğrencilere bu yapıtların zorunlu olarak müzik tarihini değil, büyük ölçüde kişisel görüşleri ve gözlemleri desteklediğini açıklamaksızın ders kitapları olarak Kofsky’ın (Black Nationalism and the Revolution in Music) ve Jones’un (Blues People) polemiklerini kullanmaya devam ediyorlar. Onlar aynı zamanda Kofsky ve Jones’un düşüncelerini eleştirel olmayan bir şekilde benimsemiş olan diğer kitapların yazarlarından yararlanıyorlar. Sonuç, caz öğrencilerinin politikanın doğaçlama stilleri, özellikle de free caz için temel bir neden olduğunu düşünmeleridir.


Sonuç


Free caz 1960’lı yıllarda ırksal özgürlük ve eşitlik için mücadelenin içinde ortaya çıkmadı. Sivil haklar hareketi doğaçlama için temel olarak önceden düzenlenmiş akor dizilerinden vazgeçmiş, bu nedenle spontane müziğe bir rehber olarak şarkı yapısından bağımsız olan cazdaki küçük bir hareket olarak aynı dönemde ortaya çıktı. Serbest-biçim müzisyenlerinin özgürlüğü müzikaldi, toplumsal değil.

Sanatlarında kendi dönemlerinin politikasından etkilenen müzisyenler kesinlikle vardır, ancak cazda bunların sayısı ve yine cazda politik etkinin kapsamı medya tarafından abartılmıştır. Belki de bu (a) müzikte gerçekten olan biten hakkında yazmaktan ziyade, politikayla ilgili yazmak daha kolay olduğu, (b) toplumsal mücadele ve ırksal adaletsizliğe dair sansasyonel olayları tanımlamak daha heyecan verdiği ve (c) bireysel yaratıcılığın gizemli süreçlerine göre sosyo-politik güçleri anlamak daha kolay olduğu içindir.

1960’lı yıllar sivil haklar mücadeleleri ile avangard caz arasındaki neden-sonuç ilişkisine atıf yapmak baştan çıkarıcı olsa da, (a) kişisel yaratıcılık, (b) (çok az olduğu ortaya çıkan) politik öfkenin motive ettiği müzik ve (c) bir politik hareketin simgesel bir ifadesi olarak benimsenmiş olan müzik arasında ayrım yapmak önemlidir. Albert Ayler’in yazar Frank Kofsky’ın Ayler’in müziğini Malcolm X’in politikalarıyla ilişkilendirmeye yönelik anlamsız girişimine verdiği tepkiyi hatırlayın: “Politika ve müzik. Bunlar bir şekilde ilişkilendirilebilir, ancak müzik müziktir ve politika da politika. Müzisyenler müzik yapar.”

Aldatıcı bağlantıların varlığının günümüz eğitimi için ciddi içerimleri vardır, çünkü giderek artan sayıda hoca öğrencilerden yazarları-yönetmenleri sosyo-politik meseleler ile caz stillerinin ortaya çıkışı arasında kesin olmayan bağlantıları ima eden ya da açıkça ifade eden filmleri ve kitapları incelemesini istiyor. Bunun bilincinde olmak, müziğin kendisini ek olarak toplumsal ve tarihsel bağlamla ilgili sunumları tercih eden hocalar ve yazarlar için çok önemlidir. Caz stillerini eşzamanlı sosyo-kültürel tarih içinde riske girmeden tanıtmak daha zekice olabilir, çünkü free caz ile sivil haklar mücadeleleri arasında hatalı bağlantı için burada yapılana benzer bir girişim, yazarların II. Dünya Savaşı, ırk ilişkileri ve bebop’un ortaya çıkışı arasında yaptıkları aldatıcı bağlantılar için de yapılabilir.  Yoksa öğrenciler gerçeklikte politikanın yeni stilleri motive etmemesine rağmen enstrümantal müziğe müzik dışı unsurların esin kaynağı olduğu sonucuna varabilirler. Ayrıca caz stilleriyle ilgi kısa derslerde politik tarih konuşmalarının, daha önemli olan yetenekleri dinlemeyi öğretme işi yerine zaman kaybetmek olabileceğini düşünmek çok önemlidir.

-BİTTİ-


KAYNAKLAR


- Bley, Paul ve David Lee, Stopping Time: Paul Bley and the Transformation of Jazz (Montreal, Quebec: Vehicule Press, 1999).

- DeMichael, Don, “John Coltrane and Eric Dolphy Answer Their Critics,” Down Beat (12 Nisan 1962), ss. 20-23. 

- Feather, Leonard, “Archie Shepp: Some of My Best Friends Are White,” Melody Maker 412 (30 Nisan 1966), s. 6.

- Fox, Ted, "In the Groove: The People Behind the Music" (New York: St. Martin Press, 1986).

- Gennari, John, "Blowin’ Hot and Cool: Jazz and Its Critics" (Chicago, Illunois: University of Chicago Press, 2006).

- Gioia, Ted, "The History of Jazz" (New York: Knopf, 2000).

- Gridley, Mark C. “The Unreliability of Jazz Improvisation for Communicating Emotion: Evaluating Anger Perceptions in John Coltrane’s Saxophone Improvisations,” yayımlanması için teslim edilmiş el yazması.

_____, “Trivializing Personal Creativity and Downplaying Musical Sources by Emphasizing Socio-Cultural Context in Jazz History,” yayımlanması için teslim edilmiş el yazması.

_____, “Can Trait Anger Influence Music Perception?” Creativity Research Journal, baskıda.

_____, "Jazz Styles: History and Analysis" 10. edition (Prentice-Hall, 2008).

_____, “Who’s Actually Angry, John Coltrane or His Critics?” Psychology Journal, 2007, vol.4. sayı 4.

_____, "Jazz Sytles" (Prentice-Hall, 1978).

- Harker, Brian, "Jazz: An American Journey" (Upper Saddle River, New Jersey: Prentice-Hall, 2005).

- Jenkins, Todd, "Free Jazz and Free Improvisation: An Encyclopedia" (Westport, Connecticut: Greenwood, 2004).

- Jones, LeRoi, “Voice from the Avant-Garde: Archie Shepp,” down beat 32 (14 Ocak 1965), ss. 18, 19, 20, 36.

_____, “Jazz Criticism and its Effect on the Art Form,” David Baker (der.), New Perspectives in Jazz içinde (Washington DC: Smithsonian, 1986), ss. 55-70.

_____, "The LeRoi Jones/Amiri Baraka Reader" (New York: Thunder’s Mouth Press, 1991).

_____, "The Autobiography of LeRoi Jones/Amiri Baraka" (New York: Freundlich, 1984).

- Kahn, Ashley, "The House That Trane Built" (New York: Norton, 2006).
Kofsky, Frank, Black Nationalism and the Revolution in Music (Pathfinder Press, 1970).

_____, “An Interview with Albert and Donald Ayler,” Jazz and Pop (Eylül 1968), s. 21

- Neal, Lawrence, “A Conversation with Archie Shepp,” Liberator 5, 11 (Kasım 1965), ss. 24-25.

- Priestley, Brian, "Mingus: A Critical Biography" (Londra: Quartet, 1982).
Shepp, Archie, “An Artist Speaks Bluntly,” Down Beat 32 (16 Aralık 1965), ss. 11 ve 42.

- Smith, Bill, “Paul Bley,” CODA (Nisan 1979), s. 166.

- Spellman, A. B., "Four Jazz Lives" (Ann Arbor, Michigan: University of Michigan Press, 2004).

- Stravinsky, Igor and Robert Craft, "Expositions & Developments" (New York: Doubleday, 1962).

- Stravinsky, Igor, Stravinsky: "An Autobiography" (New York: Simon & Schuster, 1936).

- Tirro, Frank, "Jazz: A History", 2. edition (New York: Norton, 1995).
Van Pelt, Derek, “Albert Ayler’s Ghost,” Cleveland, Ohio: Cleveland Magazine (Aralık 1978), s. 43.

- Wilmer, Valerie, “Conversation with Coltrane,” Jazz Journal (Ocak, 1962), s. 2.

Diskografi


- Ayler, Albert, Spiritual Unity, ESP Disk 1001, 1964’te kaydedildi.

- Ayler, Albert, Holy Ghost: Rare and Unissued Recordings, Revenant 213, 9CDs, 1962’de kaydedildi.

- Bley, Paul, Paul Bley at the Hillcrest Club, Inner City 1007, 1958’de kaydedildi.

- Charles, Teddy, Collaboration: West, Prestige 7028, 1953’te kaydedildi.

- Coleman, Ornette, Something Else, Contemporary 7551, 1958’de kaydedildi.

- Coleman, Ornette, Free Jazz, Atlantic 1364, 1960’da kaydedildi.

- Coltrane, John, Ascension, Impulse! 543 413, 1965’te kaydedildi.

- Giuffre, Jimmy, Jimmy Giuffre 3, Verve 8397, 1961’de kaydedildi.

- Giuffre, Jimmy, Free Fall, Columbia 65446, 1962’de kaydedildi.

- Hamilton, Chico, The Chico Hamilton Quartet, Pasific Jazz 1209, 1955’te kaydedildi.

- Kenton, Stan, New Concepts in Artistry in Rhythm, Capitol T383, 1952’de kaydedildi.

- Manne, Shelly, “The Three” and “The Two", Contemporary 3584, 1954’te kaydedildi.

- Mingus, Charles, Charles Mingus Presents Charles Mingus, Candid 79005, 1960’da kaydedildi (Orville Faubus ile şarkı sözlerinin olduğu “Original Fables of Faubus”u içeriyor).

- Roach, Max, We Insist! Freedom Now Suite, Candid 8002, 1960’da kaydedildi (sivil haklar protestosuyla açıkça ilgili en bilinen caz parçalarından biri).

- Rollins, Sonny, Our Man in Jazz, RCA LSP 2612. 1962’de kaydedildi.

- Shepp, Archie, Fire Music, Impulse! AS-86, 1965’te kaydedildi (Malcolm X için methiye).

- Shepp, Archie, Four for Trane, Impulse! AS-71, 1964’te kaydedildi (linç etme üzerine bir parçayı içeriyor).

- Tristano, Lennie, Crosscurrent, Capitol 52771, 1949’da kaydedildi.

Cazkolik.com / 16 Ağustos 2009, Pazar

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Burak Sülünbaz Röportajı: 27. Akbank Caz Festivalde oğluyla çalacak Ulf Wakenius`la konuştuk. » Farklı geçmişten yola çıkıp hayatlarını mitolojikleştiren iki kadın; Simone de Beauvoir & Billie Holiday » Festival Portresi: 24. İstanbul Caz Festivali`nde izleyeceğimiz Miles Mosley geleneği bilen bir değişimci » Burak Sülünbaz Yazdı: Thelonious Monk`un yeni bulunan kaydı yılın büyük sürprizi oldu. » Cazkolik Röportajı: 12-15 nisan arası gerçekleşecek X Jazz Festival`i Sebastian Studnitzky ile konuştuk. » Yılbaşı öncesi geleneksel Christmas Jazz playlistimiz yayında. Bu müzikler kadar güzel bir yıl olması dileğimiz. » 29 Kasım akşamı Zorlu PSM`de izleyeceğimiz Jose Feliciano`nun hayatını yönlendiren üç büyük hit! » 25. Akbank Caz Festivali Özel: Oğuz Büyükberber ve Marc Sinan ilk kez İstanbul`da aynı sahneyi paylaşacak. » Türkiye`nin caz müziği bakımından dün bir gurur gecesine tanık olduk. Konser izlenimlerimiz yayında. » Ünlü şarkıcı Viktor Lazlo`dan cazın efsanevi ismi Bille Holiday üzerine müzikali 4 Aralık`ta CRR`de. » Ölmeden önce serisinden özel bir liste: "Ten Free Jazz Albums To Hear Before You Die" » Bu yıl caz konserleri konusunda bir sakinlik içinde olan CRR Mart ayı takvimini açıkladı. » "İçimde Aşk Var" ilk albümünü yayınlayan genç sanatçının tutkularını gizlemediği şarkılarla dolu. » Alaçatı Jazz Rüzgarı 25 Haziran`dan itibaren rüzgardan ziyade festival fırtınası gibi esecek... » "Bir başkadır benim öyküm..." Tunçel Gülsoy`un Ayten Alpman ile yaptığı geçmişe yolculuk yeniden yayında... » Yeni kuşak cazcıların geliştirdiği eklektik vizyonerliğin öne çıkan ismi Aaron Parks 10 Nisan`da Salon`da! » Biri dünyaca ünlü müzisyen, diğeri onu yıllardır büyük zevkle dinleyen cazseverin habersiz kesişen yolları. » Son yılların etkileyici sesi Youn Sun Nah gitarist Ulf Wakenius ile 21 Ocak akşamı Borusan Müzik Evi`nde. » Yılın en iyi yerli caz albümlerini bütün bir yılı en yakından takip eden Zuhal Focan`a sorduk... » Ara Malikian`ın "Pagagnini" özel gösterisi 7 Aralık akşamı Cemal Reşit Rey sahnesinde... » İş Sanat yeni sezon programını açıkladı. Cazın yaşayan efsanesi Sonny Rollins 2 Kasım`da İş Sanat`ta! » Dokuzuncusu düzenlenecek Bach Günleri, St. Antuan Kilisesi ve Garaj İstanbul`da gerçekleşecek. » Ud`un rönesansını gerçekleştiren adam Anouar Brahem ruhundaki müziği Eyal Hareuveni`ye anlattı. » Yaz başı çıkan albümleriyle modern divalar Terri Carrington, Madeleine Peyroux ve E. Elias göz kamaştırıyor. » Latin caza, bossa novaya otuz yıldır damgasını vuran Eliane Elias 17 Şubat`ta İş Sanat`ta. » Bobby McFerrin son albümü VOCAbuLarieS`i meslektaşı Nora McCarthy`e anlattı. » 20. Akbank Caz Festivali Özel: Bu yıl Akbank Caz Festivali yan etkinlikleriyle de oldukça zengin. » Montreal Güzel Sanatlar Müzesi ve Cité de la Musique işbirliğiyle Miles Davis`in hayatı oldukça kapsamlı bir sergiyle Ağustos ayına kadar açık. » Vuvuzela uğultusunun içinden Güney Afrika cazına bakmak. » 43. yaşındaki Montreux Jazz Festivali`nin afişlerle görsel tarihi... » 52. Grammy`lerin sonuçları belli oldu, kazananlar kim? » Büyük davulcular kuşağından Steve Gadd artık hep cazın içinde. » Pop caz ve fusion`ın büyük ustası Bob James İstanbul Jazz Center`da... » Gustav Lundgren JC`s`de... » 19. Akbank Caz Festivali Özel: Festival bu yıl konserler dışında zengin içerikli panellere de sahne olacak... » Yeni neslin 10 genç dişi aslanı... » Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar - 3 » Fender Rhodes`ların tarihi... » "Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar-2" » Free Cazı Sivil Haklar Hareketiyle İlişkilendirmedeki Yanlış Anlayışlar - 1 » John Scofield`ın merakla beklenen albümü "Piety Street" yayınlandı. » Caz ve Protesto: Bir Yeniden Değerlendirme (Bölüm 2) » Caz ve Protesto: Bir Yeniden Değerlendirme » Beat kuşağının sembol ismi Jack Kerouac’ın caz sevgisi... » 7. Amatör Caz Müzisyenleri Festivali. Bana bol müzik, az da çiğ börek... » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (3) » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (2) » Bir caz ikonu olarak, "Bir Devin Adımları: John Coltrane" (1) » ASCAP, 2009`un "Genç Caz Bestecisi Ödülü" adaylarını açıkladı » Caz denizini yeterince derin bulmayan Peter Cincotti yeni albümüyle pop okyanusuna açılıyor. » Dave Brubeck`in efsanevi albümü "Time Out"un ilk yayınlanışının üzerinden 50 yıl geçti. Bir kaç gün sonra gireceğimiz 2009 albümün yayınlanışının 50. yılı olacak... » Cazın en iyileri halen eskileri... » Eleştirmenlerin seçimleri belli oldu... 2008 » DownBeat "Şöhretler Salonu"nun en yeni üyesi Keith Jarrett oldu... » Bebop`tan modern caza Ari Hoenig`in Punk Bop yorumu...
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın • Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen

Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio) Cazkolik Shop: • Yerli & yabancı albümler
   (Yıllara göre)
• Jazz Box Sets • Jazz Collections • Jazz Vinyls • Jazz Books • Ethnic • Classical
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp