Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

TESAK Cumartesi Söyleşi Dizisi: Clara Schumann ve Tarih Boyunca Kadın Besteciler

Sanatçı: Konuşmacı: Aydın Büke
Mekan: Caferağa Mahallesi Rıhtım Caddesi No:2/3 Eski Başkanlık Binası (Beşiktaş iskelesi Karşısı) Kadıköy, İstanbul (0 216) 337 8654-55
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 14:00
Web Adresi: http://www.
Etkinlik Bilgisi : Kadıköy Belediyesi tarafından hayata geçirilen, Kadıköy’ün yaşayan kütüphanesi Tarih Edebiyat ve Sanat Kütüphanesi’nde (TESAK) edebiyat, felsefe, tarih, bilim alanlarında önemli isimleri Kadıköylülerle buluşturmaya devam ediyor. Kasım-Nisan ayları boyunca, her Çarşamba bilim ve felsefe, her Perşembe edebiyat, her Cumartesi de tarih, sanat tarihi, güzel sanatlar ve arkeoloji alanlarında uzman konuşmacıların yer alacağı söyleşilere herkes davetli. Bugünün konusu Clara Schumann ve Tarih Boyunca Kadın Besteciler`i Aydın Büke anlatacak.


CELLİSTANBUL İLE DÜNYANIN GÜZEL SESLERİ / Cellistanbul

Sanatçı: Çello: Çağ Erçağ, Murat Berk, Melih Kara, Ediz Şekercioğlu
Mekan: Yeldeğirmeni Sanat, Rasimpaşa Mah. İskele Sok. No: 43/1, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Tel: 0 216 337 0058)
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:00
Web Adresi: http://yelsanat.kadikoy.bel.tr/
Etkinlik Bilgisi : Çellistanbul Viyolonsel Kuarteti, 2002 senesinde Murat Berk tarafından kurulmuş olup, adını sihirli atmosferi ve tarihi zenginliği ile bilinen İstanbul şehrinden esinlenerek almıştır. Dört çellist?ten oluşan grup, yurt içi ve yurt dışındaki değerli sanatçı arkadaşlarıyla beraber müzik yapmak ve Türkiye?nin zengin müzik tınısını dünyaya sergilemek amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Grup bu konserde yurdumuzun zengin melodileri ve dünyadaki güzel sesleri tango, film müzikleri, klasik müziğin deha bestecilerinin bestelerinden oluşan seçkileri seslendirilecektir. Bilet Fiyatları: Tam 30 TL, Öğrenci ve İndirimli 15 TL


Sibel Köse Quintet

Sanatçı: Sibel Köse (v), İmer Demirer (tp), Kürşad Deniz (p), Kağan Yıldız (b), Cem Aksel (d)
Mekan: The Badau, Akasya (Rez: 0 532 306 4334)
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 21:30
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/4
Etkinlik Bilgisi : Sibel Köse beşlisi bu akşam The Badau sahnesinde.


Musica Sequenza "Hermes"

Mekan: Borusan Müzik Evi, Beyoğlu
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:30
Web Adresi: https://www.biletix.com/etkinlik/
Etkinlik Bilgisi : Hermes. Simyanın, çobanların, hırsızların ve dahi düşlerin tanrısı; mesajların taşıyıcısı ve yeraltındaki ruhların rehberi. Bu efsanevi ve mitolojik dünyadan etkilenerek oluşturulan Hermes projesi ise dinleyicilerini farklı dünyalara, bambaşka duygu durumlara ve evrenlere davet ediyor. Burak Özdemir’in, tarihi barok enstrümanlarıyla elektronik müziğin birleşiminden oluşan Hermes adlı bu projesinde; Berlin merkezli topluluk Musica Sequenza için ürettiği yapıtlar, dinleyiciyi çağdaş bir kabilenin kadim ritüellerine davet ediyor adeta... Elektronik ve melodik tekno müziğin antik ruhunu çağırmakla kalmayıp, onları antik enstrümanlarla doğaçlama bir diyalogda bütünleştiren Hermes, destansı finaliyle dinleyicileri derinden etkileyecek.


8. Uluslararası Klarnet Festivali: Yasmin Levy Konseri

Mekan: MKM Attila İlhan Salonu
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 21:00
Web Adresi: https://www.biletix.com/etkinlik/
Etkinlik Bilgisi : Her yıl binlerce nefesi bir araya getiren Uluslararası Klarnet Festivali bu sene 12-18 Kasım tarihlerinde İstanbul ve Ankara`da! İlk gününden bu yana dünyaca ünlü isimleri ağırlayan festival 2019 yılında da müzikseverlere birbirinden güzel konserler sunuyor. Festivalin bu yılki programında dünyaca ünlü isimler unutulmayacak konserlere imza atacak. Festival takipçileri tarafından yoğun ilgi gören ve sevenlerinin her sene görmek istediği Balkan müziğinin efsanevi ismi Goran Bregovic, sefarad müziğinin dünyadaki ismi ladino sanatçısı Yasmin Levy ve rembetiko müziğinin önemli temsilcilerinden Cafe Aman İstanbul ile ülkemizin dünyaca ünlü klarnet sanatçısı Serkan Çağrı 8. Uluslararası Klarnet Festivali`nde sahne alacaklar. Latin ve Sefarad müziğinden İspanyol flamenkosuna, Arjantin tangosundan Portekiz fadosuna kadar dünyanın farklı coğrafyalarında müzikleri harmanlayarak, Türk ezgileriyle de dinleyicilerini farklı bir müzikal yolculuğa çıkarmaya hazırlanan Yasmin Levy, Uluslararası Klarnet Festivali kapsamında 14 Kasım’da Congresium Angora Salonu’nda müzikseverlerle buluşacak.


MIX FESTIVAL PRESENTED BY %100 MUSIC

Mekan: Zorlu PSM
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Bu yıl dördüncüsü gerçekleşecek festivalde seslerarası deneyimine kaldığı yerden devam ediyor! Zorlu PSM’nin iki gün boyunca dans pistine dönüşeceği festival bu yıl 15 – 16 Kasım tarihlerinde gerçekleşiyor.
16 Kasım Cumartesi
%100 Music Sahnesi
20:30 - Zeynep Erbay
22:30 - Isaac Delusion
00:00 - Ross From Friends (live)
01:30 - Booka Shade
03:00 - Mabbas

Red Bull Sahnesi
20:00 - Nova Persona
22:00 - PLAID (Live AV)
23:30 - Teleman
00:45 - SX
02:00 - Hey! Douglas Big Band (Live)

Fuaye LED
23:40 - Yang Jahz
01:10 - Iskeletor + Anıl Çeik
02:30 - Jtamul


Kasım Ayında Caz Müziğinin Tüm Renkleri Cloud 34`te Buluşuyor

Mekan: Cloud 34, Hilton İstanbul Bomonti
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat:
Etkinlik Bilgisi : İstanbul’un en büyük oteli Hilton İstanbul Bomonti’de yer alan şehrin popüler mekanı Cloud 34, Kasım ayında düzenleyeceği Colors of Music geceleriyle caz müziğinin en güzel örneklerini misafirlerinin beğenisine sunacak. Eşsiz İstanbul manzarasıyla, 34. kattan İstanbul’u selamlayan mekan, Kasım ayı itibariyle her Cuma ve Cumartesi gecesi farklı ülkelerden ve tarzlardan esintiler içeren konsept geceleriyle misafirlerine adeta bulutların üzerinde bir müzik ziyafeti yaşatacak. “Abbey Lincoln gecesi”, “Latin Amerika Bossa Nova müzikleri”, “Film müzikleri gecesi”, “Bir Parizyen gecesi”, “An evening in song” ve “Other Standarts” gibi farklı müzik konseptlerinden oluşan “Colors of Music” gecelerinde, Emin Fındıkoğlu & Melisa Kral, Deniz Taşar, Cansu Nihal Akarsu & Cem Kaprol, Burcu Hancı, Dolunay Obruk, Gizem Dinç, Seran Bilgi ve Asena Akan gibi caz müziğinin ünlü isimleri sahne alacak.


Uluslararası Antalya Piyano Festivali: Barbaros Büyükakkan & Symphonic Project

Mekan: Antalya Kültür Merkezi
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:30
Etkinlik Bilgisi : 2000 yılından bu yana Antalya`nın uluslararası "Sanat Şehri" kimliğine katkıda bulunan, Avrupa Festivaller Birliği (EFA) üyesi Uluslararası Antalya Piyano Festivali bu yıl 16 Kasım-30 Kasım tarihleri arasında yapılacak. Bu yıl 20ncisi gerçekleşecek olan festivalde yerli ve yabancı sanatçılar Antalyalı müzikseverlerle buluşacak. Festival 16 Kasım’da, farklı dillerde söylediği şarkılar ve güçlü sesiyle büyük bir hayran kitlesine ulaşan Barbaros Büyükakkan konseriyle başlayacak.


 
Arto Peştemalcıgil ile Caz Müzisyenleri Ansiklopedisi

Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Fats Navarro / Sam Rivers / Gary Bartz / Bud Powell / Kenny Kirkland / David Kikoski / Oscar Pettiford

 5241 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

Dinlediğiniz müziklerin listesi sayfanın altındadır.


Happy Birthday Jazz!`a hoşgeldiniz, bu hafta caz tarihine yön veren bir çok ismin doğum günü, hemen ilk günle haftaya başlayalım...

Geçen haftayı müthiş geçirdik, haftayı olağanüstü yapan isim ise elbette John Coltrane idi. Yeni haftaya hepiniz hoşgeldiniz. Trompetin kayıp çocuğu Fats Navarro ile haftaya başlıyoruz, Salı`nın ismi Sam Rivers, Çarşamba günümüzün ustalarından Gary Bartz, Perşembe piyano efsanesi, cazın bir başka sıradışı ismi Bud Powell, Cuma Kenny Kirkland, Cumartesi yine günümüzün bir başka ustası David Kikoski ve haftanın son günü ise kontrbasın kurallarını yazan adamlardan Oscar Pettiford var.

Değerli okurlarım, bana yazarak eleştirilerinizi, isteklerinizi, köşeyle ilgili beklentilerinizi iletin lütfen. Ne de olsa bu benim ilk köşe yazarlığı deneyimim ve dolayısıyle her türlü katkıya açığım.

Arto Peştemalcıgil
arto@cazkolik.com


30 Eylül 2012, Pazar

Bebop dönemindeki öncü çalışmalarıyla tanınan ve Jimmy Blanton`un varisi olarak kabul edilen Amerikalı basçı, çellist ve bestecidir. Piyanoyla başlayıp 14 yaşında basa geçerek devam ettirdiği müzik kariyerinin başında aile grubunda çalmıştır. Dönemindeki basçıların çalma stillerini beğenmeyerek kendi tarzını geliştirdiği söylenir. 1941`de bir ara bu işten geçimini sağlayamayacağını düşünüp müziği bırakmışsa da, 5 ay sonra kendisini takdir eden müzisyenlerden Milt Hinton`un ısrarıyla geri dönmüştür. 1942`de Charlie Barnet`in grubuna katılan Pettiford, 1943`te Coleman Hawkins`in "The Man I Love" kaydında çalarak daha geniş kitlelerce tanınmıştır. Bu dönemde Earl Hines ve Ben Webster`le de çalışan Pettiford 1944`te Dizzy Gillespie`yle erken dönem bir bop grubunun liderliğini paylaşmış, 1945`te ise Coleman Hawkins`le birlikte California`ya giderek The Crimson Canary filminin soundtrack`inde çalmıştır. 1945-48 arası Duke Ellington`la, 1949`da ise Woody Herman`la çalışan sanatçı 1950`ler boyunca grup lideri olarak çalmayı tercih etmiştir. Pettiford`un grup liderliği yaptığı dönemin ilginç anılarından biri, kazara Cannonball Adderley`yi keşfetmesidir. Müzisyenlerinden biri kendisine oyun oynayarak o zamanlar tanınmamış bir müzik öğretmeni olan Adderley`yi sahneye çıkarmış ve oldukça zor bir parçada solo yapmaya zorladığı Adderley etkileyici bir performans sergilemiştir. Cazda çellonun öncüsü olarak kabul edilen Pettiford bu enstrümanı ilk olarak Woody Herman`ın orkestrasındayken çalmış, 1949`da kolunu kırdığı bir dönemde bas çalması mümkün değilken rehabilitasyon döneminde çello çalabildiğini keşfetmiş ve 1950`de bu enstrümanla ilk kayıtlarını yapmıştır. 1958`de Avrupa`ya giden sanatçı Kopenhag`a yerleşerek orada lokal müzisyenlerle ve Stan Getz, Bud Powell, Kenny Clarke gibi tanınmış isimlerle çalmıştır. Bilinen besteleri arasında "Tricotism", "Laverne Walk", "Bohemia After Dark" ve "Swingin` Till the Girls Come Home"un yer aldığı Oscar Pettiford 8 Eylül 1960`ta Kopenhag`da hayata veda etmiştir. Charles Mingus`la birlikte en çok kayıt yapan grup lideri / besteci basçılardan olan Pettiford`un diskografisine bir göz atalım şimdi de:

Lider olarak: Bass Hits (Topaz, 1943–46), The New Oscar Pettiford Sextet (Debut, 1953), Oscar Pettiford Sextet (Vogue, 1954), Basically Duke (1954), Another One (1955), O.P. Big Band: Deep Passion (GRP, 1956–57), Winner`s Circle (Prestige, 1957) John Coltrane ile, The Oscar Pettiford Orchestra in Hi-Fi, Vol. 1 (1956) & Vol. 2 (1957), Vienna Blues – The Complete Session (Black Lion, 1959), Montmartre Blues (Black Lion, 1959–60), The Complete Essen Jazz Festival Concert (Black Lion, 1960) Coleman Hawkins, Bud Powell, Kenny Clarke ile, My Little Cello (America Records, 1960).

Sideman olarak: Teddy Charles: 3 for Duke (Jubilee/London,1957), Miles Davis: The Musings of Miles (Prestige), Miles Davis: Miles Davis Volume 1 / Miles Davis Volume 2 (Blue Note, 1952–54), Kenny Dorham: Jazz Contrasts (OJC, 1957) Afro-Cuban (Blue Note, 1955), Duke Ellington: Carnegie Hall Concert January 1946 (Prestige), Duke Ellington: Carnegie Hall Concert December 1947 (Prestige); 1947-1948 (Classics), 1949-1950 (Classics), Great Times! (OJC, 1950) (includes "Perdido", "Blues for Blanton"), Dizzy Gillespie: 1945 (Classics), Coleman Hawkins: Rainbow Mist (Delmark, 1944), The Hawk Flies High (OJC, 1957), Woody Herman: Keeper Of the Flame (Capitol, 1948–49), Johnny Hodges: Caravan (Prestige, 1947–51), Milt Jackson: Plenty, Plenty Soul (Atlantic, 1957), Lee Konitz / Warne Marsh Quintet (Atlantic, 1955), Thelonious Monk: The Unique, Brilliant Corners, Plays the Music Of Duke Ellington (Riverside/OJC), Max Roach: Deeds, Not Words (OJC, 1958), Sonny Rollins: Freedom Suite (1958) on The Essential S. R. on Riverside (1956–58), Art Tatum: The Art Of Tatum (ASV, 32-44), Lucky Thompson: Tricotism (Impulse, 1956), George Wallington: The George Wallington Trios (OJC, 1952–53).

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Pettiford!



29 Eylül 2012, Cumartesi

Erken yaşta kaybettiğimiz Amerikalı piyanist / klavyecidir. Brooklyn`de doğan Kenny henüz 6 yaşında piyano başına oturmuştur. Bir röportajında şöyle demiştir: "O zamanlar piyano sahibi olmak oldukça pahalıydı, bu sebeple bir kere çalmaya başladıktan sonra bir daha kalkmadım." Cazla tanışması abisi sayesinde olur: "Abim beni Herbie Hancock, McCoy Tyner gibi caz sanatçılarına yönlendirdi ve bu sayede cazı sevmeye başladım." Katolik lisesini bitirdikten sonra Manhattan Müzik Okulu`nda klasik piyano performansı, klasik teori ve beste dersleri alan sanatçı, profesyonel kariyerine Polonyalı fusion kemancısı Michal Urbaniak`la 1977`de Avrupa turnesine çıkarak ve onun "Urbaniak" ve "Daybreak" albümlerinde çalarak başlamıştır. Daha sonra Weather Report basçısı Miroslav Vitous`un "First Meeting" ve "The Miroslav Vitous Group" adlı ECM albümlerinde yer alan Kirkland caz sahnesinde isim yapmaya başlamış ve trompetçi Terumasa Hino`yla çıktığı bir Japonya turnesinde Wynton Marsalis`le tanışmış ve onun kendi adını taşıyan ilk albümünde piyano koltuğunu Herbie Hancok`la paylaşarak 5 yıl sürecek bir profesyonel birlikteliğe imza atmıştır. Marsalis`in bebop geleneğinin teknik virtüozite yönüne vurgu yapan klasik sound`una Hancock ve Tyner tarzı stiliyle renk katan Kirkland, sanatçının 1985 albümü "Black Codes (Songs from the Underground)"da bu güçlü kombinasyondan unutulmaz bir örnek sergiler. Kirkland ayrıca saksofoncu Branford Marsalis`in ilk Columbia albümlerinde de yer almış ve 1990`ların başına kadar Branford`la çalmayı sürdürmüştür. İkilinin birlikte çaldıkları albümler şunlardır: Scenes in the City (1983), Royal Garden Blues (1985), Renaissance (1986), Random Abstract (1987), Crazy People Music (1990), I Heard You Twice the First Time (1992). 1985 yılında Branford Marsalis`in kardeşi Wynton`un grubunu terkedip Sting`in turne grubuna katılmasıyla birlikte Kirkland da aynı yolu takip etmiş ve 10 yılı aşkın bir süre Sting`in grubunda çalıp sanatçının solo kariyerini pekiştirmesine yardım etmiştir. 1990`ların başında Branford`un müzikal direktörlüğünü üstlendiği NBC`s Tonight Show`da çalmaya başlamış, kendisine rahatlık ve düzenli bir gelir sunan bu işin yaratıcılığını engellediğinden şikayet etmiştir. 1990 yılında hip-hop grubu Gang Starr ile birlikte Spike Lee`nin Mo Better Blues filminin soundtrack`inde çalmış, 1991 yılındaysa kendi adını taşıyan ilk albümünü kaydetmiştir. Branford Marsalis`in hip-hop fusion grubu Buckshot Lefonque`ta da piyano ve klavye çalan Kirkland`ın sağlığı 1990`ların ilerleyen dönemlerinde bozulmaya başlamış, 1998 yazında davulcu Jeff "Tain" Watts`ın ilk albümü "Citizen Tain"in kayıt çalışmalarını sürdürürken doktorlarca kendisine konjestif kalp yemezliği teşhisi konmuş ve derhal ameliyat olması gerektiği söylenmiştir. Bıçak altına yatmaktan korkup kaderini kabullenen sanatçı tekrar Branford Marsalis`le turneye çıkmış, 7 Kasım 1998`de sanatçının düğününe katıldıktan sonra 13 Kasım 1998`de Queens`teki evinde ölü olarak bulunmuştur.

Zamansız ölümüne karşın geriye oldukça zengin bir kayıt mirası bırakan Kenny Kirkland`in birlikte çalıştığı müzisyenlerin listesi oldukça uzundur. Bunlardan bazılarını hatırlayalım: Don Alias, Bob Berg, Art Blakey, Carla Bley, Donald Byrd, Kenny Burrell, Terence Blanchard, Michael Brecker, Gary Burton, Ron Carter, Stanley Clarke, Crosby, Stills, Nash & Young, Urszula Dudziak, George Duke, Cornell Dupree, Kevin Eubanks, Gil Evans, Charles Fambrough, Sonny Fortune, Frank Foster and the Loud Minority, Chico Freeman, Steve Gadd, Kenny Garrett, Dizzy Gillespie, Abdullah Ibrahim (Dollar Brand), Elvin Jones, Stanley Jordan, Rodney Jones, Pat LaBarbera, Hubert Laws, Mike Manieri, Cecil McBee, Jr., Marcus Miller, Bob Mintzer, Thelonious (`T.M.`) Monk, Jr., Airto Moreira Jaco Pastorius, Tito Puente, Arturo Sandoval, Pharoah Sanders, John Scofield, Sting, John Stubbelfield, Lew Tabakin, Ernie Watts, Jeff "Tain" Watts, Mark Whitfield, Reggie Workman.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Kirkland!




28 Eylül 2012, Cuma

New Brunswick, New Jersey doğumlu Amerikalı caz piyanisti ve klavyecisidir. Müzikal bir aileden gelen ve ilk piyano derslerini 6 yaşındayken babasından alan Kikoski, onlu yaşlarında caz ve rock gruplarında çalışır ve “The New Jersey Allstate Jazz Competition“ı kazanır. 1980`lerin başlarında Berklee`de eğitim aldıktan sonra 1984`te New York`a yerleşir ve Roy Haynes`le çalışmaya başlar, ki bu verimli birliktelik günümüze dek sürmüştür. New York`taki ilk yıllarında Haynes`in grup elemanı oluşu kendisine aralarında Randy Brecker, Joe Henderson, Ron Carter, Al Foster, Buster Williams ve Bob Berg`in de yer aldığı diğer müzisyenlerle kayıt ve turne olanakları sağlar. 1989`da Eddie Gomez ve Al Foster`dan oluşan üçlüsüyle ilk albümü “Presage”ı kaydeder, bunu daha geniş bir grupla kaydettiği “Persistant Dreams” (1991) izler. 1994`te basçı Essiet Essiet ve davulcu Al Foster`la kısa ömürlü Sony Epicure şirketi adına kendi adını taşıyan albümü çıkardıktan sonra aralarında John Scofield, Brian Lynch, Peter Erskine, Red Rodney, Ravi Coltrane, Chris Potter, Christian McBride, Joe Henderson, Joey Baron, Dave Holland, Mike Stern, Chick Corea, Toots Thielemans, Pat Metheny, Victor Lewis, Tom Harrell, Gary Thomas, Marcus Miller, The Mingus Big Band ve Michael Brecker`in de bulunduğu pek çok sanatçının konser ve albüm kayıtlarına katılır. 1997`den itibaren artistik gelişimini bir Hollanda şirketi olan Criss Cross etiketiyle belgeleme şansı bulan Kikoski`nin bu çalışmalarından bazılarını sıralayalım: Inner Trust (1998), Maze (1999), Almost Twilight (2000), Surf`s Up (2001), Combinations (2002), Limits (2006), Mostly Standards (2009), Consequences (2012). 2001 yılında Roy Haynes`in Dave Hollland, Roy Hargrove ve Kenny Garrett`tan oluşan yeni all-star grubuna katılır ve grubun yaptığı "Birds of a Feather" CD`si Grammy`ye aday olur. 2011 yılındaysa Mingus Big Band`le Best Live Jazz Ensemble Album dalında Grammy ödülünü alır. Piyanistliğinin yanısıra yetenekli bir besteci ve aranjör olan Kikoski, basçı Charles Fambrough ve davulcu Brian Melvin`den oluşan BeatleJazz üçlüsü için John Lennon ve Paul McCartney şarkılarının aranjmanlarını yapmıştır. Şaşırtıcı bir tekniğe ve parlak, yaratıcı bir emprovizasyon yeteneğine sahip bir piyanist olan David Kikoski çeşitli elektronik klavyeleri kullanmakta da uzmanlaşmış bir sanatçıdır.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Kikoski!




27 Eylül 2012, Perşembe

Charlie Parker ve Dizzy Gillespie ile birlikte bebop`un gelişiminde anahtar rol oynamış ve enstrümanında göstermiş olduğu virtüoziteden dolayı "piyanonun Charlie Parker`ı" olarak da anılan Amerikalı caz piyanistidir. New York`un Harlem bölgesinde doğan ve bir stride piyanist olan babasının enstrümanıyla 5 yaşında klasik piyano dersleri almaya başlayan Powell 7 yıl boyunca Debussy, Beethoven, Liszt, Chopin, Schumann ve Bach`ın eserlerini çalışır. Çocukluk arkadaşı piyanist Elmo Hope`la klasik plaklar dinlemeyi alışkanlık haline getiren genç Bud onlu yaşlarının başlarında caza da ilgi duymaya başlar. İlk etkilendiği müzisyen John Kirby grubunun piyanisti Billy Kyle`dır. 15 yaşındayken trompetçi abisi William`ın grubunda çalar ve bir süre sonra yaşadığı yerin çok yakınındaki Uptown House`un müzikal açıdan macera dolu ve heyecan verici atmosferine kapılır. Burası modernizmin ayak seslerinin ilk kez duyulduğu ve Charlie Parker`ın henüz bir gruba bağlı değilken ilk kez sahne aldığı kulüptür. Burada 1942 yılında Thelonious Monk`la tanışır ve Monk tarafından Minton`s Playhouse`da toplanmaya başlayan bebop müzisyenleri çevresine dahil edilir. Çekingen ve içe dönük bir karaktere sahip olan Bud, Monk`un onayı ve himayesi sayesinde bu çevrede kabul görmeye başlayacaktır. Monk`un Powell`ın bu ilk dönemiyle ilgili görüşü şöyledir: "O zamanlar fazla birşey çalamıyordu, akor dizilerinden ve armoniden bihaberdi. Onu beğenen bir tek bendim, kimse ne çaldığını anlamıyordu." Monk Powell`a olan sevgi ve ilgisini onun en büyük mentörü olarak gösterecek ve "In Walked Bud" adlı eserini ona ithaf edecek, buna karşılık Powell da bu büyük dahinin müziğinin yanlış anlaşıldığı ve kabul görmediği zamanlarda bile Monk çalmayı ve onun bestelerini kaydetmeyi sürdürecektir.

1940`ların başlarında Powell birkaç dans orkestrasında çalar, ki bunlardan Cootie Williams`ınki en kayda değer olanıdır. Hatta 1944 yılında Williams`la birlikte Monk`un ünlü "Round Midnight"ının ilk plak kaydını yapar. 1945`in Ocak ayında Williams`tan ayrıldıktan sonra 52nd Street caz sahnesinin aranan bir ismi haline gelir ve John Kirby, Dizzy Gillespie, Don Byas, Dexter Gordon, J.J. Johnson, Allen Eager, Sonny Stitt, Fats Navarro ve Kenny Clarke gibi isimlerle çalışır. Özellikle hızlı tempolardaki becerisi dikkat çekicidir. Charlie Parker`la sadece bir stüdyo kaydı yapan Powell, Haziran 1947`deki bu Savoy kaydında Miles Davis, Tommy Potter ve Max Roach`un da yer aldığı bir grupla birlikte  Donna Lee, Chasing the Bird, Cheryl ve Buzzy adlı parçaları icra eder. İkilinin bilinen diğer plak kayıtları Jazz Cool etiketiyle canlı kaydedilen birkaç parça ve 1953`teki Jazz at Massey Hall konserinden ibarettir. Parker`la Powell`ın birlikte neden daha sık çalışmadıklarını piyanist Walter Bishop şöyle izah eder: "Bird ve Bud`ın kişilikleri çatışıyordu. Bud`ın kendisi de lider statüsündeydi." Parker`la kaydı haricinde 1947`nin büyük bölümünü inaktif geçiren ve yoğun miktarda alkol tüketmeye başlayan sanatçı, Kasım ayında Harlem`deki bir barda diğer bir müşteriyle giriştiği bir kavgada başından darbe alır ve kaldırıldığı hastanede sergilediği tutarsız davranışlardan dolayı Creedmoore Devlet Hastanesi`ne kaldırılır. Burada 11 ay tutulan Powell, gördüğü elektroşok tedavisi sonucu kariyerinin sonuna kadar duygusal açıdan istikrarsızlıklar gösterecektir. Ekim 1948`de hastaneden taburcu edilen sanatçı, 1949`un başlarında artan alkol tüketimi neticesinde ikinci (fakat daha kısa) bir hastane periyodu yaşadıktan sonra kariyerinin sanatsal açıdan en yüksek noktasına ulaşır. 1949-1953 yılları arasında en iyi kayıtlarını yapar. Blue Note, Mercury, Norgran ve Clef etiketleriyle yaptığı plaklar şunlardır: 1949-50: Bud Powell Piano Solos (Mercury / Clef); 1949-51: The Amazing Bud Powell (Blue Note); 1950: Bud Powell Piano Solos No. 2 (Mercury / Clef); 1950-51: Bud Powell`s Moods (Mercury / Clef) aka The Genius of Bud Powell (Verve); 1953: The Amazing Bud Powell, Vol. 2 (Blue Note); 1953: Bud Powell Trio, Volume 2 (Roost). 1951`de Curly Russell ve Max Roach`tan oluşan üçlüsüyle yaptığı Blue Note kaydında yer alan "Un Poco Loco" adlı bestesi eleştirmen Harold Bloom tarafından 20. yüzyıl Amerikan sanatının en önemli ürünleri arasında sayılmıştır. 50`ler boyunca Blue Note ve Norman Granz`in plak şirketleri adına kayıtlar yapmayı sürdüren Powell, marijuana bulundurmaktan tutuklanarak 1951 sonunda tekrar akıl hastanesine gönderilir ve 1953`ün başına kadar burada tutulur. Sonraki dönemde çalışı şizofreni tedavisinde kullanılan Largactil ilacından ciddi şekilde etkilenir ve 1956`da abisi Richie`nin Clifford Brown`la birlikte bir trafik kazasında ölümü sonucu yaşadığı ciddi şokla çöküşe geçer. 1954`teki bir hastane yatışında tanıştığı Altevia "Buttercup" Edwards`ın teşvikiyle ve onun gözetiminde 1959`da Paris`e taşınan Bud Powell, burada Pierre Michelot ve Kenny Clarke`tan oluşan bir üçlüyle çalışır. Buttercup`ın kendisini yüksek dozda Largactil`e maruz bırakmasına rağmen performanslarını ve plak kayıtlarını sürdüren sanatçının 1960 yılındaki canlı Essen Caz Festivali kaydı (Clarke, Oscar Pettiford ve bazı parçalarda Coleman Hawkins ile) özellikle dikkat çekicidir. Aralık 1961`de Columbia adına ve Cannonball Adderley himayesinde "A Portrait of Thelonious" ve "A Tribute to Cannonball" albümlerini yapan Powell 1962 yılında caz hayranı ve amatör piyanist Francis Paudras`la tanışarak derin bir dostluk kurar ve onun evine yerleşir. Paudras`ın organize ettiği 6 haftalık bir Birdland sözleşmesiyle 1964 yılında New York`a geri döner, ki bu aynı zamanda kendisini mahveden alışkanlıklarına, özellikle de alkol bağımlılığına geri dönüş anlamına gelmektedir. 1965`teki felaket bir Carnegie Hall konseri ve nihayet 1 Mayıs`ta çıktığı Charlie Parker tribute konseri onun son sahne performansları olurlar. Bud Powell 31 Temmuz 1966`da tüberküloz, yetersiz beslenme ve alkolizmin yol açtığı komplikasyonlar sonucu hayata veda eder. Harlem`deki cenaze töreninde binlerce seveni kendisini son yolculuğuna uğurlamaya gelmiştir. Bud Powell ile ilgili bölümümüzü caz eleştirmeni ve yazar Gary Giddins`in onun hakkındaki sözleriyle noktalayalım: "Hepimizin birlikte büyüdüğü temel caz piyanosu stili, ki bu ister Bill Evans olsun ya da McCoy Tyner veya Tommy Flanagan, Red Garland, aklınıza hangisi gelirse, hepsi Bud`dan gelir, çünkü yeni müziğin klavye üzerinde nasıl çalınacağını onlara Bud göstermiştir."

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Powell!




26 Eylül 2012, Çarşamba

Gary Bartz 26 Eylül 1940 Baltimore, Maryland doğumlu Amerikalı alto/soprano saksofoncu ve klarnetçidir. 1958`de New York`a gelerek Julliard Müzik Konservatuarı`na kaydolan Bartz, çalmaya ve öğrenmeye aç olduğu o dönemi şöyle anlatır: "Müzik açısından çok iyi bir zamandı. Be-bop dönemi sona ermiş ve Charlie Parker üç yıl önce hayata veda etmişti ancak Miles`ın grubu altın çağını yaşıyordu, Five Spot`ta Monk çalıyordu ve Ornette Coleman da şehre gelmek üzereydi. Canlılık ve hareket vardı." 1962-1964 yılları arasında Eric Dolphy ile birlikte Charles Mingus` Jazz Workshop`ta çalışan Bartz, 60`ların ortalarına doğru henüz 20`li yaşlarının başındayken Max Roach/Abbey Lincoln grubuyla çalmaya başlar ve kısa sürede Cannonball Adderley`den beri en umut vaad eden alto saksofoncu olarak yerini sağlamlaştırır. Daha sonra Art Blakey`s Jazz Messengers topluluğuna katılır ve grubun 1965 albümü "Soulfinger"la ilk plak kaydını gerçekleştirir. 1968`de McCoy Tyner`la başlattığı birliktelik, sanatçının John Coltrane`le olan güçlü bağları nedeniyle kendisi için özel bir önem taşır. "Expansions" ve "Extensions" gibi iki klasik Tyner albümüyle başlayan bu süreç günümüzde de canlı performanslar ve albüm kayıtlarıyla devam etmektedir. Tyner`la birlikteliğinin ilk iki yılında Max Roach`la turne çalışmalarını sürdüren Bartz, sanatçının Atlantic albümü "Members Don`t Get Weary"de de yer alır. "Max sayesinde Charlie Parker`la bağlantı kuruyorum," der Bartz. "Charlie Parker alto saksofon çalmamın nedenidir." 1970 yılında Miles Davis`ten aldığı bir çağrıyla onun grubuna katılır ve elektrik müzik alanında ilk tecrübesini elde eder. Miles Davis Bartz"Live-Evil" albümünde solist olarak ön plana çıkarır. Yine grubun Ağustos 1970`teki tarihi Isle of Wight Festivali konserindeki performansı da Gary Bartz`ın müzik kariyerindeki en önemli işlerden biridir. Aynı yıl soul ve funk, Afrika halk müziği, hard bop ve öncü cazı hareketli bir bütüne tamamlayan bir tür fusion müziği icra eden Ntu Troop topluluğunu kuran Bartz, 1970-1973 yılları arasında çıkardığı Harlem Bush Music: Taifa, Harlem Bush Music: Uhuru ve Juju Street Songs albümleriyle soul jazz`da olduğu kadar hip-hop ve DJ çevrelerinde de etkili bir isim haline gelir. 1973-1975 yılları arasındaysa I`ve Known Rivers and Other Bodies, Music Is My Sanctuary, Home, ve Another Earth adlı birbirinden mükemmel çalışmalara imza atar. 80`lerin büyük bölümünde ortalarda görünmeyen Bartz 1988`de Reflections on Monk albümüyle geri döner. Daha sonra yaptığı MONSOON, WEST 42ND STREET, THERE GOES THE NEIGHBORHOOD, ve SHADOWS albümlerinin her biri müzik yazarı Gene Kalbacher`e göre "canlı ve kulak açıcı çalışmalar"dır. 1994 yılında Dave Holland, Mulgrew Miller ve Eddie Henderson`la birlikte ilk Atlantic albümü Red & Orange Poems`i yayınlayan Bartz için aynı albüm notlarında caz eleştirmeni Stanley Crouch "bu enstrümanı eline alanların en iyilerinden biri" övgüsünde bulunur. 2005 yılında McCoy Tyner`in "Illuminations" albümündeki performansıyla Grammy ödülü kazanan sanatçı, turnelerinden arta kalan zamanda Oberlin Müzik Konservatuarı`nda ders vermektedir.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Bartz!




25 Eylül 2012, Salı

 Amerikalı caz müzisyeni ve bestecidir Sam Rivers soprano ve tenor saksofon, bas klarnet, flüt, armonika ve piyano çalmıştır. Pek az free jazz saksofoncusu onun müzikte yakaladığı entelektüel seviyeye ulaşabilmiş ve yine pek azının onun yakalamış olduğu yüksek yaratıcılık seviyesini bir ömür boyunca sürdürmesi mümkün olabilmiştir. Sanatçılığı açısından hatırı sayılır bir derinliğe ulaşmış olan Rivers, avant-garde cazın ürettiği en önemli müzisyenlerden biridir.

Bir gospel müzisyeni olan babası sayesinde erken yaşta müzikle tanışan Rivers 5 yaşında piyano ve keman dersleri almaya başlamış, daha sonra bir müddet trombon çalmış ve en nihayetinde tenor saksofonda karar kılmıştır. Erken dönem favorileri Don Byas, Coleman Hawkins, Lester Young, ve Buddy Tate`tir. 1947`de Boston`a yerleşen Rivers önce Boston Conservatory of Music`te, daha sonra ise Boston Üniversitesi`nde eğitim görmüştür. Burada Jaki Byard, Nat Pierce, Quincy Jones ve Serge Chaloff gibi isimlerin yer aldığı Herb Pomeroy Big Band`de çalan sanatçı 1952 yılında okulu bırakıp bir süreliğine Florida`ya taşınmış, 1958`de Boston`a geri dönüp Pomeroy`la çalışmaya devam etmiştir. Piyanist Hal Galper`le birlikte kendi dörtlüsünü kurup piyanist / besteci Tadd Dameron`la ilk Blue Note kaydını yapan Rivers 1959`da henüz 13 yaşındaki Tony Williams`la çalmaya başlamıştır. Bu aynı zamanda avant-garde`la ilgilenmeye başladığı dönemdir. Blues`dan gelen çağdaşı Ornette Coleman`ın aksine free jazz`e daha klasik bir perspektiften yaklaşan Rivers Williams`la serbest emprovizasyon yapan bir grup kurmuştur. Yine Williams`ın tavsiyesiyle 1964 yılında kısa süreliğine Miles Davis Quintet`e katılan ve grupla canlı "Miles in Tokyo" kaydında çalan Sam Rivers, stilinin Miles`ın o dönem yaptığı müziğe göre çok serbest kalması sonucu gruptan ayrılmak zorunda kalmış ve aynı yılın Ağustos ayında Tony Williams`ın lider olarak Blue Note adına kaydettiği ilk albüm olan "Lifetime"da çaldıktan sonra kendisinin ilk Blue Note albümü "Fuchsia Swing Song"u yapmıştır. Bu albüm Rivers`ın "inside-outside" olarak adlandırılan yaklaşımının şahikası olarak kabul edilir. Altmışlarda Blue Note adına 4 albüm daha dolduran Rivers Larry Young, Bobby Hutcherson ve Andrew Hill`le de kayıtlara katılmış ve 1969`da Cecil Taylor`la birlikte Avrupa turnesine çıkmıştır. 1970`lerde karısı Bea`yla birlikte New York`un NoHo bölgesinde "Studio Rivbea" adındaki jazz loft`u açıp işleten sanatçı, bu yolla müzisyenlere kulüp veya konser salonlarında mevcut müzik dışı kaygılardan uzak serbest bir çalışma ortamı sunmuş ve cazın gelişimine azımsanmayacak bir katkıda bulunmuştur. Loftta yapılan bir dizi kayıt "Wildflowers" adı altında Douglas etiketiyle piyasaya sürülmüştür. Bu dönemde Rivers çeşitli plak şirketleri adına kayıtlar yapmayı da sürdürmüştür, ki bunlardan bazılarını sayacak olursak: Streams (Impulse!), Hues (Impulse!), Crystals (Impulse!), Sizzle (Impulse!), Dave Holland / Sam Rivers (Improvising Artists), Sam Rivers / Dave Holland Vol. 2 (Improvising Artists), The Quest (Red / Pausa), Paragon (Fluid), Waves (Tomato). Yine bu dönemden belki de en bilinen çalışması, 1973 yılında Dave Holland Quartet`le birlikte ECM adına doldurduğu unutulmaz "Conference of the Birds" adlı plaktır. Quartet`in diğer üyeleri Anthony Braxton ve Barry Altschul`dur. 1980`de Blue Note dönemi sonrası bir diğer önemli çalışması olan Contrasts (ECM) albümünü dolduran Rivers, 1990`ların başında Orlando`ya yerleşerek lokal müzisyenlerden RivBea orkestrasının yeni bir versiyonunu oluşturmuştur. Aynı zamanda basçı Doug Mathews ve davulcu Anthony Cole`dan (sonraları Rion Smith) oluşan üçlüsüyle performanslarını sürdüren sanatçı 1998 yılında Steve Coleman`ın da katkısıyla RCA Victor plak şirketi adına iki adet Grammy adayı RivBea All-Star Orchestra albümü (Culmination ve Inspiration) kaydetmiş, yine doksanların sonunda Postcards Records etiketli birkaç albümde yer almıştır. 2006 yılında Orlando`daki orkestra elemanlarının yer aldığı ilk RivBea Orchestra CD`si olan "Aurora"yı kaydeden Sam Rivers, 26 Aralık 2011`de zatürre sonucu 88 yaşında aramızdan ayrılmıştır.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Rivers!




24 Eylül 2012, Pazartesi

1940`lardaki bebop tarzı caz emprovizasyonun öncülerinden ve Clifford Brown başta olmak üzere diğer birçok müzisyenin stilini derinden etkileyen Amerikalı trompetçi Fats`in hikayesi Key West, Florida`da başlar. Kübalı-Siyahi-Çinli karışımı bir aile geçmişine sahip olan sanatçı henüz 6 yaşındayken piyano eğitimi alır, ancak müziği ciddiye alması 13 yaşında trompete geçmesi sayesinde olacaktır. Douglass Lisesi`nden mezun olduktan sonra Sol Allbrights`ın dans orkestrasına katılarak ortabatının yolunu tutar. Daha sonra katıldığı Snookum Russell`ın Indianapolis`te yerleşik yerel orkestrası gelişimi yolunda değerli bir basamaktır, ki J. J. Johnson ve Ray Brown gibi önemli yıldızlar da aynı şekilde bu aşamadan geçmişlerdir. Bu orkestrada iki yıl kadar (1941-1942) kalan ve bu dönemde Roy Eldridge ve Charlie Shavers`tan (3. dereceden kuzenidir aynı zamanda) etkilenen Fats`in bir sonraki durağı Andy Kirk`ün Kansas City bazlı "Clouds of Joy" topluluğudur. Burada diğer bir ünlü trompetçi Howard McGhee ("Maggie" olarak da bilinir) ile tanışır ve kalıcı bir dostluk kurar. 18 aylık bir Billy Eckstine Orkestrası macerasını müteakiben ise sanatçının en üretken dönemi olan New York periyodu başlar. 1940`larda New York cazın merkezi durumundadır ve big band`lerin yerini -ekonomik sebepler ve insanların müziği dans etmek yerine dinlemeyi tercih etmeye başlamalarıyla- küçük gruplar almaya başlamıştır. Fats için bu format en idealidir. Kendi sözleriyle: "Küçük gruplarda çalmalıyım. Big Band`lerde hiçbir şey öğrenemezsiniz. Umarım bir daha böyle bir tecrübe yaşamak zorunda kalmam." Kısa zamanda bebop sahnesinin aranan isimlerinden biri haline gelen Fats, Kenny Clarke, Dexter Gordon, Coleman Hawkins, Benny Goodman, Bud Powell ve Tadd Dameron gibi isimlerle kayıtlar yapma imkanı bulur. Bunlar içinde Tadd Dameron`la olan birlikteliği müzikal açıdan en verimli olanıdır, zira Dameron etkisiyle nefes kesici trompet tekniğinin ve yüksek nota çalma kapasitesinin yanısıra çalışı lirizm ve duygu yönünden de zenginleşmiştir. Caz dinleyicisi nezdinde büyük popülarite elde eden ve hem eleştirmenlerin, hem de meslektaşlarının hayranlığını kazanan Fats Navarro 1948 yılında Metronome dergisince düzenlenen geleneksel ankette birinciliği elde eder ve bunun sonucunda Metronome All Stars plak kaydında yer alır. Tüm bu aşamalardan sonra artık kendi grubunu kurma zamanı gelmiş gibi gözükmektedir, ancak bu yönde bir istek göstermez. Bunun en büyük sebebi muhtemelen uyuşturucu alışkanlığını finanse edebilmek için düzenli bir maaşa ihtiyaç duymasıdır. Eroin alışkanlığının tüberküloz ve kilo problemiyle birleşmesi sonucu sağlık durumu giderek bozulan sanatçı, son performansına Charlie Parker`la birlikte 1 Temmuz 1950`de Birdland`de çıktıktan sonra aynı gün hastaneye kaldırılır ve 7 Temmuz 1950`de henüz 26 yaşındayken hayata veda eder.

Son derece hassas ve yumuşak bir karaktere sahip olan Fats Navarro, plak prodüktörü Teddy Reig`e zayıflamak amacıyla eroin kullandığını söylemiştir. Efemine denebilecek incelikteki sesi ve kilosu sebebiyle "Fat Girl" (şişko kız) olarak da anılan Fats Navarro müzikteki amacını şöyle anlatmıştır: "Kendime ait olan mükemmel bir melodi çalmak istiyorum; tüm akor dizileri doğru olan, melodisi orijinal ve canlı, tümüyle bana ait." Bütün isteği sadece budur, ama bu da cazın "Kutsal Kase"si ve onu başlıca dinleme sebebimiz değil midir zaten? Theodore "Fats" Navarro 1982 yılında Uluslararası Caz Eleştirmenleri tarafından "Down Beat Hall of Fame"e seçilmiştir. Son olarak sanatçının diskografisinden birkaç örnek sunalım: The Fabulous Fats Navarro, Vol. 1 (Blue Note, 1947), Fat Girl (Savoy, 1947), Fats Navarro Featured with the Tadd Dameron Quintet (Jazzland LP, 1948), The Fabulous Fats Navarro, Vol. 2 (Blue Note, 1948), The Metronome All Stars - From Swing to Be-Bop (RCA, 1949), Jazz at the Philharmonic - J.A.T.P. at Carnegie Hall 1949 (Pablo, 1949), Miles Davis/Dizzy Gillespie/Fats Navarro - Trumpet Giants (New Jazz LP, 1949), Charlie Parker - One Night in Birdland (Columbia, 1950), Charlie Parker - Bud Powell - Fats Navarro (Ozone 4 & 9, 1950), The Complete Blue Note and Capitol Recordings of Fats Navarro and Tadd Dameron (Blue Note Compilation, 1995)

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Navarro!




Dinlediğiniz müziklerin listesi yukarıdaki sıraya göredir:

• Oscar Pettiford; "Blues in The Closet" (Vienna Blues - The Complete Session" albümünden)
• Kenny Kirkland; "Celia" (Kendi adını taşıyan albümünden)
• David Kikoski; "Oh No" ("Surf`s Up" albümünden)
• Bud Powell; "Dance of The Infields" ("The Amazing Bud Powell, Vol.1" albümünden)
• Bud Powell; "Un Poco Loco" ("The Amazing Bud Powell, Vol.1" albümünden)
• Gary Bartz; "Uhuru Sasa" ("I Have Known Rivers And Other Bodies" albümünden)
• Sam Rivers; "Beatrice" ("Fuchsia Swing Song" albümünden)
• Fats Navarro And Tadd Dameron; "Lady Bird" ("The Complete Blue Note And Capitol Recordings" albümünden.)

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Jutta Hipp (Pianist) » Bobby Durham (Drummer) » Chet Baker » Don Cherry (Trumpet) » Wynton Kelly (Piano) » Johnny Dyani (Bass) » Billy Hart (Drum) » Gigi Gryce (Alto Saxophone) » Michel Portal (Multireed) » Frank Melrose (Piano) » Geoffrey Keezer (Piano) » Paul Desmond (Alto Saxophone) » Serge Chaloff (Saxophone) » Ray Drummond (Bass) » Jimmy Knepper (Trombone) » Coleman Hawkins (Saxophone) » Roy Hargrove (Trumpet) » Palle Danielsson (Bass) » Anita O`Day (Vocal) » Kahil El`Zabar (Percussion) » Mel Tormé (Vocal) » Cat Anderson (Trumpet) » Babyface Willette (Organist) » Craig Harris (Trombone) » Elvin Jones (Drummer) » Wilbur Ware (Bassist) » Sonny Rollins (Saxophone) » Buddy (King) Bolden (Cornetist) » Art Pepper (Alto Saxophone) » Bennie Maupin (Multi Reedist) » Kenny Dorham (Trumpet) » John Coltrane (Saxophone) » Wayne Shorter (Saxophone) » Lex Hamphries (Drummer) » Jack Teagarden (Trombone) » Art Farmer (Trumpet) » Okay Temiz (Percussionist) » Albert `Tootie` Heath (Drummer) » Oscar Peterson (Pianist) » Duke Pearson (Pianist) » Cedar Walton (Pianist, Composer) » George Shearing (Pianist) » Russell Procope (Clarinet, Saxophone) » Arnett Cobb (Saxophone) » Jack DeJohnette (Drummer) » Benny Carter (Horns) » Rahsaan Roland Kirk (Horns) » Abbey Lincoln (Vocalist) » Louis Armstrong (Trumpet) » Tomasz Stanko (Trumpet) » Lester Young (Saxophone) » Mark Helias (Double Bass) » Lincoln Goines (Double Bass) » Don Pullen (Pianist) » Michel Petrucciani (Pianist) » Lou Levy (Pianist) » Barney Bigard (Klarnetist) » Art Tatum (Piyanist) » Howard McGhee (Trompetçi) » Lee Young (Davulcu) » Barney Wilen (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Roland Hanna > Herlin Riley > Clyde Lombardi > Lew Soloff » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Bobby Durham > Jutta Hipp > Bill Mays > Nelson Boyd > Eddie Locke » Ray Bryant (Pianist) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Donald Byrd > Ray Nance > McCoy Tyner > Dodo Marmarosa > Sonny Greer > Phineas Newborn, Jr. > Curtis Fuller » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Zoot Sims > Clifford Brown > Booker Ervin > Lou Donaldson > Phil Woods > Azar Lawrence » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Don Byas / Jesse Drakes / Sonny Criss / Odean Pope / Jimmy Heath / Warne Marsh / George Wallington » Thelonious Monk (Piyanist, Besteci) » Antonio Hart (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Jack Costanzo / Shadow Wilson / Red Rodney / John Gilmore / Roy Campbell » Julian Cannonball Adderley (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mickey Roker / Bireli Lagrene / Lars Danielsson / Dave Bargeron / Max Kaminsky / Butch Warren » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jim Beard / Sonny Sharrock / Kenny Drew » Bill Evans (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Don Redman > Kevin Mahagony > Kenny Burrell > Elmer Crumbley > Billy Kilson > Charlie Shavers > Sonny Simmons » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Junior Cook > Richie Kamuca > Jon Faddis > Annie Ross > Charlie Persip > Dale Fielder > Nnenna Freelon » Eugene Wright > Albert `Tootie` Heath » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Red Garland > Sidney Bechet > Ellis Larkins > Jackie McLean > Kai Winding » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charlie Irvis > Arthur Blythe > Red Nichols > Tania Maria > Pee Wee Hunt > Carla Bley » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Toots Thielemans > Percy Heath > Richard Groove Holmes > Jamie Merritt > Ron Carter » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charles Mingus > Jimmie Noone > Joe Henderson > Earl Bostic > Jimmy Giufre > Connie Kay > Blossom Dearie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Richard Davis > Walt Dickerson > Buster Williams > Leon Parker > Lionell Hampton > Mundell Love » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Duke Jordan > Booker Little > Scott LaFaro > Gene Ramey > Stanley Turrentine > Gerry Mulligan > Freddie Hubbard » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mart Riff Mole > Sir Charles Thompson > Roy Haynes > Shirley Scott > Charles Lloyd > Tommy Flanagan ve bizatihi Arto Peştemalcıgil > Nat King Cole » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Rene Thomas > Dave Pell > Dexter Gordon > Svend Asmussen > Mart Barrett > Eddie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Butler > David Murray > Bobby Jaspar > Tadd Dameron > Rex Stewart > Johnny Carisi > Michel Legrand » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Tex Beneke > Wardell Gray > Stefano Di Batista > Nathan Davies > Bill Doggett > Buddy De Franco » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ronnie Scott > Jeannie Lee > Roy Eldridge > Bobby Hackett > Joe "Tricky Sam" Nanton > Stan Getz > Snooky Young > George Brunies > Norwood "Pony" Poindexter > Bill Evans » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jason Moran > J.J. Johnson > Gary Burton > Julius Hemphill > Benny Golson > Stephane Grapelli > Henri Texier » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Gene Krupa > Aldo Romano > Big Sit Catlett > Al Foster > Horace Parlan > Jimi Cobb » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Heny "Red" Allen > Thurman Barker > Kenny Clarke > William Parker > Wilbur De Paris > Roland Shannon Jackson > Joe Pass » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Kid Ory > John Scofield > Bunk Johnson > Earl Hines > Danilo Perez > Lewis Nash » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > John Ore > Harold Land > Bob Brookmeyer > Larry Willis > Panama Francis > John Pattitucci > Chet Baker » Dave Brubeck (Piano) » Jimmy Lyons (Alto Saxophone) » Tommy Dorsey (Trombone, Big band) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Sam Jones > Hampton Hawes > Billy Bauer > Gus Johnson > Dolo Cooker > Roswell Rudd » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Diego Urcola > Arturo Sandoval > Howard Rumsey > Don Byron > Mugsy Spainer > Paul Bley > Khalil El`Zabar » Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Palle Danielsson / Roy Hargrove / Cozy Cole / Anita O`Day / Alphonse Picou / Eddie Harris / Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Dave Holland / Phil Urso / Von Freeman / Steve Swallow / Jimmy Blanton / Sammy Price / Papa Jo Jones » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Fats Navarro / Sam Rivers / Gary Bartz / Bud Powell / Kenny Kirkland / David Kikoski / Oscar Pettiford » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > `Brother` Jack McDuff / Frank Socolow / Muhal Richard Abrams / Monica Zetterlund / Charles Thomas Potter / Ken Vandermark » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ernie Henry / Meade Lux Lewis / Albert Mangelsdorf / Charles `Buddy` Bolden / Sonny Rollins / Wilbur Ware / George Mraz » Charlie Parker (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Martial Solal / Alphonso Trent / Clifford Jarvis » Harold "Doc" West (Drum) » Hank Jones (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Steve Lacy / Charles McPherson / Johnny Hodges / Joanne Brackeen / Edward Simon / Reggie Washington / Charlie Christian » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > René Utreger / Ben Riley / Mtutuzel Dudu Pakwana / Carmell Jones / Peter Ind / Sonny Clark / Don Patterson » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Wright / Lee Morgan / Tomasz Stanko / Paul Gonsalves / Leroy Vinnegar / Alan Dawson / Sadik Hakim » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ahmad Jamal / Rhoda Scott / Mike Maineiri / Eric Watson / Louie Bellson / Hank Mobley / Louis Thomas Jordan » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Joe Chambers / Reginald "Reggie" Workman / Elmo Hope / Pete Candoli / Julian Priester / Andrew Hill / Rashied Ali » Arto Peştemalcıgil ile Happy Birthday Jazz! > Ray Bauduc / Gaetano Lombardo / Eric Dolphy / Lalo Schifrin / Hermeto Pascoal / Milt Hinton / Frank Lowe
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp