Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Akra Jazz Festivali

Sanatçı: Monica Molina / Akra Jazz Band feat. Barbaros & Şallıel Bros
Mekan: Akra Hotels, Antalya
Tarihi: 19 Haziran.2019
Saat: 21:00
Etkinlik Bilgisi : Fadonun son yıllarda yetiştirdiği önde gelen seslerden Monica Molina`nın Türkiye`deki her konseri dolu geçiyor. Günün diğer konseri ise Akra Jazz Band`a eşlik edecek Barbaros ve Şallıel Kardeşler olacak.


Karaköy`de Hergün Caz: A Special Night with

Sanatçı: Veys, Baturay Yarkın, Oğuz Alp Erdoğmuş, Burak Durman
Mekan: Social Jazz Bar, Bereketzâde Mah. Bankalar Cad., Voyvoda Sok. No:2/1, Karaköy
Tarihi: 19 Haziran.2019
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : İstanbul`un en güzel semtlerinden Karaköy meydanına ve Haliç`e hakim konumda bulunan Social Jazz Bar yazboyu programlarına devam ediyor.


 
Arto Peştemalcıgil ile Caz Müzisyenleri Ansiklopedisi

Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Palle Danielsson / Roy Hargrove / Cozy Cole / Anita O`Day / Alphonse Picou / Eddie Harris / Dizzy Gillespie

 5818 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

Eddie Harris Amerikalı tenor saksofoncu ve aynı zamanda amplifiye saksofonu caz dünyasına tanıtan müzisyendir. Elektronik piyano ve orgda da yetkin bir isim olan Eddie Harris, Miles Davis`in kaydedip meşhur ettiği "Freedom Jazz Dance" ve "Listen Here" gibi tanınmış parçaların da bestecisidir. Chicago`da doğup büyüyen Harris, Nat King Cole, Dinah Washington, Clifford Jordan, Johnny Griffin, Gene Ammons, Julian Priester ve Bo Diddley gibi diğer ünlü Chicagolu müzisyenlerle aynı yoldan geçerek DuSable lisesinde efsanevi eğitmen Walter Dyett`ten ders alır. İlk profesyonel çalışmasını henüz üniversite öğrencisiyken ünlü saksofoncu Gene Ammons`un piyanisti olarak yapar ve yine bu dönemde Charlie Parker ve Lester Young gibi devlerle birlikte çalma olanağı bulur. Üniversiteyi bitirdikten sonra askere giden ve Avrupa`da görev yaptığı sırada 7. Ordu Orkestrası`na seçilerek Don Ellis, Leo Wright ve Cedar Walton gibi isimlerle birlikte çalan Harris, terhis olduktan sonra bir müddet New York`ta çalışır (hala piyanist olarak!) ve 1960 yılında Chicago`ya dönerek Vee Jay Records`la kontrat imzalar. Burada 1961 yılında yaptığı ilk albüm olan "Exodus to Jazz", ki kontratını piyanist olarak imzalamasına rağmen albümde sadece tenor saksofon çalmaktadır, anahtar parçası "Exodus" sayesinde kendisine umulmadık bir başarı getirir ve pop listelerinde 2 numaraya kadar yükselerek altın plak ödülü kazanan ilk caz albümü olur. Ancak elde edilen ticari başarı birçok eleştiriyi de beraberinde getirecek ve sanatçı bir süre sonra konserlerinde "Exodus"ü çalmaktan vazgeçecektir. Daha sonraki iki yıl boyunca Vee Jay adına birkaç albüm daha kaydeden Eddie Harris, kötü sayılamayacak satış rakamlarına rağmen ilk albümündeki popülariteyi yakalayamaz. 1964 yılında Columbia Records`a ve bir yıl sonra da Atlantic Records`a geçen Harris, burada yaptığı bop ağırlıklı ilk albümü "The In Sound"la kendisini eleştiren caz dinleyicisini ve prestijini geri kazanır. Albüm aynı zamanda "Freedom Jazz Dance" bestesinin ilk kaydını da içermektedir. Sonraki birkaç yıl boyunca elektronik piyano ve elektrikli Varitone saksofon çalmaya başlayan sanatçı, caz ve funk karışımı çalışmalarıyla hem caz, hem de R&B pazarında iyi satış rakamlarına ulaşır. 1967 yılında yaptığı bluesvari, funky soul-jazz klasiği "The Electrifying Eddie Harris" albümünde yer alan "Listen Here" adlı çalışma ikinci büyük hit single`ı olur ve R&B listelerinde 11. sıraya kadar yükselirken albümü de kendi kategorisinde 2 numaraya taşır. 1969 yılında piyanist Les McCann`le birlikte Montreux Caz Festivali`nde sahne alır ve ikili prova yapmadan çıktıkları konserde mükemmel bir performans sergilerler. Konserin Atlantic`ten çıkan kaydı "Swiss Movement" tüm zamanların en çok satan caz albümlerinden biri olur ve R&B listelerinde de iki numaraya kadar yükselir. 1970 yılında Newport Caz Festivali`nde kendi fikri olan kamışlı trompeti (saksofon ağızlıklı trompet) çalan ve pek de olumlu eleştiriler almayan Harris, 1970-1975 arası dönemde de saksobon, gitorgan gibi değişik enstrüman denemelerini sürdürecektir. Yine bu dönemde "That is Why You`re Overweight" ve "Eddie Who?" gibi mizahi R&B parçaları çalıp söyleyen sanatçı, 1975 yılında yaptığı "The Reason Why I`m Talking Shit" adlı stand-up komedi tarzındaki albümüyle çoğu caz dinleyicisinin kendisinden uzaklaşmasına neden olur. Daha sonraki albümlerine ilgi son derece düşük olacaktır. 1980`lerin başında Horace Silver Quintet`in üyesi olan Eddie Harris 1990`lara kadar albüm yapmaya devam eder, ancak çalışmaları artık deneyden uzak ve hard bop ağırlıklıdır. Son stüdyo kayıtlarını 1990`ların ortalarında yapar, ancak kemik kanseri ve böbrek rahatsızlığı sonucu çalışmalarını durdurmak zorunda kalır. Eddie Harris 5 Kasım 1996`da Los Angeles`ta hayata veda eder.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Harris!




19 Ekim 2012, Cuma

Alphonse Floristan Picou aynı zamanda müzik yazan ve aranjörlük yapan erken dönem caz klarnetçisidir. Tanınmış caz standartı  "High Society"nin klarnet partisyonunun yaratıcısı olarak bilinir. Cazın doğuşunun bir parçası olarak kabul edilen Picou 14 yaşında gitar çalarak başladığı müzik kariyerine ertesi yıl klarnete geçerek devam etmiş ve daha 1894 yılında profesyonel olarak çalışmaya başlamıştır. Ailesinin müziği tek geçim kaynağı olarak görmesini hoş karşılamaması üzerine kalaycılık da yapan Picou, klarnetçi olarak kendisine olan talebin artması üzerine müziğe ağırlık vermiştir. 1897 yılında Independence Band`i kurmuş ve Freddie Keppard, Bunk Johnson ve Manuel Perez`in de içlerinde olduğu hemen hemen her önemli New Orleans caz müzisyeniyle birlikte çalmıştır. Açık tenli bir müzisyen olması sebebiyle zaman zaman beyaz gruplarda da çalışmıştır, ki ırk ayrımının zirvede olduğu o zamanlar Amerika`nın güney eyaletlerinde siyah tenliler için böyle bir imkan mevcut değildir. Ara sıra Buddy Bolden`in grubunda da çalarak o zamanlar henüz "caz" olarak adlandırılmayan yeni müziğin gelişimine katkıda bulunan Picou`nun Johnny Dodds ve Jimmy Noone gibi genç klarnetçiler üzerindeki etkisi büyüktür. Chicago`ya göç eden müzisyenleri takip ederek 1914-1918 dönemini orada geçirmiş ve yaklaşık 1915 civarı Manuel Perez`le Arsonia Café`de çalışmış, ancak kuzeyi sevmediğini söyleyerek nihai olarak geri dönmüştür. 1920`leri caz harici orkestralarda çalarak geçiren Picou 1932`de müziği bırakarak kalaycılığa dönmüş, ancak 1940`larda Dixieland Revival döneminin başlamasıyla birlikte müziğe geri dönerek Kid Rena`yla ilk plak kaydını yapmış (1940) ve 40`ların sonlarında düzenli olarak Oscar "Papa" Celestin`le birlikte çalışmıştır. Celestin`le yaptığı plak kayıtları, radyo yayınları ve konser performansları Picou`nun kariyerinin zirvesi olarak kabul görür. 1950`leri de Papa Celestin`in grubuyla Bourbon Street`te çalarak ve kendi grubunu yöneterek geçiren Alphonse Picou`nun 1961`deki cenazesi, New Orleans`ın gördüğü en görkemli cenaze törenlerinden biri olmuştur, zira cazın doğuşuna tanıklık etmiş son önemli müzisyenin de ölümüyle birlikte bir dönem sona ermiştir.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Picou!




18 Ekim 2012, Perşembe

Tüm zamanların en büyük kadın caz vokalistlerinden, aynı zamanda da eroin bağımlılığını yenmeyi başarabilen ve bu konuda açıkça konuşma yürekliliğini gösterebilen az sayıdaki sanatçıdan biridir. İdolü Billie Holiday gibi son derece zorlu bir hayat yaşar: Fakir ve terkedilmiş bir çocukluğun ardından bir maraton dansçısı olur ve Colton olan ismini O`Day olarak değiştirir, argoda para anlamına gelen "dough" kelimesinin bozuk latincesidir bu. Maraton dansçılığının yanısıra danslarda damı olmayan erkeklere hizmet sunan "taksi dansçısı" olarak da çalışan Anita 50 yıllık kariyeri boyunca yaşadığı bir akıl hastalığı, bir tecavüz, sayısız düşük, 14 yıllık eroin bağımlılığı ve hapiste geçirilen yıllar sonucu tam bir "survivor" olarak efsaneleşmiştir. Sanatçının 1981 yılında yayınlanan otobiyografisi, yaşadığı hayata son derece uygun bir başlık taşır: "High Times, Hard Times". Ancak tüm bu olumsuzlukların yanısıra bir caz şarkıcısı olarak Anita O`Day`in hayatı bir yükseliş öyküsüdür. Caz yazarı Nat Hentoff onu "otantik açıdan en "hot" caz şarkıcısı" olarak tanımlar. 1940`larda, kadın şarkıcıların çoğunun önünde şarkı söyledikleri grubun şımarıkça bir uzantısı olmaktan öteye gidemedikleri bir çağda o, neşeli ve yaratıcı vokalleriyle orkestrayı hareketlendiren bir yıldızdır. Kendisini bir enstrümantalist olarak gördüğünü söylemekte ve buna uygun olarak da sıklıkla gece elbisesi yerine grup üniforması giymektedir. Big Band döneminin en modern kadın şarkıcılarından biri olan O`DayGene Krupa ve Stan Kenton gibi mütemadiyen yüksek tempoda çalan orkestraların icralarına nadir bir duygusal tını katmış ve her iki orkestraya da ilk milyon satan hit`lerini armağan etmiştir: Krupa orkestrasında trompetçi Roy Eldridge`le birlikte yaptığı "Let Me Off Uptown" düeti ve Kenton grubuyla yaptığı "And Her Tears Flowed Like Wine." 1950`lerde Verve Records adına yaptığı ve caz standartlarını seslendirdiği albümdeki Fats Waller bestesi "Honeysuckle Rose" icrası için parçanın söz yazarı Andy Razaf "onunki parçanın en mükemmel versiyonuydu, hatta Waller`ın kaydından bile iyiydi" demiştir.

Anita Belle Colton olarak 18 Ekim 1919`da Chicago`da doğan Anita O`Day, 14 yaşında evini ve okulunu terkederek otostopla Muskegon, Michigan`a ulaşır ve burada yaşadığı maraton dansçılığı tecrübesinden sonra profesyonel şarkıcı olmaya karar verir. 1938 yılında Down Beat dergisi editörü Carl Cons`un sahibi olduğu Off-Beat kulübünde çalışmaya başlar ve burada Max Miller Quartet`in solistliğini yaptığı sırada Gene Krupa`yla tanışır. Krupa O`Day ve Roy Eldridge`i 1941 yılında işe alacak ve ikili caz yazarı Will Friedwald`a göre Krupa orkestrasını dönemin en güçlü gruplarından biri haline getireceklerdir. O`Day`in en iyi bilinen erken dönem kaydı olan "Let Me Off Uptown", sanatçının ihtiras dolu vokaliyle Roy Eldridge`in hırıltılı sesi ve gürleyen trompetini bir araya getiren, aynı zamanda biri beyaz diğeri siyah iki müzisyenin parça içinde flört ettikleri çığır açan bir çalışmadır. Aynı yıl içinde Down Beat dergisi O`Day`i "Yılın Yeni Yıldızı" seçer. 1942`de Krupa orkestrasıyla birlikte "Thanks for the Boogie Ride" ve "Let Me Off Uptown" adlı "soundie" tabir edilen kısa filmlerde yer alan sanatçı bu sefer Down Beat okuyucuları tarafından en iyi big band şarkıcısı kategorisinde dördüncü seçilir. 1943 yılında Krupa orkestrasının dağılması sonucu Woody Herman`la çalışmaya başlar, bunu 1944 Nisan`ında Stan Kenton topluluğuna katılışı izler. Kenton`la 11 ay çalışan O`Day toplam 21 parça kaydeder, Universal Pictures yapımı bir kısa film olan "Artistry in Rhythm" (1944)`de yer alır ve "And Her Tears Flowed Like Wine" parçası sayesinde Kenton orkestrasının tanınmasını sağlar. Ancak topluluğun entellektüel, "modern" sound`u kendi hafif swingli vokal yaklaşımına uymamaktadır; böylece Kenton`dan ayrılır ve kısa bir Krupa reunion tecrübesinin ardından 1946 yılının sonunda solo kariyerine dönüş yapar. 1940`ların sonlarında genellikle küçük firmalar adına 2 düzine kadar parça kaydeden O`Day`in bu dönemde yaptığı kayda değer çalışmalar arasında "Hi Ho Trailus Boot Whip", "Key Largo", "How High the Moon" ve "Malaguena"yı saymak mümkündür. Sanatçının caz panteonundaki yerini sağlamlaştıran asıl çalışmalarsa 1952-1962 yılları arasında Norman Granz`in Norgran ve Verve plak şirketleri adına kaydettiği toplam 17 albümdür. İlk albümü Anita O`Day Sings Jazz (The Lady Is a Tramp adı altında tekrar yayınlandı) 1952 yılında yayınlanır ve büyük başarı elde eder; bunu 1954 yapımı Songs by Anita O`Day (An Evening with Anita O`Day adı altında tekrar yayınlandı) takip eder. 1958 Newport Caz Festivali esnasında kaydedilen Jazz on a Summer`s Day belgeseli Anita O`Day`in popülaritesini arttırır. Filme alınan konseri esnasında uyuşturucu etkisinde olduğunu sonradan kabul edecek olan sanatçı, kendi performansının festivalin yıldızı olmasından ve ulusal dergilerin kapaklarında yer almasından duyduğu büyük mutluluğu da "hayatımın en güzel günüydü" şeklinde ifade edecektir. 1959 yılında The Gene Krupa Story filminde konuk sanatçı olarak yer alıp "Memories of You" adlı parçayı seslendiren Anita O`Day, yılın sonuna doğru Benny Goodman`la birlikte Avrupa turnesine çıkar. 1962 yılında Verve`le olan sözleşmesinin sona ermesini müteakiben seyrek olarak albüm kaydı yapar ve 1968`de aşırı dozda eroin kullanımı sonucu ölümden dönmesiyle birlikte kariyeri bitme noktasına gelir. Ancak bağımlılığını yenmeyi başaracak ve 1970 Berlin Caz Festivali`yle geri dönecektir. Zigzag a.k.a. False Witness filminde George Kennedy (1970) ve The Outfit (1974) filminde Robert Duvall`le birlikte rol alır, ayrıca Alan Eichler yönetiminde çoğu Japonya`da kaydedilen bir dizi canlı ve stüdyo albümü yapar. Otobiyografisinin yayınlanmasından sonra çeşitli TV şovlarına konuk olur, Avrupa turnesine çıkar ve New York Carnegie Hall`da bir 50. Yıldönümü Konseri verir. 1990 yılında "In a Mellow Tone" adlı çalışmasıyla ilk kez Grammy`ye aday olur, 1997 yılındaysa NEA tarafından "American Jazz Masters" ödülüne layık görülür. Seksapeli ve uyuşturucu bağımlılığından dolayı "the Jezebel of Jazz" olarak da anılan Anita O`Day, 23 Kasım 2006`da zatürre sonucu hayata veda eder. Hiçbir zaman çocuk sahibi olmayı arzu etmediğini söyleyen sanatçı otobiyografisini köpeğine ithaf etmiştir.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mrs. O`Day!




17 Ekim 2012, Çarşamba

William Randolph "Cozy" Cole "Topsy Part 2" adlı plağıyla Billboard Hot 100 listesine giren ilk caz davulcusudur. 1930 ve 1940`larda yapılmış caz kayıtlarının vazgeçilmez bir parçası olan Cole`u Sidney Catlett, Jo Jones, Chick Webb, Dave Tough, Gene Krupa, Specs Powell ve J.C. Heard gibi üstün davulcularla aynı kategoride saymak gerekir. East Orange, New Jersey`de doğup 1926`da ailesiyle birlikte New York`a taşınan Cole`un ilk etkilendiği müzisyen Duke Ellington`un davulcusu Sonny Greer olur. 1928`de klarnetçi ve grup lideri Wilbur Sweatman`la çalıştıktan sonra ilk kayıtlarını 1930`da Jelly Roll Morton`la yapar. Bu kayıtlardan "Load of Cole" erken dönemde yapılmış davul sololarından birini içermesi bakımından önemlidir. 1931–33 arası Blanche Calloway, 1933-34`te Benny Carter, 1935-36`da Willie Bryant ve 1936-38 arası Stuff Smith`in grubunda çalan Cole, tüm bu çalışmalarından elde ettiği deneyimle 1940 yılında the Cab Calloway Orchestra`nın davulcusu olur ve Cab`in spot ışıklarını orkestra elemanlarıyla paylaşma hususundaki tüm isteksizliğine karşın "Ratamacue," "Paradiddle," ve "Crescendo in Drums" gibi parçalarda yeteneklerini sergileme fırsatını kaçırmaz. 1943 yılında CBS radyosu tarafından grup lideri Raymond Scott`la çalışması için davet alan Cozy Cole, bir yayın kuruluşunun müzisyen kadrosunda yer alan ilk siyahi sanatçı olarak tarihe geçer. 1985 yılında kendisiyle yapılan bir röportajda Scott Cole için "birlikte çalıştığım en profesyonel müzisyendi" ifadesini kullanacaktır. Aynı yıl bir Broadway prodüksiyonu olan "Carmen Jones"da "Beat Out Dat Rhythm on a Drum" adlı parçayı icra eden Cole, bir sonraki yıl Roy Eldridge, Coleman Hawkins, Billy Taylor ve Rex Stewart gibi isimlerin liderliğindeki gruplarda çalışır ve Keynote ve Savoy plak şirketleri adına birkaç all-star grubun liderliğini yapar. 1944`te Benny Goodman`la birlikte New York`un Onyx kulübünde küçük bir grubun liderliğini üstlenir, 29 Şubat 1945`teyse Charlie Parker ve Dizzy Gillespie`yle birlikte ünlü "All the Things You Are" kaydında çalar. Yine bu dönemde, kendisinin de bir parçası olduğu cazdaki stil devriminin etkisiyle Juilliard School of Music`e kaydolur, ki bunda amacı davul setinde sahip olduğu tecrübeyi farklı bir yönde mükemmelleştirmektir. 1946 ve 47`de Benny Goodman, Ella Fitzgerald, ve Louis Armstrong`la kayıtlar yapan Cole, 1949`dan 1953`e değin Armstrong`s All-Stars`ın davul sandalyesinde oturur. Mart 1954`te Gene Krupa`yla birlikte bir davul okulu açar ve oldukça başarılı bir eğitim veren bu okul Krupa`nın 1973`teki ölümüne dek faaliyetini sürdürür. 1957`de Jack Teagarden ve Earl Hines`la birlikte Avrupa turnesine çıkan sanatçının kariyeri 1958 yılındaki "Topsy" (b/w "Turvy") plağıyla ani bir sıçrayış gösterir. Pop ve R&B listelerine de giren bu parça davul ağırlıklı bir Edgar Battle / Eddie Durham / Count Basie bestesidir. Cozy Cole grubunun bu dönemde kaydettiği diğer bazı önemli parçalar "Jersey Jump-Off," "Willow Weep For Me," ve "Night Wind"dir. 1960`larda Stuff Smith ve Cab Calloway gruplarından arkadaşı trompetçi Jonah Jones`la bir müzikal ortaklık kuran Cole 1970`ler boyunca da bu birlikteliği sürdürür. 1978 yılında Columbus Capital University tarafından kendisine onursal doktora ünvanı verilen sanatçı hayatının sonuna dek bu üniversitede periyodik dersler vermeyi sürdürür. Cozy Cole 31 Ocak 1981`de 71 yaşında aramızdan ayrılır.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Cole!




16 Ekim 2012, Salı

Hardbop yönelimli bir müzisyen olan ve "Young Lion" (Genç Aslan) olarak da anılan Hargrove 1980`lerin sonlarından günümüze Amerika`nın önde gelen trompetçilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Texas`ta doğan ve müzikal potansiyeli ailesi tarafından erken yaşta farkedilen Hargrove trompet dersleri almaya başlar ve 1987 yılında Dallas`ta öğrenim gördüğü liseyi ziyaret eden Wynton Marsalis tarafından keşfedilir. Genç yeteneğin sound`undan etkilenen Marsalis onun grubuyla birlikte çalmasına izin verir ve Bobby Watson, Ricky Ford, Carl Allen ve Superblue grubu gibi grup ve sanatçılarla çalışmasının yolunu açar. Bir yıl boyunca (1988-1989) Boston`daki  Berklee College of Music`te eğitim gören Hargrove, bu süre zarfında sıklıkla New York`taki jam session`larda yer alır ve nihayetinde bu şehirdeki New School`a transfer olur. İlk albüm kaydını burada saksofoncu Bobby Watson`la gerçekleştirir, bunu kısa süre sonra Superblue grubuyla yaptığı albüm izler. 1990 yılında Novus plak şirketi adına yaptığı 5 albümden ilki ve aynı zamanda kendi adına yaptığı ilk solo çalışma olan "Diamond in the Rough"ı kaydeden Hargrove, 1993 yılında Lincoln Center Jazz Orchestra`dan aldığı görevle "The Love Suite: In Mahogany" adlı eseri besteler. 1994 yılında Verve`e geçer ve "With the Tenors of Our Time" adlı albümde Joe Henderson, Stanley Turrentine, Johnny Griffin, Joshua Redman ve Branford Marsalis gibi tenor saksofonun öne gelen isimleriyle stüdyoya girme imkanı bulur. Verve ayrıca sanatçıya Sonny Rollins, James Clay, Frank Morgan ve Jackie McLean gibi devlerin sideman`i olarak kayıtlar yapma fırsatı sunar. 1998 yılında "Crisol" isimli Afro-Cuban toplulukla kaydettiği "Habana" albümü Roy Hargrove`a ilk Grammy ödülünü kazandırır; bu başarı 2002 yılında Herbie Hancock ve Michael Brecker`in de yer aldıkları "Directions in Music" adlı çalışmayla tekrarlanacaktır. Yine 2002 yılında afrobeat öncüsü Fela Kuti`nin müziğine saygı amacıyla kaydedilen "Red Hot & Riot" adlı CD`de D`Angelo, Macy Gray, The Soultronics ve Nile Rodgers gibi soul müzisyenleriyle birlikte çalan Hargrove, "Worldwide Underground" adlı çalışmasında da şarkıcı Erykah Badu`ya eşlik eder. Değişik tarzdaki tüm bu çalışmalarının yanısıra 2008 yılında yaptığı "Earfood" gibi albümlerle hard bop köklerinden de kopmadığını gösteren sanatçı, Roy Hargrove Quintet ve the Roy Hargrove Big Band gruplarıyla dünyanın değişik ülkelerindeki festival ve kulüplerde boy göstermeye devam etmektedir. Son olarak Roy Hargrove`un diskografisinden seçtiklerimiz: 1989: Diamond in the Rough (Novus), 1992: Tokyo Sessions, Roy Hargrove and Antonio Hart (Novus), 1993: Beauty And The Beast, The Jazz Networks (Novus), 1994: With the Tenors of Our Time, The Roy Hargrove Quintet (Verve), 1995: Parker`s Mood – with Christian McBride (bass) ve Stephen Scott (piano) (Verve), 1997: Habana – Roy Hargrove`s Crisol (Verve), Latin Jazz Grammy Ödülü 2000: Moment to Moment Roy Hargrove With Strings (Verve), 2002: Directions In Music with Herbie Hancock, Michael Brecker, Roy Hargrove (Verve), Grammy Ödülü 2003: Hard Groove, – The RH Factor (Verve), 2006: Distractions – The RH Factor (Verve), 2008: Earfood  – The Roy Hargrove Quintet (Emarcy), 2009: Emergence – The Roy Hargrove Big Band (Groovin` High), Sideman olarak: 1988: Superblue ile: Superblue (Blue Note Records) 1995: Christian McBride ile: Gettin` To It 2000: The Ray Brown Trio ile: Some Of My Best Friends Are...The Trumpet Players (Telarc) 2000: Erykah Badu ile: Mama`s Gun 2000: D`Angelo ile: Voodoo 2001: Roy Haynes ile: Birds of a Feather: A Tribute to Charlie Parker 2003: Erykah Badu ile: Worldwide Underground 2006: John Mayer ile: Continuum 2009: The Jimmy Cobb Quartet ile: Jazz In The Key Of Blue 2011: Cyrille Aimée ile: Cyrille Aimée & Friends (Live at Smalls)

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Hargrove!

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Jutta Hipp (Pianist) » Bobby Durham (Drummer) » Chet Baker » Don Cherry (Trumpet) » Wynton Kelly (Piano) » Johnny Dyani (Bass) » Billy Hart (Drum) » Gigi Gryce (Alto Saxophone) » Michel Portal (Multireed) » Frank Melrose (Piano) » Geoffrey Keezer (Piano) » Paul Desmond (Alto Saxophone) » Serge Chaloff (Saxophone) » Ray Drummond (Bass) » Jimmy Knepper (Trombone) » Coleman Hawkins (Saxophone) » Roy Hargrove (Trumpet) » Palle Danielsson (Bass) » Anita O`Day (Vocal) » Kahil El`Zabar (Percussion) » Mel Tormé (Vocal) » Cat Anderson (Trumpet) » Babyface Willette (Organist) » Craig Harris (Trombone) » Elvin Jones (Drummer) » Wilbur Ware (Bassist) » Sonny Rollins (Saxophone) » Buddy (King) Bolden (Cornetist) » Art Pepper (Alto Saxophone) » Bennie Maupin (Multi Reedist) » Kenny Dorham (Trumpet) » John Coltrane (Saxophone) » Wayne Shorter (Saxophone) » Lex Hamphries (Drummer) » Jack Teagarden (Trombone) » Art Farmer (Trumpet) » Okay Temiz (Percussionist) » Albert `Tootie` Heath (Drummer) » Oscar Peterson (Pianist) » Duke Pearson (Pianist) » Cedar Walton (Pianist, Composer) » George Shearing (Pianist) » Russell Procope (Clarinet, Saxophone) » Arnett Cobb (Saxophone) » Jack DeJohnette (Drummer) » Benny Carter (Horns) » Rahsaan Roland Kirk (Horns) » Abbey Lincoln (Vocalist) » Louis Armstrong (Trumpet) » Tomasz Stanko (Trumpet) » Lester Young (Saxophone) » Mark Helias (Double Bass) » Lincoln Goines (Double Bass) » Don Pullen (Pianist) » Michel Petrucciani (Pianist) » Lou Levy (Pianist) » Barney Bigard (Klarnetist) » Art Tatum (Piyanist) » Howard McGhee (Trompetçi) » Lee Young (Davulcu) » Barney Wilen (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Roland Hanna > Herlin Riley > Clyde Lombardi > Lew Soloff » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Bobby Durham > Jutta Hipp > Bill Mays > Nelson Boyd > Eddie Locke » Ray Bryant (Pianist) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Donald Byrd > Ray Nance > McCoy Tyner > Dodo Marmarosa > Sonny Greer > Phineas Newborn, Jr. > Curtis Fuller » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Zoot Sims > Clifford Brown > Booker Ervin > Lou Donaldson > Phil Woods > Azar Lawrence » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Don Byas / Jesse Drakes / Sonny Criss / Odean Pope / Jimmy Heath / Warne Marsh / George Wallington » Thelonious Monk (Piyanist, Besteci) » Antonio Hart (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Jack Costanzo / Shadow Wilson / Red Rodney / John Gilmore / Roy Campbell » Julian Cannonball Adderley (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mickey Roker / Bireli Lagrene / Lars Danielsson / Dave Bargeron / Max Kaminsky / Butch Warren » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jim Beard / Sonny Sharrock / Kenny Drew » Bill Evans (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Don Redman > Kevin Mahagony > Kenny Burrell > Elmer Crumbley > Billy Kilson > Charlie Shavers > Sonny Simmons » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Junior Cook > Richie Kamuca > Jon Faddis > Annie Ross > Charlie Persip > Dale Fielder > Nnenna Freelon » Eugene Wright > Albert `Tootie` Heath » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Red Garland > Sidney Bechet > Ellis Larkins > Jackie McLean > Kai Winding » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charlie Irvis > Arthur Blythe > Red Nichols > Tania Maria > Pee Wee Hunt > Carla Bley » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Toots Thielemans > Percy Heath > Richard Groove Holmes > Jamie Merritt > Ron Carter » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charles Mingus > Jimmie Noone > Joe Henderson > Earl Bostic > Jimmy Giufre > Connie Kay > Blossom Dearie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Richard Davis > Walt Dickerson > Buster Williams > Leon Parker > Lionell Hampton > Mundell Love » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Duke Jordan > Booker Little > Scott LaFaro > Gene Ramey > Stanley Turrentine > Gerry Mulligan > Freddie Hubbard » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mart Riff Mole > Sir Charles Thompson > Roy Haynes > Shirley Scott > Charles Lloyd > Tommy Flanagan ve bizatihi Arto Peştemalcıgil > Nat King Cole » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Rene Thomas > Dave Pell > Dexter Gordon > Svend Asmussen > Mart Barrett > Eddie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Butler > David Murray > Bobby Jaspar > Tadd Dameron > Rex Stewart > Johnny Carisi > Michel Legrand » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Tex Beneke > Wardell Gray > Stefano Di Batista > Nathan Davies > Bill Doggett > Buddy De Franco » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ronnie Scott > Jeannie Lee > Roy Eldridge > Bobby Hackett > Joe "Tricky Sam" Nanton > Stan Getz > Snooky Young > George Brunies > Norwood "Pony" Poindexter > Bill Evans » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jason Moran > J.J. Johnson > Gary Burton > Julius Hemphill > Benny Golson > Stephane Grapelli > Henri Texier » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Gene Krupa > Aldo Romano > Big Sit Catlett > Al Foster > Horace Parlan > Jimi Cobb » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Heny "Red" Allen > Thurman Barker > Kenny Clarke > William Parker > Wilbur De Paris > Roland Shannon Jackson > Joe Pass » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Kid Ory > John Scofield > Bunk Johnson > Earl Hines > Danilo Perez > Lewis Nash » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > John Ore > Harold Land > Bob Brookmeyer > Larry Willis > Panama Francis > John Pattitucci > Chet Baker » Dave Brubeck (Piano) » Jimmy Lyons (Alto Saxophone) » Tommy Dorsey (Trombone, Big band) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Sam Jones > Hampton Hawes > Billy Bauer > Gus Johnson > Dolo Cooker > Roswell Rudd » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Diego Urcola > Arturo Sandoval > Howard Rumsey > Don Byron > Mugsy Spainer > Paul Bley > Khalil El`Zabar » Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Palle Danielsson / Roy Hargrove / Cozy Cole / Anita O`Day / Alphonse Picou / Eddie Harris / Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Dave Holland / Phil Urso / Von Freeman / Steve Swallow / Jimmy Blanton / Sammy Price / Papa Jo Jones » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Fats Navarro / Sam Rivers / Gary Bartz / Bud Powell / Kenny Kirkland / David Kikoski / Oscar Pettiford » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > `Brother` Jack McDuff / Frank Socolow / Muhal Richard Abrams / Monica Zetterlund / Charles Thomas Potter / Ken Vandermark » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ernie Henry / Meade Lux Lewis / Albert Mangelsdorf / Charles `Buddy` Bolden / Sonny Rollins / Wilbur Ware / George Mraz » Charlie Parker (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Martial Solal / Alphonso Trent / Clifford Jarvis » Harold "Doc" West (Drum) » Hank Jones (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Steve Lacy / Charles McPherson / Johnny Hodges / Joanne Brackeen / Edward Simon / Reggie Washington / Charlie Christian » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > René Utreger / Ben Riley / Mtutuzel Dudu Pakwana / Carmell Jones / Peter Ind / Sonny Clark / Don Patterson » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Wright / Lee Morgan / Tomasz Stanko / Paul Gonsalves / Leroy Vinnegar / Alan Dawson / Sadik Hakim » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ahmad Jamal / Rhoda Scott / Mike Maineiri / Eric Watson / Louie Bellson / Hank Mobley / Louis Thomas Jordan » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Joe Chambers / Reginald "Reggie" Workman / Elmo Hope / Pete Candoli / Julian Priester / Andrew Hill / Rashied Ali » Arto Peştemalcıgil ile Happy Birthday Jazz! > Ray Bauduc / Gaetano Lombardo / Eric Dolphy / Lalo Schifrin / Hermeto Pascoal / Milt Hinton / Frank Lowe
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp