Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

TESAK Cumartesi Söyleşi Dizisi: Clara Schumann ve Tarih Boyunca Kadın Besteciler

Sanatçı: Konuşmacı: Aydın Büke
Mekan: Caferağa Mahallesi Rıhtım Caddesi No:2/3 Eski Başkanlık Binası (Beşiktaş iskelesi Karşısı) Kadıköy, İstanbul (0 216) 337 8654-55
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 14:00
Web Adresi: http://www.
Etkinlik Bilgisi : Kadıköy Belediyesi tarafından hayata geçirilen, Kadıköy’ün yaşayan kütüphanesi Tarih Edebiyat ve Sanat Kütüphanesi’nde (TESAK) edebiyat, felsefe, tarih, bilim alanlarında önemli isimleri Kadıköylülerle buluşturmaya devam ediyor. Kasım-Nisan ayları boyunca, her Çarşamba bilim ve felsefe, her Perşembe edebiyat, her Cumartesi de tarih, sanat tarihi, güzel sanatlar ve arkeoloji alanlarında uzman konuşmacıların yer alacağı söyleşilere herkes davetli. Bugünün konusu Clara Schumann ve Tarih Boyunca Kadın Besteciler`i Aydın Büke anlatacak.


CELLİSTANBUL İLE DÜNYANIN GÜZEL SESLERİ / Cellistanbul

Sanatçı: Çello: Çağ Erçağ, Murat Berk, Melih Kara, Ediz Şekercioğlu
Mekan: Yeldeğirmeni Sanat, Rasimpaşa Mah. İskele Sok. No: 43/1, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Tel: 0 216 337 0058)
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:00
Web Adresi: http://yelsanat.kadikoy.bel.tr/
Etkinlik Bilgisi : Çellistanbul Viyolonsel Kuarteti, 2002 senesinde Murat Berk tarafından kurulmuş olup, adını sihirli atmosferi ve tarihi zenginliği ile bilinen İstanbul şehrinden esinlenerek almıştır. Dört çellist?ten oluşan grup, yurt içi ve yurt dışındaki değerli sanatçı arkadaşlarıyla beraber müzik yapmak ve Türkiye?nin zengin müzik tınısını dünyaya sergilemek amacıyla çalışmalarını sürdürmektedir. Grup bu konserde yurdumuzun zengin melodileri ve dünyadaki güzel sesleri tango, film müzikleri, klasik müziğin deha bestecilerinin bestelerinden oluşan seçkileri seslendirilecektir. Bilet Fiyatları: Tam 30 TL, Öğrenci ve İndirimli 15 TL


Sibel Köse Quintet

Sanatçı: Sibel Köse (v), İmer Demirer (tp), Kürşad Deniz (p), Kağan Yıldız (b), Cem Aksel (d)
Mekan: The Badau, Akasya (Rez: 0 532 306 4334)
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 21:30
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/4
Etkinlik Bilgisi : Sibel Köse beşlisi bu akşam The Badau sahnesinde.


Musica Sequenza "Hermes"

Mekan: Borusan Müzik Evi, Beyoğlu
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:30
Web Adresi: https://www.biletix.com/etkinlik/
Etkinlik Bilgisi : Hermes. Simyanın, çobanların, hırsızların ve dahi düşlerin tanrısı; mesajların taşıyıcısı ve yeraltındaki ruhların rehberi. Bu efsanevi ve mitolojik dünyadan etkilenerek oluşturulan Hermes projesi ise dinleyicilerini farklı dünyalara, bambaşka duygu durumlara ve evrenlere davet ediyor. Burak Özdemir’in, tarihi barok enstrümanlarıyla elektronik müziğin birleşiminden oluşan Hermes adlı bu projesinde; Berlin merkezli topluluk Musica Sequenza için ürettiği yapıtlar, dinleyiciyi çağdaş bir kabilenin kadim ritüellerine davet ediyor adeta... Elektronik ve melodik tekno müziğin antik ruhunu çağırmakla kalmayıp, onları antik enstrümanlarla doğaçlama bir diyalogda bütünleştiren Hermes, destansı finaliyle dinleyicileri derinden etkileyecek.


8. Uluslararası Klarnet Festivali: Yasmin Levy Konseri

Mekan: MKM Attila İlhan Salonu
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 21:00
Web Adresi: https://www.biletix.com/etkinlik/
Etkinlik Bilgisi : Her yıl binlerce nefesi bir araya getiren Uluslararası Klarnet Festivali bu sene 12-18 Kasım tarihlerinde İstanbul ve Ankara`da! İlk gününden bu yana dünyaca ünlü isimleri ağırlayan festival 2019 yılında da müzikseverlere birbirinden güzel konserler sunuyor. Festivalin bu yılki programında dünyaca ünlü isimler unutulmayacak konserlere imza atacak. Festival takipçileri tarafından yoğun ilgi gören ve sevenlerinin her sene görmek istediği Balkan müziğinin efsanevi ismi Goran Bregovic, sefarad müziğinin dünyadaki ismi ladino sanatçısı Yasmin Levy ve rembetiko müziğinin önemli temsilcilerinden Cafe Aman İstanbul ile ülkemizin dünyaca ünlü klarnet sanatçısı Serkan Çağrı 8. Uluslararası Klarnet Festivali`nde sahne alacaklar. Latin ve Sefarad müziğinden İspanyol flamenkosuna, Arjantin tangosundan Portekiz fadosuna kadar dünyanın farklı coğrafyalarında müzikleri harmanlayarak, Türk ezgileriyle de dinleyicilerini farklı bir müzikal yolculuğa çıkarmaya hazırlanan Yasmin Levy, Uluslararası Klarnet Festivali kapsamında 14 Kasım’da Congresium Angora Salonu’nda müzikseverlerle buluşacak.


MIX FESTIVAL PRESENTED BY %100 MUSIC

Mekan: Zorlu PSM
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Bu yıl dördüncüsü gerçekleşecek festivalde seslerarası deneyimine kaldığı yerden devam ediyor! Zorlu PSM’nin iki gün boyunca dans pistine dönüşeceği festival bu yıl 15 – 16 Kasım tarihlerinde gerçekleşiyor.
16 Kasım Cumartesi
%100 Music Sahnesi
20:30 - Zeynep Erbay
22:30 - Isaac Delusion
00:00 - Ross From Friends (live)
01:30 - Booka Shade
03:00 - Mabbas

Red Bull Sahnesi
20:00 - Nova Persona
22:00 - PLAID (Live AV)
23:30 - Teleman
00:45 - SX
02:00 - Hey! Douglas Big Band (Live)

Fuaye LED
23:40 - Yang Jahz
01:10 - Iskeletor + Anıl Çeik
02:30 - Jtamul


Kasım Ayında Caz Müziğinin Tüm Renkleri Cloud 34`te Buluşuyor

Mekan: Cloud 34, Hilton İstanbul Bomonti
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat:
Etkinlik Bilgisi : İstanbul’un en büyük oteli Hilton İstanbul Bomonti’de yer alan şehrin popüler mekanı Cloud 34, Kasım ayında düzenleyeceği Colors of Music geceleriyle caz müziğinin en güzel örneklerini misafirlerinin beğenisine sunacak. Eşsiz İstanbul manzarasıyla, 34. kattan İstanbul’u selamlayan mekan, Kasım ayı itibariyle her Cuma ve Cumartesi gecesi farklı ülkelerden ve tarzlardan esintiler içeren konsept geceleriyle misafirlerine adeta bulutların üzerinde bir müzik ziyafeti yaşatacak. “Abbey Lincoln gecesi”, “Latin Amerika Bossa Nova müzikleri”, “Film müzikleri gecesi”, “Bir Parizyen gecesi”, “An evening in song” ve “Other Standarts” gibi farklı müzik konseptlerinden oluşan “Colors of Music” gecelerinde, Emin Fındıkoğlu & Melisa Kral, Deniz Taşar, Cansu Nihal Akarsu & Cem Kaprol, Burcu Hancı, Dolunay Obruk, Gizem Dinç, Seran Bilgi ve Asena Akan gibi caz müziğinin ünlü isimleri sahne alacak.


Uluslararası Antalya Piyano Festivali: Barbaros Büyükakkan & Symphonic Project

Mekan: Antalya Kültür Merkezi
Tarihi: 16 Kasım.2019
Saat: 20:30
Etkinlik Bilgisi : 2000 yılından bu yana Antalya`nın uluslararası "Sanat Şehri" kimliğine katkıda bulunan, Avrupa Festivaller Birliği (EFA) üyesi Uluslararası Antalya Piyano Festivali bu yıl 16 Kasım-30 Kasım tarihleri arasında yapılacak. Bu yıl 20ncisi gerçekleşecek olan festivalde yerli ve yabancı sanatçılar Antalyalı müzikseverlerle buluşacak. Festival 16 Kasım’da, farklı dillerde söylediği şarkılar ve güçlü sesiyle büyük bir hayran kitlesine ulaşan Barbaros Büyükakkan konseriyle başlayacak.


 
Arto Peştemalcıgil ile Caz Müzisyenleri Ansiklopedisi

Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Kid Ory > John Scofield > Bunk Johnson > Earl Hines > Danilo Perez > Lewis Nash

 5879 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

Bu bölümün müzikleri her ismin altında ayrı ayrı video klipler olarak kayıtlıdır.


Happy Birthday Jazz!`a hoşgeldiniz, az tanınan isimlerle sakin başlayan geçen haftayı Chet Baker fırtınasıyla kapattık. Özellikle Pazar günü inanılmaz bir gündü...

Chet Baker fırtınası Pazardan Pazartesiye sarkarak sürdü, bu yüzden yeni haftaya ancak Salı günü başlayabiliyoruz ve haftanın llk ismi ise ilk nesil müzisyenlerden Kid Orry. Çarşambayı yaşayan gitar efsanesi John Scofield ile geçiyoruz. Perşembe gününün ismi ise trompetçi Bunk Johnson. Cuma günü bir başka caz efsanesi Earl Hines konuğumuz. Cumartesi günün ismi modern caz piyanosunun çok önemli bir ismi var; Danilo Perez. Haftanın son günü ise davulcu Lewis Nash`i ağırlayarak haftayı kapatıyoruz.

Değerli okurlarım, bana yazarak eleştirilerinizi, isteklerinizi, köşeyle ilgili beklentilerinizi iletin lütfen. Ne de olsa bu benim ilk köşe yazarlığı deneyimim ve dolayısıyle her türlü katkıya açığım.

Arto Peştemalcıgil
arto@cazkolik.com


29 Aralık 2012, Cumartesi

Danilo Pérez Panamalı piyanist ve bestecidir. Ünlü soprano saksofoncu Steve Lacy`nin Down Beat dergisindeki bir röportajında, "Danilo gibisi yok. Onda en sevdiğim ritm, renk ve şekil duygusu. Aynı zamanda eğitimli, açık, esnek, cömert ve tatlı. Bu adamda her şey var, bütün niteliklere sahip" sözleriyle övdüğü Perez, çağdaş piyanist ve caz bestecilerinin en iyilerinden biri olarak kabul edilmektedir.

1965 yılında Panama`da dünyaya gelen Pérez daha 3 yaşındayken piyano çalmaya başlar. 10 yaşında Panama Devlet Konservatuarı`nda klasik Avrupa piyanosu repertuvarını öğrenmeye başlar ve daha sonra Amerika`ya yerleşerek Indiana University of Pennsylvania`da eğitimine devam eder. Bir sonraki durağıysa caz bestesi eğitimi aldığı the Berklee College of Music`tir. 1985-1988 yılları arasında Berklee`de eğitimini sürdürürken bir yandan da Jon Hendricks, Terence Blanchard, Claudio Roditi ve Paquito D`Rivera`yla çalma olanağı bulur. Pérez`in daha sonra birlikte çalıştığı veya kayıt yaptığı isimler geleneksel ve çağdaş caz dünyasının devleridir, ki bunlar arasında ilk akla gelenler Wayne Shorter, Steve Lacy, Jack DeJohnette, Charlie Haden, Michael Brecker, Wynton Marsalis, Gary Burton, Roy Haynes ve Joe Lovano`dur. Sanatçı ilk patlamasını Dizzy Gillespie`nin United Nations Orchestra`sında yer alması için aldığı teklifle yapar ve 1989`dan Gillespie`nin 1992 yılındaki ölümüne kadar -en genç eleman olarak- orkestrayla çalışır. Pérez the Independent için yayınladığı bir basın bildirisinde bu yıllarıyla ilgili olarak, "Dizzy`nin bana öğrettiği en önemli şeylerden biri, kendi mirasımla ilgili olarak bildiğimden fazlasını öğrenmem gerektiğiydi. Önce köklerimi tanımam, sonra diğer şeylerle ilgilenmem gerektiğini söylerdi..." şeklinde konuşmuştur. United Nations Orchestra`nın "Live at the Royal Festival Hall" albümünün Grammy ödülü almasıyla birlikte Pérez dünya çapında şöhrete ulaşır. 1994 yılında bu kez trompetçi Arturo Sandoval`ın Grammy ödüllü albümü "Danzon"un kaydında piyanoda yine Danilo Pérez yer almaktadır. Yaklaşık 10 yılını diğer büyük isimlerin eşlikçisi olarak geçiren sanatçı, nihayet 1993 yılında kendi gruplarıyla çalışmaya odaklanır ve 1993-1994 yıllarında ardı ardına "Danilo Perez" ve "The Journey" adlarında iki mükemmel albüm kaydeder. Down Beat dergisi "The Journey"yi 90`ların en iyi albümlerinden biri olarak göstermiştir. 1995 yılında Wynton Marsalis Pérez`e grubuna katılmayı teklif eder ve sanatçıyla Polonya turnesine çıkar; Danilo Pérez Marsalis`in grubunda yer alan ilk latin müzisyendir. İkili 1996`daki Atlanta Yaz Olimpiyatları`nda bir kez daha birlikte sahne almışlardır. Pérez`in 1996 ve 1998 yıllarında çıkardığı "PanaMonk" ve "Central Avenue" albümlerinden ilki, ki bir Thelonious Monk Tribute çalışmasıdır, Down Beat dergisi tarafından tüm zamanların en önemli caz piyano çalışmalarından biri olarak gösterilir; "Central Avenue" ise sanatçıya ilk Grammy adaylığını getirecektir. Bu 4 albümle birlikte yeni kuşak caz müzisyenleri arasındaki yerini sağlamlaştıran Danilo Pérez, 2000 yılında basçı John Patitucci ve davulcu Brian Blade ile birlikte günümüzde de varlığını sürdüren ve çağdaş cazın en önemli gruplarından biri olan Wayne Shorter Quartet`in oluşumunda yer alır. Grupla birlikte konserlere katılan ve Footprints Live! (2002), Alegría (2003) ve Beyond the Sound Barrier (2005) albümlerinde de çalan Pérez, bir yandan kendi adına çalışmalar yapmayı da sürdürmektedir. Aşağıda yer vereceğimiz bu çalışmaların yanısıra sanatçı halen Berklee College of Music Global Jazz Institute`un, ki dünyanın dört bir yanından yetenekli caz müzisyenlerini bünyesinde barındıran bir programdır, müzikal direktörü olarak görev almaktadır.

Danilo Pérez diskografisiyle bu bölümümüzü bitirelim: Danilo Pérez (Santi Debriano, Jack DeJohnette, Joe Lovano, David Sánchez, Rubén Blades) 1993, The Journey (David Sánchez, Milton Cardona, Ignacio Berroa, Kimati Dinizulu, George Garzone, Larry Grenadier) 1994, Danzon (Arturo Sandoval, Giovanni Hidalgo, Carlos Gómez, Juan Nogueras, Rigo Herrera, Rita Quintero, Cheito Quinones, Bill Cosby, Kenny Anderson, Dana Teboe, Ed Calle, René Toledo, Richard Eddy, Gloria Estefan, Roger Ingram, Sal Cuevas, Félix Gómez, Eddie Rivera, Vikki Carr, Dave Valentin, Willy Chirino) 1994, Pana Monk (Terri Lyne Carrington, Avishai Cohen, Jeff "Tain" Watts, Olga Roman) 1996, Central Avenue (John Patitucci, Jeff Ballard, Jeff "Tain" Watts, Luciana Souza, Raul Vital) 1998, Motherland (Claudia Acuña, Greg Askew, Aquiles Baez, Brian Blade, Louis Bauzo, Richard Bona, Richard Byrd, Regina Carter, Carlos Henríquez, Chris Potter, Luisito Quintero, Kurt Rosenwinkel, Antonio Sánchez, Luciana Souza, Diego Urcola, Ricaurte Villarreal) 2000, ...Till Then (John Patitucci, Brian Blade, Ben Street, Lizz Wright, Donny McCaslin, Adam Cruz) 2003, Danilo Pérez Trio Live at the Jazz Showcase (Adam Cruz ve Ben Street ile) 2005, Danilo Pérez - Across The Crystal Sea (arranged and conducted by Claus Ogerman) 2008, Danilo Pérez - Providencia Mack Avenue 2010.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Perez!




28 Aralık 2012, Cuma

Earl Kenneth Hines, ya da caz dünyasında bilinen ismiyle Earl "Fatha" Hines modern caz piyanosunun gelişimindeki en etkili figürlerden biri olan ve çalışı caz tarihini etkileyen az sayıdaki piyanistten biri olan Amerikalı caz piyanistidir. Alışılmadık ritm ve aksanlar kullandığı değişik stiliyle yirmilerin diğer piyanistlerinden ayrılır. 1920`lerin başlarında caz piyanosunun yönünü belirleyen Jelly Roll Morton`dur, ancak 1926`dan sonra Hot Jazz stilinin önderliğini Earl Hines yapmıştır. Teddy Wilson, Jess Stacy, Joe Sullivan, Nat King Cole ve hatta bir dereceye kadar Art Tatum gibi ünlü piyanistler üzerindeki etkisi büyük olan sanatçının "Rosetta", "My Monday Date" ve "You Can Depend on Me" gibi tanınmış besteleri de mevcuttur.

Kısa bir süre trompet çaldıktan sonra piyanoya geçen Hines, 1921`de Pittsburgh`da profesyonel olarak çalışmaya başlar. İlk büyük işi vokalist Lois Deppe`nin eşlikçiliğidir; ilk kayıtlarını da Deppe ve orkestrasıyla birlikte 1922 yılında yapar. Ertesi yıl Chicago`ya taşınan Hines Sammy Stewart, Erskine Tate`s Vendome Theatre Orchestra ve Caroll Dickerson ile çalışır. Daha sonra bir gün Chicago Müzisyenler Birliği`nde Louis Armstrong`la karşılaşır. O zamanlar Hines 21, Armstrong 24 yaşındadır. Birlikte piyano çalarlar ve Armstrong Hines`ın avant-garde "trompet tarzı" çalışı karşısında hayrete düşer. İkili kısa sürede çok iyi arkadaş olurlar, bir arabayı paylaşırlar ve Armstrong Hines`la birlikte Caroll Dickerson`un grubunda Sunset Cafe`de çalmaya başlar, ki bu grup 1927`de Earl Hines`ın müzikal direktörlüğünde Louis Armstrong`un grubuna dönüşecektir. Aynı yıl içinde Armstrong sadece Okeh Records kayıtları için bir araya getirdiği grubu Louis Armstrong`s Hot Five`ı yenileyerek piyanoya eşi Lil Hardin yerine Earl Hines`ı geçirir ve ikili tüm zamanların en iyi caz kayıtları arasında gösterilen müthiş işlere imza atarlar, ki 1928`deki ünlü trompet-piyano düeti "Weatherbird" bunların şahikasıdır. İkilinin birlikte imza attıkları diğer önemli kayıtlar arasında "West End Blues", "Tight Like This", "Beau Koo Jack" ve "Muggles"ı saymak mümkündür. Sunset Cafe 1927 yılında kapandıktan sonra Hines, Armstrong ve davulcuları Zutty Singleton birlikte hareket etme ve ancak üçü birden işe alındıkları taktirde çalışma kararı alırlar. Ancak `Louis Armstrong and his Stompers` adı altında kendi kulüpleri "Warwick Hall Club"ı kurmaya çalışırlaarken güçlüklerle karşılaşırlar ve bu esnada kısa süreliğine New York`a giden Hines dönüşünde Armstrong ve Singleton`u şimdi rakipleri olan Caroll Dickerson`un grubuyla birlikte yeni Savoy Ballroom`da çalışırken bulur. Böylece Hines The Apex kulübünde klarnetçi Jimmy Noone`a katılır. 1928 Hines`ın kariyerindeki en önemli yıllardan biridir. Bir yandan içlerinde "A Monday Date", "Blues in Thirds" ve "57 Varieties"in de yer aldığı ilk piyano solo kayıtlarını yaparken öte yandan Jimmy Noone`s Apex Club Orchestra ile birlikte klasikler arasına girecek plaklarda çalar ve nihayet 28 Aralık1928`de Chicago`nun ünlü Grand Terrace Cafe`sinde, ki o zamanlar caz tutkusunun merkezi durumundadır, kendi big band`inin başında sahne alır. Bundan sonraki 12 yıl boyunca, ki Büyük Bunalım ve alkol yasağının hüküm sürdüğü berbat yıllardır, Earl Hines The Grad Terrace`da çalışmayı sürdürür. Bir başka deyişle Duke Ellington ve The Cotton Club New York için ne ifade ediyorsa, Earl Hines ve The Grande Terrace da Chicago için odur -sadece daha ateşli olmak şartıyla-. Ünlü gangster Al Capone tarafından idare edilen kulüpte Capone`un "Mr Piano Man"i olan Hines o günleri şöyle anlatır: "Al bir gece kulübe geldi ve bütün grubu topladıktan sonra şöyle konuştu: "Şimdi size pozisyonumuzu anlatacağız. Sadece kendi işinizle ilgilenmenizi istiyoruz. Size dünyanın en iyi korumasını sağlayacağız, fakat siz de 3 maymunu oynayacaksınız: Hiçbir şey duymayacak, görmeyecek ve konuşmayacaksınız." Ve biz de tam olarak bunu yaptık. Bazen polis gelir ve "Ne konuşuyorlardı Earl?" diye sorar ancak ben "bilmiyorum, benim birşeyden haberim yok" diye cevap verirdim, çünkü bazen polise bilgi veren kişilerin resimleri gazetelerde yayınlanır ve aynı kişilerin cesetleri ertesi gün ayakları zincirle bağlanmış vaziyette gölde bulunurdu, bilmem anlatabiliyor muyum?" Sahnede genellikle 15-20 müzisyenden oluşan, ki bu sayı bazen 28`e kadar çıkmıştır, Earl Hines Orkestrası`nın elemanlarından bazıları şunlardır: Wallace Bishop, Alvin Burroughs, Scoops Carry, Oliver Coleman, Bob Crowder, Thomas Crump, George Dixon, Julian Draper, Streamline Ewing, Ed Fant, Milton Fletcher, Walter Fuller, Dizzy Gillespie, Leroy Harris, Woogy Harris, Darnell Howard, Cecil Irwin, Harry ‘Pee Wee’ Jackson, Warren Jefferson, Budd Johnson, Jimmy Mundy, Ray Nance, Willie Randall, Omer Simeon, Cliff Smalls, Leon Washington, Freddie Webster, Quinn Wilson ve Trummy Young. Bebop saksofon devi Charlie Parker`a ilk profesyonel işini veren de yine Hines olmuştur. Aralık 1940`ta Grand Terrace kapandıktan sonraki 8 yılını full-time yollarda geçiren ve 1944`te Duke`un hastalığında bir müddet the Duke Ellington Orchestra`yı da yöneten Earl Hines, Charlie Parker (tenor saksofonda), Dizzy Gillespie ve Sarah Vaughan gibi modernistleri içeren ilk bebop orkestrasının da kurucusudur. Müzisyenler birliğinin kayıt yasağının sürdüğü 1942-1944 yılları arasında Hines orkestrası elemanlarının gece yarısı jam session`ları cazdaki "devrim"in tohumlarını atmıştır. Dizzy Gillespie`nin Hines`la ilgili görüşlerini dinleyelim şimdi de: "...Earl Hines`la muhteşem, muhteşem bir grubumuz vardı. O bir ustaydı ve ondan öz disiplin ve organizasyona dair çok şey öğrendik. Earl Hines grubunun piyanistiydi ve gerçekten "çalardı". Ona daha uzun sololar attırmaya bayılırdık. "Bir tane daha çal, Gates" derdik ve o da devam ederdi. "Bekle, bekle, bekle" sesleri yükselirdi ve biz girmezdik, o da tekrar çalmak zorunda kalırdı. Bize bakar ve bir yandan çalarken bir yandan da sırıtırdı. Ne yaparsanız yapın onu telaşlandıramazdınız. Earl Hines bir soğukkanlılık ustasıydı ve herhangi bir alanda ondan daha klas bir müzisyen ve ondan daha klas bir kişi tanımadım." 1946 Temmuz`unda geçirdiği bir otomobil kazası sonucu başından ciddi şekilde yaralanan ve geçirdiği bir operasyona rağmen görüşü hayatı boyunca etkilenen Hines, 4 ay sonra tekrar yola düşer ve 2 yıl daha orkestrasını yönetmeyi sürdürür. 1947`de Chicago`nun en büyük gece kulübü olan "The El Grotto"yu satın alır, ancak kısa sürede batar. Big band dönemi artık sona ermiştir ve Hines`ın payına düşen de yaklaşık 20 yıldır. 1948`in başında tekrar Louis Armstrong`la birleşerek büyük başarı kazanan "Louis Armstrong and his All-Stars"ın üyesi olur. Ancak eski dostunun yanında ikinci adam olarak çalışmak kolay kabul edilebilir birşey değildir, dolayısıyle bu birlikteliği sadece 3 yıl sürer. 1951`de önce Los Angeles, daha sonra da San Francisco`ya taşınarak bir Dixieland topluluğunu yönetir. Kendi stili çok daha modern olmasına rağmen grubu 1950`ler boyunca yaşatır ve Muggsy Spanier, Jimmy Archey ve Darnell Howard gibi müzisyenlerle çalışır. 1960`lara gelindiğinde caz dünyası kendisini çoktan unutmuştur. Ancak 1964`te caz yazarı Stanley Dance New York`un Little Theater`ında hem solo, hem de Budd Johnson`lu bir quartet`le çalması için 3 konser organize eder. New York`lu caz eleştirmenleri sanatçının canlılığı ve yaratıcılığı karşısında hayrete düşmüşlerdir, hatta New York Times "Earl Hines`ı dinledikten sonra "dinleyecek başka ne kalır ki?" diye sorar. 1966 yılında Down Beat tarafından "Dünyanın Bir Numaralı Caz Piyanisti" seçilir ve eleştirmen oylarıyla derginin "Hall of Fame"ine kabul edilir. Jazz dergisi tarafından "Yılın Caz Adamı" seçilerek Johnny Carson ve Mike Douglas`ın TV şovlarına katılır. Bundan sonra Hines hayatının sonuna dek solo ve diğer sanatçılarla birlikte kayıtlar yapmayı sürdürecektir. Earl Hines`ın bu dönemde birlikte çalıştığı isimler şunlardır: Cat Anderson, Harold Ashby, Barney Bigard, Lawrence Brown, Dave Brubeck (1975`te düetler kaydettiler), Jaki Byard (1972`de düetler), Benny Carter, Buck Clayton, Cozy Cole, Wallace Davenport, Eddie "Lockjaw" Davis, Vic Dickenson, Roy Eldridge, Duke Ellington (1966`da düetler), Ella Fitzgerald, Panama Francis, Bud Freeman, Stan Getz, Dizzy Gillespie, Paul Gonsalves, Stephane Grappelli, Sonny Greer, Lionel Hampton, Coleman Hawkins, Johnny Hodges, Peanuts Hucko, Helen Humes, Budd Johnson, Jonah Jones, Max Kaminsky, Gene Krupa, Ellis Larkins, Marian McPartland (1970`te düetler), Gerry Mulligan, Ray Nance, Oscar Peterson (duets in 1968), Russell Procope, Pee Wee Russell, Jimmy Rushing, Stuff Smith, Rex Stewart, Maxine Sullivan, Buddy Tate, Jack Teagarden, Clark Terry, Sarah Vaughan, Joe Venuti, Earle Warren, Ben Webster, Teddy Wilson (1965 & 1970`te düetler), Jimmy Witherspoon, Jimmy Woode ve Lester Young. Muhtemelen daha sürpriz olan çalışmalarsa Alvin Batiste, Tony Bennett, Art Blakey, Teresa Brewer, Richard Davis, Elvin Jones, Etta Jones, The Inkspots, Peggy Lee, Helen Merrill, Charles Mingus, Vi Redd, Betty Roché, Caterina Valente, Dinah Washington ve Ry Cooder`le yaptıklarıdır. İki kez Beyaz Saray`da ve bir kez de Papa`nın huzurunda solo konserler veren Earl Hines 79 yaşında hayata veda etmiştir. Mezar taşının üzerinde "PIANO MAN" ibaresi yer almaktadır.

Sırada Earl Hines diskografisi var: Louis Armstrong & Earl Hines: inc. "Weatherbird", "Muggles", "Tight Like This", "West End Blues": Columbia 1928: reissued many times inc. as The Smithsonian Collection MLP 2012 Jimmie Noone & Earl Hines: "At the Apex Club": Decca 1928: reissuedEarl Hines Collection: Piano Solos 1928-40: OKeh/Brunswick/Bluebird: Collectors Classics That`s a Plenty, Quadromania series 1928-1947 Membran, 4 CDs, 2006 Deep Forest, ca. 1932-1933: HEP `Swingin` Down, 1932-1934: HEP Harlem Lament, 1933-1934, 1937-1938: Columbia Earl Hines - The Grand Terrace Band: RCA Victor Vintage Series The Indispensable Earl Hines: Vols 1, 2, 1939-1940, Jazz Tribune/BMG The Indispensable Earl Hines: Vols 3, 4, 1939-1942, 1945, Jazz Tribune/BMG Earl Hines & The Duke`s Men: (with Ellington side-men)(1st 1944: reissued Delmark 1994 Piano man: Earl Hines, his piano and his orchestra: 1939-1942, RCA Bluebird The Indispensable Earl Hines: Vols. 5, 6, 1944, 1964, 1966, Jazz Tribune/BMG Earl Fatha Hines and His Orchestra: 1945-1951, Limelight 15 766 Louis Armstrong & The All Stars: Decca 1950 & 1951: reissued Earl Hines: Paris One Night Stand: Verve/Emarcy France 1957 Earl Hines: The Legendary Little Theatre Concert (2nd "Rediscovery" concert): Muse 1964 Earl Hines: Blues in Thirds: solo: Black Lion 1965 Earl Hines: Fatha`s Hands - Americans Swinging in Paris EMI 1965 Earl Hines: Hine`s Tune: (live in France with Ben Webster, Don Byas, Roy Eldridge, Stuff Smith, Jimmy Woode & Kenny Clarke): Wotre Music/ Esoldun 1965: reissued Once Upon a Time (with Ellington side-men): Verve 1966 Earl Hines & Jimmy Rushing: Blues & Things 1967 Earl Hines: At Home: solo: [on his own Steinway]: Delmark 1969 Earl Hines: My Tribute to Louis: solo: Audiophile 1971 Earl Hines plays Duke Ellington: vols 1 & 2: solo: New World 1971-1975 Earl Hines & Jaki Byard: Duet!: Verve/MPS 1972 Earl Hines: Tour de Force & Tour de Force Encore: solo: Black Lion 1972 Earl Hines: Live at the New School: solo: Chiarascuro 1973 Earl Hines: A Monday Date: reissues of Hines` 15 1928/1929 QRS & OKEH solo recordings: Milestone 1973 Earl Hines: The Quintessential Recording Session: solo: Chiaroscuro 1973 Earl Hines: The Quintessential Continued: solo: Chiaroscuro 1973 Earl `Fatha` Hines: The Father of Modern Jazz Piano (5 LP`s) MF Productions 1977 Earl Hines: In New Orleans: solo: Chiarascuro 1977 An Evening With Earl Hines: with Tiny Grimes, Hank Young, Bert Dahlander and Marva Josie: Vogue VDJ-534, 1977 Earl `Fatha` Hines plays Hits he Missed: (inc Monk, Zawinul, Silver): Direct to Disc M & K RealTime 1978.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Hines!




27 Aralık 2012, Perşembe

Willie Gary "Bunk" Johnson 20. yüzyılın ilk yıllarının önde gelen New Orleans caz trompetçilerinden biridir. Mükemmel bir stilist olduğunu iddia eden takipçileriyle değersiz bir müzisyen olduğu düşüncesindeki aleyhtarları arasındaki derin fikir ayrılığından dolayı daima tartışılan bir figür olmuştur, gerçeğinse bu iki uç fikir arasında bir yerde yattığı söylenebilir. Sanatçının doğum tarihini 1879 olarak bildirmesine karşın en az bir on yıl kadar daha genç olduğu konusunda spekülasyonlar da mevcuttur.

Adam Olivier`den ders alan ve profesyonel olarak Olivier`in orkestrasında çalışmaya başlayan Johnson muhtemelen efsanevi Buddy Bolden`la da birkaç kere birlikte çalmıştır, ancak kendi iddialarının aksine Bolden`in grubunun sürekli üyesi olduğu doğru değildir. Güzel bir tona sahip bir müzisyen olan Johnson, yine sıklıkla iddia ettiği gibi Louis Armstrong`u etkilemiş olmasa da 1910 civarında Frankie Dusen`s Eagle Band`e katıldığı sırada New Orleans`ın önde gelen müzisyenlerinden biridir. The Superior Orchestra`da ve Clarence Williams`la birlikte de çalan Bunk Johnson 1915 yılında New Orleans`ı terkederek minstrel show`larda, tiyatro orkestralarında ve sirk gruplarında çalışır, nihayetinde de the Black Eagle Band`de iş bulur. 1930`da Black Eagles`la çalıştığı sırada grubun diğer trompetçisi olan Evan Thomas sahnede bıçaklanarak öldürülür. Çıkan kavgada Bunk`ın enstrümanı da ciddi şekilde zarar görür. Bu olaydan sonra ödünç bir trompetle seyrek olarak sahne alan sanatçının hevesi de iyice kaçmıştır. Dişlerinin yarattığı sorun da buna eklenince 1931 yılında emekliye ayrılmaya karar verir ve kamyon şoförlüğü, rençperlik ve müzik öğretmenliği gibi çeşitli işlerde çalışır. 1938 ve 1939 yıllarında caz tarihi üzerine yazılmış ilk kitap olan "Jazzmen"in yazarları Bill Russell ve Fredric Ramsey aralarında Louis Armstrong, Sidney Bechet ve Clarence Williams`ın da yer aldıkları dönemin önde gelen müzisyenleriyle röportajlar yaparlarken Johnson`un ismi sıklıkla ve New Orleans`ın ilk etkili müzisyenlerinden biri olarak gündeme gelir. Bunun sonucunda yazarlar Bunk`ın peşine düşerek adresini bulurlar ve onunla mektuplaşmaya başlarlar. Yeni dişleri ve bir trompeti olması halinde tekrar çalabileceğini iddia eden sanatçının kitapla ilgili olarak kendisiyle yapılan röportajda söylediklerinin çoğuysa, doğum tarihi de dahil olmak üzere, yalandan ibarettir ve diğer bazı tarihçilerin yıllar süren araştırmalarından elde ettikleri sonuç Bunk`ın "full of bunk" (bunk = zırvalık) olduğudur. Bununla birlikte Sidney Bechet`nin diş hekimi olan ağabeyi Leonard`ın yardımıyla yeni bir protez yapılarak bir de trompet temin edilir ve 1942 yılında kariyerinin ilk kayıtlarını yapmasına olanak tanınır. Bir sonraki yıl San Francisco`da the Yerba Buena Jazz Band`le çalan Bunk Johnson ne yazık ki aynı zamanda alkoliktir ve çalışı dengesizdir; 1945`te Sidney Bechet tarafından işe alınmasına rağmen bu sorunu yüzünden gruptan atılır. 1946 yılında liderliğini yaptığı grup George Lewis`in birkaç yıl sonra meşhur edeceği topluluğun çekirdek kadrosundan oluşmaktadır, ancak Johnson primitif New Orleans müzisyenlerinin çalışından hoşlanmaz. Ertesi yıl başında olduğu yetenekli swing müzisyenlerinden oluşan grup kendisine daha uygundur ve son albümü olan The Last Testament of a Great Jazzman şimdiye dek yaptıklarının en iyilerinden biridir. 1948 yılında emekliye ayrılarak Louisiana`ya dönen Bunk Johnson, aynı yıl bir kalp krizi geçirir ve ertesi yıl New Iberia`da hayata veda eder. Sanatçının CD formatında piyasaya çıkan kayıtlarından bazıları şunlardır: Last Testament of a Great Jazzman (1948) Hallmark Recordings, Bunk Johnson Talking (1952) American Recordings, Saints Go Marching In (2002), Past Perfect Bunk`s Blues  United States of Distribution / Upbeat Minneapolis Concert 1947 With Doc Evans` Band American Music.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Johnson!




26 Aralık 2012, Çarşamba

John Scofield, Ohio doğumlu Amerikalı jazz-rock gitaristi ve bestecidir. Günümüzde "big three" olarak anılan (Pat Metheny ve Bill Frisell ile birlikte) üç gitaristten biri olan ve kısaca "Sco" olarak da adlandırılan Scofield`in doksanlarda başlayan etkisi 21. yüzyılda da kendini göstermeye devam etmektedir. Usta bir caz emprovizasyoncusu olan sanatçının yaptığı müzik genellikle post-bop, fusion ve soul-jazz arası bir yerdedir. Scofield`in birlikte çalıştığı sanatçılar arasında Miles Davis, Dave Liebman, Joe Henderson, Charles Mingus, Joey Defrancesco, Herbie Hancock, Pat Metheny, Bill Frisell, Pat Martino, Mavis Staples, Phil Lesh, Billy Cobham, Medeski Martin & Wood, George Duke, Jaco Pastorius ve John Mayer gibi isimler yer almaktadır.

Connecticut`ta liseye devam ederken gitar çalmaya başlayan Scofield, 1970-1973 yılları arasında Berklee`de eğitim alırken bir yandan da Boston civarında çalmayı sürdürür. Gerry Mulligan ve Chet Baker`la Carnegie Hall`da çalıp kayıt yaptıktan sonra iki yıl boyunca Billy Cobham-George Duke grubunun üyesi olur. 1977`de Charles Mingus`la kayda girer, daha sonra ise Gary Burton Quartet ve Dave Liebman Quintet`te çalar. Kendi adına yaptığı ilk kayıtlar funk yönelimlidir, ki 1977`de yaptığı "John Scofield" albümü bunların birincisidir. 1979`da kurduğu mentörü Steve Swallow ve Adam Nussbaum`dan, ki daha sonra yerini Bill Stewart almıştır, oluşan trio kariyerinde bir kilometre taşıdır. 1982 yılında Miles Davis`in grubuna katılan Scofield, üçbuçuk yıl süren bu birliktelik boyunca Miles`la dünyayı dolaşır ve sanatçının Star People, You`re Under Arrest ve Decoy albümlerinde yer alır. Miles`dan ayrıldıktan sonra davulda Dennis Chambers, basta Gary Grainger ve keyboard`larda değişik zamanlarda Mitchel Forman, Robert Aries ya da Jim Beard`ün yer aldıkları Blue Matter Band`i kurarak "Blue Matter", "Loud Jazz" ve "Pick Hits Live" albümlerini kaydeder. 1980`lerin ortalarında Marc Johnson`un kurduğu Bass Desires grubunda davulcu Peter Erskine ve yine kendine has bir stili olan diğer bir gitarist Bill Frisell`le birlikte yer alarak Bass Desires ve Second Sight (1986 ve `87) albümlerini kaydeder. 1990`ların başında tenor saksofoncu Joe Lovano`nun da yer aldığı kendi quartet`ini kurarak Blue Note Records adına önemli kayıtlar yapan Scofield`in "Time on My Hands" (1990) albümünde Lovano`yla birlikte Charlie Haden ve Jack DeJohnette yer alırlarken, grubun "Meant to Be" (1991) ve "What We Do" (1993) adlı çalışmalarında davulu Bill Stewart devralır. Stewart sanatçının 1994 yılında Pat Metheny ile birlikte yaptığı "I Can See Your House from Here" adlı çalışmada da yer almıştır. Blue Note döneminin sonuna doğru daha funk ve soul jazz yönelimli bir sound`a dönen Scofield, müteakip çalışmalarının çoğunda da bu yönü izlemeyi sürdürecektir. 1994 ve 1995 yıllarında organist/piyanist Larry Goldings, basist Dennis Irwin ve değişimli davulcular Bill Stewart ve Idris Muhammad`dan oluşan çekirdek bir grup kuran sanatçı yoğun bir turne programı izler ve "Hand Jive" ve "Groove Elation" albümlerini kaydeder. Bu albümlerde gruba  tenor saksofoncu Eddie Harris, perküsyoncu Don Alias ve trompetçi Randy Brecker gibi isimler de katılmışlardır. 1996 yılında kaydettiği "Quiet" adındaki akustik albümle birlikte Verve plak şirketiyle uzun soluklu bir birlikteliğe imza atan Scofield 1997 yılında avant-garde caz triosu Medeski, Martin & Wood ile birlikte "A Go Go" adlı funky çalışmayı, 2000 yılındaysa Sex Mob, Soul Coughing ve Deep Banana Blackout üyeleriyle birlikte "Bump" albümünü kaydeder. 2001 yılında çıkardığı "Works for Me" ile daha geleneksel bir caz sound`una dönüş yapar, ancak daha sonraki "Uberjam" (2002) ve "Up All Night" (2003) albümlerinde tarzı yine fusion`dur. 2004 yılında çıkan "EnRoute: John Scofield Trio LIVE" albümü Aralık 2003`te New York`un ünlü The Blue Note kulübünde canlı kaydedilmiştir ve bu albümde basta Steve Swallow ve davulda Bill Stewart yer almaktadır. 2005 yılındaki "That`s What I Say - JS plays the music of Ray Charles" çalışmasıyla efsanevi soul sanatçısı Ray Charles`a saygılarını sunarken  Dr. John, Warren Haynes ve Mavis Staples gibi ünlü konuk müzisyenlerin katkılarından da faydalanır. 2006 yılında Medeski Martin & Wood`la "Out Louder" adlı albüm çalışmasında yeniden bir araya gelir ve bu çalışmayı 2006 ve 2007 yıllarını kapsayan dünya çapındaki yoğun turne programı takip eder. 18 Eylül 2007`de piyasaya çıkan "This Meets That" albümü EmArcy Records etiketini taşımaktadır ve bu çalışmada Scofield Steve Swallow ve Bill Stewart`tan oluşan trio`sunun sound`unu nefeslileri katmak suretiyle zenginleştirmiştir. Daima yeni ilham kaynakları arayışında olan sanatçı 2009 yılı çalışması "Piety Street"te de Jon Cleary (keyboard), George Porter (bas) ve Ricky Fataar (davul)`dan oluşan bir grupla ilahi ve gospel parçalarından oluşan bir repertuvar icra eder. 2010 yılında The Metropole Orchestra`nın "54" adlı Emarcy etiketli albümünde solist olarak yer alır. 2011 yılındaki "A Moment`s Peace" çalışmasıyla da Scofieldesque "straight ahead" caza geri döner. Albümde kendisine piyanist/organist Larry Goldings, basist Scott Colley ve davulcu Brian Blade eşlik etmektedirler. 1998 yılında Montreal Uluslararası Caz Festivali tarafından Miles Davis Ödülü`ne layık görülen Scofield, hal-i hazırda New York Üniversitesi`nin Steinhardt School of Education bölümünün caz departmanında yardımcı öğretim görevlisi olarak görev almaktadır. John Scofield`in kendi adına yapmış olduğu belli başlı kayıtları yukarda sıraladık. Son olarak sanatçının sideman olarak katkı sunduğu albümlerden örnekler verelim: Live at Montmartre (Timeless, 1985) - The George Adams-Don Pullen Quartet ile Movies (Enja, 1987) - Franco Ambrosetti ile, You Can`t Go Home Again (A&M, 1977) ve The Best Thing for You (A&M, 1977) - Chet Baker ile, Hot (Soul Note, 1985) - Paul Bley ile Times Like, These (GRP, 1988); Six Pack (GRP, 1992); Departure (Concord, 1997) - Gary Burton ile, A Funky Thide of Sings (Atlantic, 1975) ve Life & Times (Atlantic, 1976) - Billy Cobham ile, Tributaries (RCA/Novus, 1978) - Lary Coryell ile, Star People (Columbia, 1983); Decoy (Columbia, 1984); You`re Under Arrest (Columbia, 1985) - Miles Davis ile, Music for the Fifth World (Capitol, 1992) - Jack DeJohnette ile, Sweet Soul (Arista Novus, 1991) - Peter Erskine ile, Ivory Forest (Enja, 1979) - Hal Galper ile, Rhythmstick (CTI, 1990) - Benny Golson ile, Señor Blues (CTI, 1977) - Urbie Green ile, The New Standard (Verve, 1995) - Herbie Hancock ile, Stories (Contemporary, 1988) - Tom Harrell ile, Love Letters (Columbia, 2003) - Roy Haynes ile, So Near, So Far (Musings for Miles) (Verve, 1993); Porgy & Bess (Verve, 1997); Quiet Now: Lovesome Thing (Verve, 1999) JS (iki parçada) - Joe Henderson ile, Bass Desires (ECM, 1986); Second Sight (ECM, 1987); Shades of Jade (ECM, 2005) - Marc Johnson ile, Rhapsody II (Evidence, 1993) - Lee Konitz ile, Don`t Do It Again (Timeless, 1979); If They Only Knew (Timeless, 1980); What It Is (Columbia, 1980) - Dave Liebman ile, Descendants (Ken, 1980); Home Base (ODE, 1987) - Ron McClure ile, The Plot Thickens (Muse, 1979) - Jim McNeely ile, Big Apple Bash (New World, 1971) - Jay McShann ile, Three or Four Shades of Blues (Atlantic, 1977) - Charles Mingus ile, Carnegie Hall Concert (CTI, 1974) - Gerry Mulligan ve Chet Baker ile, Dancing on the Tables (Steeple Chase, 1979) - Niels-Henning Ørsted Pedersen ile, Now (Concord Jazz, 1998) - John Patitucci ile, Comin` and Goin` (Antilles, 1974) - Jim Pepper ile, Firefly (CTI, 1977) - Jeremy Steig ile, Swallow (XtraWATT, 1991) - Steve Swallow ile, Things Ain`t What They Used to Be (Blue Note, 1989) - McCoy Tyner ile, Guardian Angels (Trio, 1978) - Miroslav Vitous ile, Sweeping Through the City (Enja, 1984); Twilight Time (Blue Note, 1985); Border Town (Blue Note, 1987) - Bennie Wallace ile, New Conception of Jazz Live (Jazzland, 2003) - Bugge Wesseltoft ile, Present Tense (Hip Bop, 1995) - Lenny White ile.

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Scofield!




25 Aralık 2012, Salı

Edward "Kid" Ory erken dönem cazın en ünlü tromboncusudur. La Place, Louisiana yakınlarındaki Woodland plantasyonunda dünyaya gelen Ory çocukluğunda ev yapımı enstrümanlarla müzik yapmaya başlamış ve henüz onlu yaşlarında güneydoğu Louisiana`nın önde gelen gruplarından birini yönetmiştir. Ailevi yükümlülüklerinden dolayı 21. yaşgününe kadar La Place, Louisiana`yı terketmeyen Ory, daha sonra grubunu New Orleans, Louisiana`ya taşımıştır.

Gençliğinde banjo çalan Kid Ory`nin daha sonra trombonda geliştirdiği "tailgate" stilinin bu ilk tecrübeden etkilendiği düşünülür. "Tailgate" stilinde trombon, trompet ve kornetlerin altında ritm enstrümanı olarak vazife görmektedir. 1912`den 1919`a kadar New Orleans`ın en popüler gruplarından birini yöneten Ory`nin trompetçileri arasında Mutt Carey, King Oliver ve genç Louis Armstrong, klarnetçileri arasında da Johnny Dodds, Sidney Bechet ve Jimmie Noone gibi tanınmış isimler yer almışlardır. Tüm bu müzisyenler o zamanların ünlü Hot Jazz tarzının öncüleridirler. 1919`da sağlık nedenleriyle California`ya yerleşen Ory, burada batı yakasındaki New Orleans müzisyenlerinden oluşan yeni bir grup kurmuş ve Kid Ory`s Creole Orchestra adı altında düzenli olarak çalışma olanağı bulmuştur. Bu grup 1922 yılında "Spike`s Seven Pods of Pepper Orchestra" adı altında "Ory`s Creole Trombone" ve "Society Blues" parçalarını kaydetmek suretiyle plak kaydı yapan New Orleans kökenli ilk Afro-Amerikan topluluk olarak caz tarihine geçmiştir. 1925 yılında Chicago`ya taşınan sanatçı, burada da King Oliver`la çalışmış ve Oliver, Louis Armstrong (Hot Five and Seven grubunda), Jelly Roll MortonBessie Smith ve Ma Rainey`nin klasikleşmiş kayıtlarında yer almış, Benny Goodman ve daha sonra da Charles Mingus`a mentörlük yapmıştır. 1920`lerin bu ünlü tromboncusu (ki "Muskrat Ramble" parçası bir caz standartı haline gelmiştir) 1930`dan sonra çok az çalmış ve kardeşiyle bir tavuk çiftliği kurmuştur. Ancak 1940`lardaki Dixieland revival hareketiyle birlikte 1942`de müziğe geri dönmesi konusunda ikna edilmiş ve kısa bir süre için Barney Bigard`ın grubuyla çaldıktan sonra 1943`te Kid Ory`s Creole Orchestra`yı yeniden canlandırmıştır. 1944`te Orson Welles`in radyo programına çıkarak yeniden popüler olan Ory`nin grubunda bu dönem yer almış müzisyenler şunlardır: Mutt Carey ve Ed Garland`a ilaveten trompetlerde Alvin Alcorn ve Teddy Buckner; klarnetlerde Darnell Howard, Jimmie Noone, Albert Nicholas, Barney Bigard ve George Probert; piyanoda Buster Wilson, Cedric Haywood ve Don Ewell; ve nihayet davulda Minor Hall. Probert, Buckner ve Ewell dışındaki tüm müzisyenler New Orleans kökenlidir. Ory 1946 yılında New Orleans ve daha sonra da The Benny Goodman Story filmlerinde rol almış ve Los Angeles`ta çalışmayı sürdürmüştür. Sanatçının çeşitli Dixieland grupları hep üst seviye bir müzisyenlik sergileyerek heyecan uyandırmışlardır. 1960 yılına kadar düzenli olarak kayıt yapmayı sürdüren Kid Ory bundan sonra hız kesmiş ve 1966 yılında tamamıyle emekliye ayrılarak Hawaii`ye yerleşmiştir. Sanatçı 1973 yılında Honolulu`da vefat etmiştir. Kid Ory`nin 1950`ler ve 1960`ların başlarında yaptığı kayıtlarla bu bölümümüzü bitirelim: Kid Ory and His Creole Dixieland Band (1950) Columbia At the Beverly Cavern (1951) SoundsCreole Jazz Band at Club Hangover (1953) Storyville Live at Club Hangover, Vol. 1 (1953) Dawn Club Kid Ory`s Creole Band / Johnny Wittwer Trio (1954) Jazz Man Live at Club Hangover, Vol. 3 (1954) Dawn ClubKid Ory in Europe (1956) Verve The Kid from New Orleans: Ory That Is (1957) Verve Dixieland Marching Songs (1957) Verve Kid Ory Sings French Traditional Songs (1957) Verve Song of the Wanderer (1958) At the Jazz Band Ball 1959 (1959) Rhapsody Plays W.C. Handy (1959) Dance with Kid Ory or Just Listen (1960) The Original Jazz (1961) The Storyville Nights (1961)

Happy Birthday Jazz! Happy Birthday Mr. Ory!




 

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Jutta Hipp (Pianist) » Bobby Durham (Drummer) » Chet Baker » Don Cherry (Trumpet) » Wynton Kelly (Piano) » Johnny Dyani (Bass) » Billy Hart (Drum) » Gigi Gryce (Alto Saxophone) » Michel Portal (Multireed) » Frank Melrose (Piano) » Geoffrey Keezer (Piano) » Paul Desmond (Alto Saxophone) » Serge Chaloff (Saxophone) » Ray Drummond (Bass) » Jimmy Knepper (Trombone) » Coleman Hawkins (Saxophone) » Roy Hargrove (Trumpet) » Palle Danielsson (Bass) » Anita O`Day (Vocal) » Kahil El`Zabar (Percussion) » Mel Tormé (Vocal) » Cat Anderson (Trumpet) » Babyface Willette (Organist) » Craig Harris (Trombone) » Elvin Jones (Drummer) » Wilbur Ware (Bassist) » Sonny Rollins (Saxophone) » Buddy (King) Bolden (Cornetist) » Art Pepper (Alto Saxophone) » Bennie Maupin (Multi Reedist) » Kenny Dorham (Trumpet) » John Coltrane (Saxophone) » Wayne Shorter (Saxophone) » Lex Hamphries (Drummer) » Jack Teagarden (Trombone) » Art Farmer (Trumpet) » Okay Temiz (Percussionist) » Albert `Tootie` Heath (Drummer) » Oscar Peterson (Pianist) » Duke Pearson (Pianist) » Cedar Walton (Pianist, Composer) » George Shearing (Pianist) » Russell Procope (Clarinet, Saxophone) » Arnett Cobb (Saxophone) » Jack DeJohnette (Drummer) » Benny Carter (Horns) » Rahsaan Roland Kirk (Horns) » Abbey Lincoln (Vocalist) » Louis Armstrong (Trumpet) » Tomasz Stanko (Trumpet) » Lester Young (Saxophone) » Mark Helias (Double Bass) » Lincoln Goines (Double Bass) » Don Pullen (Pianist) » Michel Petrucciani (Pianist) » Lou Levy (Pianist) » Barney Bigard (Klarnetist) » Art Tatum (Piyanist) » Howard McGhee (Trompetçi) » Lee Young (Davulcu) » Barney Wilen (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Roland Hanna > Herlin Riley > Clyde Lombardi > Lew Soloff » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Bobby Durham > Jutta Hipp > Bill Mays > Nelson Boyd > Eddie Locke » Ray Bryant (Pianist) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Donald Byrd > Ray Nance > McCoy Tyner > Dodo Marmarosa > Sonny Greer > Phineas Newborn, Jr. > Curtis Fuller » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Zoot Sims > Clifford Brown > Booker Ervin > Lou Donaldson > Phil Woods > Azar Lawrence » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Don Byas / Jesse Drakes / Sonny Criss / Odean Pope / Jimmy Heath / Warne Marsh / George Wallington » Thelonious Monk (Piyanist, Besteci) » Antonio Hart (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Jack Costanzo / Shadow Wilson / Red Rodney / John Gilmore / Roy Campbell » Julian Cannonball Adderley (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mickey Roker / Bireli Lagrene / Lars Danielsson / Dave Bargeron / Max Kaminsky / Butch Warren » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jim Beard / Sonny Sharrock / Kenny Drew » Bill Evans (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Don Redman > Kevin Mahagony > Kenny Burrell > Elmer Crumbley > Billy Kilson > Charlie Shavers > Sonny Simmons » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Junior Cook > Richie Kamuca > Jon Faddis > Annie Ross > Charlie Persip > Dale Fielder > Nnenna Freelon » Eugene Wright > Albert `Tootie` Heath » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Red Garland > Sidney Bechet > Ellis Larkins > Jackie McLean > Kai Winding » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charlie Irvis > Arthur Blythe > Red Nichols > Tania Maria > Pee Wee Hunt > Carla Bley » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Toots Thielemans > Percy Heath > Richard Groove Holmes > Jamie Merritt > Ron Carter » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charles Mingus > Jimmie Noone > Joe Henderson > Earl Bostic > Jimmy Giufre > Connie Kay > Blossom Dearie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Richard Davis > Walt Dickerson > Buster Williams > Leon Parker > Lionell Hampton > Mundell Love » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Duke Jordan > Booker Little > Scott LaFaro > Gene Ramey > Stanley Turrentine > Gerry Mulligan > Freddie Hubbard » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mart Riff Mole > Sir Charles Thompson > Roy Haynes > Shirley Scott > Charles Lloyd > Tommy Flanagan ve bizatihi Arto Peştemalcıgil > Nat King Cole » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Rene Thomas > Dave Pell > Dexter Gordon > Svend Asmussen > Mart Barrett > Eddie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Butler > David Murray > Bobby Jaspar > Tadd Dameron > Rex Stewart > Johnny Carisi > Michel Legrand » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Tex Beneke > Wardell Gray > Stefano Di Batista > Nathan Davies > Bill Doggett > Buddy De Franco » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ronnie Scott > Jeannie Lee > Roy Eldridge > Bobby Hackett > Joe "Tricky Sam" Nanton > Stan Getz > Snooky Young > George Brunies > Norwood "Pony" Poindexter > Bill Evans » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jason Moran > J.J. Johnson > Gary Burton > Julius Hemphill > Benny Golson > Stephane Grapelli > Henri Texier » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Gene Krupa > Aldo Romano > Big Sit Catlett > Al Foster > Horace Parlan > Jimi Cobb » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Heny "Red" Allen > Thurman Barker > Kenny Clarke > William Parker > Wilbur De Paris > Roland Shannon Jackson > Joe Pass » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Kid Ory > John Scofield > Bunk Johnson > Earl Hines > Danilo Perez > Lewis Nash » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > John Ore > Harold Land > Bob Brookmeyer > Larry Willis > Panama Francis > John Pattitucci > Chet Baker » Dave Brubeck (Piano) » Jimmy Lyons (Alto Saxophone) » Tommy Dorsey (Trombone, Big band) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Sam Jones > Hampton Hawes > Billy Bauer > Gus Johnson > Dolo Cooker > Roswell Rudd » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Diego Urcola > Arturo Sandoval > Howard Rumsey > Don Byron > Mugsy Spainer > Paul Bley > Khalil El`Zabar » Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Palle Danielsson / Roy Hargrove / Cozy Cole / Anita O`Day / Alphonse Picou / Eddie Harris / Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Dave Holland / Phil Urso / Von Freeman / Steve Swallow / Jimmy Blanton / Sammy Price / Papa Jo Jones » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Fats Navarro / Sam Rivers / Gary Bartz / Bud Powell / Kenny Kirkland / David Kikoski / Oscar Pettiford » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > `Brother` Jack McDuff / Frank Socolow / Muhal Richard Abrams / Monica Zetterlund / Charles Thomas Potter / Ken Vandermark » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ernie Henry / Meade Lux Lewis / Albert Mangelsdorf / Charles `Buddy` Bolden / Sonny Rollins / Wilbur Ware / George Mraz » Charlie Parker (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Martial Solal / Alphonso Trent / Clifford Jarvis » Harold "Doc" West (Drum) » Hank Jones (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Steve Lacy / Charles McPherson / Johnny Hodges / Joanne Brackeen / Edward Simon / Reggie Washington / Charlie Christian » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > René Utreger / Ben Riley / Mtutuzel Dudu Pakwana / Carmell Jones / Peter Ind / Sonny Clark / Don Patterson » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Wright / Lee Morgan / Tomasz Stanko / Paul Gonsalves / Leroy Vinnegar / Alan Dawson / Sadik Hakim » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ahmad Jamal / Rhoda Scott / Mike Maineiri / Eric Watson / Louie Bellson / Hank Mobley / Louis Thomas Jordan » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Joe Chambers / Reginald "Reggie" Workman / Elmo Hope / Pete Candoli / Julian Priester / Andrew Hill / Rashied Ali » Arto Peştemalcıgil ile Happy Birthday Jazz! > Ray Bauduc / Gaetano Lombardo / Eric Dolphy / Lalo Schifrin / Hermeto Pascoal / Milt Hinton / Frank Lowe
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Arto bey, Artık bir kitap yazmanızın vakti geldi! İçine de "örnekleri" içeren bir CD koyunuz lütfen. Hergün sayfanıza bakıyorum ve çok beğeniyorum. "Cazkolik sitesi" hayatımı renklendirdi.Sağolun. Sevgiler.
Mehmet Murat Azak / 29.12.2012 11:17:35
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp