Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Pink Martini Konser Turnesi; Konya

Mekan: Selçuklu Kongre Merkezi Anadolu Oditoryumu
Tarihi: 21 Mayıs.2019
Saat: 21:30
Etkinlik Bilgisi : Türkiye`de sadece bir avuç pop starının yapabileceği şeyi, yani bir hafta boyunca her gün konser verebilmeyi, 6 farklı şehrin salonlarını, açıkhava tiyatrolarını doldurabilmeyi başaran bir dünya topluluğu Pink Martini bu sene kendini aştı ve 6 şehir 6 konserlik turnesini bugün Bursa ile başlatıyor. Kendilerini “Dünyanın değişik köşelerinden melodileri ve ritimleri bir araya getirerek modern bir formda sunan müzik arkeologları” olarak tarif eden topluluğun şarkıları, The West Wing’den Desperate Houseviwes’a kadar birçok dizi ve filmde de yer buldu.


 
Arto Peştemalcıgil ile Caz Müzisyenleri Ansiklopedisi

(Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Donald Byrd > Ray Nance > McCoy Tyner > Dodo Marmarosa > Sonny Greer > Phineas Newborn, Jr. > Curtis Fuller

 5092 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

Detroit doğumlu Amerikalı tromboncu. Art Blakey`s Jazz Messengers üyesi olarak tanınan ve birçok klasik caz kaydında imzası bulunan Fuller, J.J. Johnson, Kai Winding ve diğer birkaç isimle birlikte trombona akıcı ve hoş bir sound kazandırmış ve onu tuhaf sesler çıkaran bir enstrüman olmaktan kurtarmış seçkin müzisyenlerden biridir. Fuller Jamaika doğumlu ailesini genç yaşta kaybetmiş ve bir yetimhanede büyümüştür. Müziğe geç başlayan ve lisedeyken bariton çalan Fuller, 16 yaşında trombona geçer. O zamanlar Detroit genç yetenekler açısından oldukça zengindir: Paul Chambers ve Donald Byrd`le okul arkadaşı olan Fuller ayrıca Tommy Flanagan, Thad Jones ve Milt Jackson`la da tanışmaktadır. 1953-1955 yılları arasında askerlik görevini yapan sanatçı (ki bu esnada Paul Chambers, Cannonball Adderley ve Junior Mance gibi ismlerle birlikte çalmıştır), terhis olduktan sonra Yusef Lateef`in quintet`inde çalmaya başlar. Quintet`in 1957`de New York`ta çalışmaya başlamasıyla birlikte Fuller`in yeteneğiyle ilgili söylence hızla yayılmaya başlar ve şehre geldikten sadece bir ay sonra önce Paul Quinchette`le kayda giren sanatçı, daha sonra da Prestige adına lider olarak ilk kayıtlarını yapar. Blue Note Records`tan Alfred Lion kendisini ilk olarak 1950`lerin sonlarında Miles Davis`le birlikte çalarken duyar ve onu Sonny Clark ve John Coltrane`in plak kayıtlarında sideman olarak kullanır; özellikle Coltrane`in "Blue Train" albümündeki performansı belki de kaydetmiş olduklarının en iyisidir. Blue Note için 4 albüm yapan Fuller, sonraki on yıllık dönemde de Bud Powell, Jimmy Smith, Wayne Shorter, Lee Morgan ve Joe Henderson liderliğindeki kayıtlarda sideman olarak yer alır.

* * *

Art Farmer-Benny Golson Jazztet`in ilk tromboncu üyesi olan Curtis Fuller, 1961 yılında da Art Blakey`s Jazz Messengers`in altıncı adamı olur ve 1965 yılına dek Blakey`yle çalışır. 1960`ların başında Impulse! adına 2 albüm kaydeder; ayrıca Blue Note`la mukavelesi bittikten sonra Savoy Records ve Epic adına da kayıtlar yapar. 1960`ların sonlarında Dizzy Gillespie`nin grubunda çalışır, ayrıca Count Basie`yle turneye çıkar ve Blakey ve Golson`la yeniden bir araya gelir. 1970`lerde bir süre elektronik enstrümanlar kullanan bir grupta hard bop aranjmanları icra eder ve gitarist Bill Washer ve Stanley Clarke`tan oluşan bir grupta çalar, ki bu dönem 1973 albümü "Crankin‘"le sona ermiştir. 1975-1977 yılları arasında Count Basie Orkestrası`yla turneye çıkan Curtis Fuller, 1979 ve 1980 yıllarında da Kai Winding`le birlikte Giant Bones beşlisini yönetir; ayrıca 1970`lerin sonlarıyla 1980`lerin başlarında Art Blakey, Cedar Walton ve Benny Golson`la birlikte çalar. 80`lerde the Timeless All-Stars grubuyla birlikte düzenli olarak Avrupa turnelerine katılır ve Jazztet`in yenilenmiş versiyonuyla kayıt ve performans çalışmalarında bulunur; 1993 yılında Savoy adına "Blues-ette Part II" albümün kaydeder. Performans ve kayıtlarını sürdüren Curtis Fuller, halen the New York State Summer School of the Arts (NYSSSA) School of Jazz Studies`in (SJS) fakülte üyesi olarak vazife yapmaktadır.

* * *

Curtis Fuller Diskografisi: Lider Olarak: 1957: New Trombone (Prestige), 1957: Curtis Fuller with Red Garland (New Jazz), 1957: Curtis Fuller and Hampton Hawes with French Horns (Status), 1957: The Opener (Blue Note), 1957: Bone & Bari (Blue Note), 1957: Jazz ...It`s Magic! (Regent), 1957: Curtis Fuller Volume 3 (Blue Note), 1958: Two Bones (Blue Note)1959: Sliding Easy (United Artists), 1959: Blues-ette (Savoy), 1959: The Curtis Fuller Jazztet (Savoy), 1959: Imagination (Savoy) 1960: Images of Curtis Fuller (Savoy) 1960: Boss of the Soul-Stream Trombone (Warwick) 1961: The Magnificent Trombone of Curtis Fuller (Epic) 1961: South American Cookin` (Epic) 1961: Soul Trombone (Impulse!) 1962: Cabin in the Sky (Impulse!) 1971: Crankin` (Mainstream) 1972: Smokin` (Mainstream) 1978: Four on the Outside (Timeless) 1978: Fire and Filigree (Bee Hive Records) ,1979: Giant Bones `80 (Sonet) 1980: Giant Bones at Nice (Ahead) 1982: Curtis Fuller Meets Roma Jazz Trio (Timeless) 1993: Blues-ette Part II (Savoy), 2003: Up Jumped Spring (Delmark)2003: Keep It Simple (Savant)2010: I Will Tell Her 2011: The Story of Cathy and Me (Challenge Records), 2012: Down Home.




"Onda caz piyanosunun duygusal olduğu kadar serebral ve sanatsal açıdan en sofistike formlarından birini duyuyorum." Leonard Feather`in bu sözlerle tanımladığı ve olgunluk döneminde cazın teknik açıdan en yetenekli ve mükemmel piyanistlerinden biri olarak kabul edilen Phineas Newborn 14 Aralık 1931`de Whiteville, Tennessee`de doğdu. Babası Phineas Newborn, Sr. blues müzisyeni, küçük kardeşi Calvin ise caz gitaristiydi. Piyanonun yanısıra trompet, tenor ve bariton saksafon eğitimi alan Phineas ilk önce babası ve kardeşinin yer aldıkları R&B grubunda çaldı. B.B. King’in grubu olarak sanatçının 1949`daki ilk kayıtlarında yer alan bu grup ayrıca 1950`deki Sun Records session`larında ve bir çoklarınca ilk rock & roll plağı olarak kabul edilen ve Sam Phillips tarafından kaydedilen "Rocket 88" plağının lansman turnesinde yer aldı.

* * *

Phineas Newborn kendi adını taşıyan ilk kayıtları 1950`lerin başlarında blues armonikacısı Big Walter Horton`la birlikte Sun Records adına yaptı; ayrıca Roy Haynes ve Paul Chambers`la birlikte "We Three" albümünü kaydetti. 1952 yılında bir müddet Lionel Hampton`un grubunda çalıştı ve vibrafon çalmayı öğrendi, ertesi yıl da orduya katıldı. 1955 yılında terhis olduktan sonra bir yandan babasının grubunda çalışmaya devam ederken bir yandan da saksafoncu Willis “Gator” Jackson`la çaldı. 1956`dan itibaren performanslarını New York`ta sürdüren Newborn, lider olarak ilk albümünü de aynı yıl kaydetti. O zamanlar trio ve quartet`lerinde Oscar Pettiford, Kenny Clarke, George Joyner ve Philly Joe Jones gibi müzisyenlerle birlikte çalıyordu. Uluslararası arenada da ilgi çekmeye başlayan sanatçı 1958`de Stockholm ve 1959`da Roma`da solo piyanist olarak çalıştı. 1958 yılında Charles Mingus ve Roy Haynes`le kayda girdi; Mingus`la kaydettiği “Nostalgia In Time Square” parçası John Cassavetes’in erken dönem fimi Shadows`ta yer aldı.

* * *

1960 yılında Los Angeles`a yerleşen Phineas Newborn Contemporary plak şirketi adına bir dizi piyano trio albümü kaydetti, ancak bazı eleştirmenlerin çalış stilini basit bulmaları üzerine psikolojisi bozularak bir süre Camarillo akıl hastanesinde yatmak zorunda kaldı. Newborn`un bundan sonraki kariyeri süregiden sağlık problemleri nedeniyle kesintilerle seyretti; özellikle 1960`ların 1970`lerin ortalarına kadar seyreden dönemde neredeyse tamamen ortadan kayboldu. 1974 yılında uğradığı bir saldırı sonucu birkaç parmağı kırılan sanatçı, iyileştikten sonra kariyerini sürdürmesine karşın 1950 ve 60`lardaki seviyesine bir daha asla ulaşamadı. 1978 yılında Village Gate ve 1982 yılında Sweet Basil kulüplerinde sergilediği performanslarla The New York Times`tan olumlu eleştiriler alan Phineas Newborn, 1989 yılında akciğer kanseri sonucu Memphis`te hayatını kaybetti. Yaşadığı tüm olumsuzluklara rağmen Phineas Newborn`un "The Great Jazz Piano of Phineas Newborn, Jr" ve "Phineas` Rainbow" gibi plakları bugün bile beğeniyle karşılanmaktadır. Yine Leonard Feather`a göre iyi zamanlarındaki bir Phineas Newborn`la mukayese edilebilecek sadece iki piyanist vardır: Bud Powell ve Art Tatum.

* * *

Phineas Newborn, Jr. Diskografisi: Lider Olarak: 1956 Here Is Phineas Atlantic Quartet, 1956 Phineas` Rainbow RCA, 1957 Phineas Newborn Plays Jamaica RCA Victor, 1958 Fabulous Phineas RCA, 1958 We Three Prestige / New Jazz, 1961 A World of Piano! Contemporary, 1964 The Newborn Touch Contemporary, 1969 Please Send Me Someone To Love Contemporary, 1976 Back Home Contemporary, 1976 Look Out - Phineas is Back! Pablo. Sideman olarak: 1961 Howard McGhee Maggie`s Back in Town Contemporary, 1961 Howard McGhee & Teddy Edwards Together Again!!!! Contemporary, 1961 Teddy Edwards Good Gravy! Contemporary, 1958 Roy Haynes We Three Trio, New Jazz.




Caz tarihinin en ünlü gruplarının önemli bir elemanı olmasına rağmen caz tarihçilerinin kendisinden yeterince bahsetmedikleri bir davulcudur. 13 Aralık 1895`te Long Branch, New Jersey`de dünyaya gelmiş ve ilk profesyonel çalışmasını doğduğu şehirde yaptıktan sonra 1919`da Washington, D.C.`ye geçerek Howard Tiyatrosu Orkestrası`nda çalmıştır. Burada Duke Ellington`la tanışan Greer sanatçının ilk davulcusu olarak the Washingtonians adlı grubunda yer almış ve Ellington`la birlikte Cotton Club`da çalışmaya başlamıştır. Görsel olarak oldukça şaşaalı bir görüntü sergileyen ve kendini çanlar, ziller, gonglar, timpani ve xylophone`dan oluşan bir dizi ışıltılı perküsyon aletiyle çevreleyen Sonny Greer`in işitsel katkısıysa görüntüsünün aksine hayli mütevazidir; sanatçı Ellington grubunun sound`una renk katmayı tercih ederek grubu duyulmaktan ziyade hissedilen bir vuruşla desteklemiştir. 1930`lar ve 40`ların hemen hemen tamamını sadece Ellington`la çalışarak geçiren (diğer grup elemanları liderliğindeki birkaç session ve Lionel Hampton`un ünlü Victor kayıt session`ı dışında) Sonny Greer, 1940`ların sonuna doğru aşırı alkol tüketimine bağlı olarak Ellington`la sorunlar yaşamaya başlamıştır. 1950 yılında Greer`in alkol bağımlılığı ve bunun sonucu artan güvenilmezliğine karşılık olarak Duke`un İskandinavya turnesine ikinci bir davulcuyla çıkması (Butch Ballard) sanatçıyı öfkeden çılgına çevirmiş ve çıkan tartışma neticesi araları iyice açılan ikili nihayet 1951 yılında yolları ayırmışlardır. Ellington`dan ayrıldıktan sonra serbest olarak çalışmayı tercih eden Sonny Greer Johnny Hodges, Red Allen, J. C. Higginbotham, Tyree Glenn ve Brooks Kerr gibi müzisyenlere eşlik etmiş, filmlerde rol almış ve 1960`ların sonlarıyla 1970`lerde kendi gruplarını yönetmiştir (genellikle trio formatında). Ellington tribute konserlerinde de yer alan Greer, bu konserlerde kendisini en rahat hissettiği ortamın eski patronunun müziği olduğunu kanıtlamıştır. Seçmiş olduğu yaşam tarzına rağmen uzun bir ömür süren Sonny Greer 23 Mart 1982`de New York`ta hayata veda etmiştir.




Michael "Dodo" Marmarosa Amerikalı bebop piyanisti. Pittsburgh, Pennsylvania`da dünyaya geldi ve bir yandan klasik piyano eğitimi alırken bir yandan da okul arkadaşı Erroll Garner`la çalışarak caza yakınlaştı. Büyük kafası ve kısa boyundan ötürü "Dodo" lakabını alan ve erken dönemde büyük swing piyanistleri Art Tatum ve Teddy Wilson`dan etkilenen sanatçı, 15 yaşında the Johnny "Scat" Davis Orchestra`ya katılarak profesyonel müzik kariyerine başladı; kısa bir süre sonra da Gene Krupa`nın grubuna dahil oldu. Yine 1940`ların başlarında Charlie Barnet`in big band`inde çalarken ilk olarak Dizzy Gillespie ve Charlie Parker`la tanışma imkanı buldu. 1944 yılında önce Buddy Rich`le birlikte Tommy Dorsey Orkestrası`nda ve aynı yılın Kasım ayında gitarist Barney Kessel ve Pittsburgh`dan arkadaşı olan Roy Eldridge`le birlikte Artie Shaw`un Gramercy Five adlı combo`sunda çaldı. 1940`ların ikinci yarısında Boyd Raeburn ve Lester Young`la kayıtlar yaptı, Atomic şirketinin yerleşik piyanisti olarak çalıştı ve Gene Norman`ın Just Jazz konserlerinde yer aldı. 1947 yılında Esquire dergisinin New Star (piyano) ödülünü kazanan Marmarosa, yine aynı yıl Los Angeles`ta Charlie Parker`la birlikte aralarında "Relaxin` in Camarillo"nunda yer aldığı önemli kayıtlar yaptı; ayrıca önde gelen west coast müzisyenlerinden Teddy Edwards, Howard McGhee ve Wardell Gray`le birlikte çalıştı.

* * *

21 Temmuz 1950`de basta Thomas Mandrus ve davulda Joe "Jazz" Wallace`tan oluşan üçlüsüyle Savoy adına 4 parça kaydeden Dodo Marmarosa, bundan sonraki on yıllık dönemde ortalıkta gözükmedi. 1961 yılında Argo Records adına "Dodo`s Back!" ve 1962 yılında Prestige adına trio ve Gene Ammons`la birlikte quartet formatlarından oluşan "Jug & Dodo" albümlerini kaydetti. Kesintilerle de olsa Pittsburgh`da performanslarını sürdüren ve Uptown Records tarafından performanslarının amatör kayıtları yayınlanan sanatçının düşük profili mental hastalığıyla ilgiliydi: 1943`te Krupa`yla çalıştığı sırada klarnetçi Buddy DeFranco`yla birlikte bir grup denizciden asker kaçağı sanılarak feci şekilde dayak yemiş, 1954`te askerliğini yaparken tabi tutulduğu elektroşok tedavisinden sonraysa psikolojisi iyice bozulmuştu.

* * *

Dodo Marmarosa son performansına 1968 yılında Pittsburgh`daki Colony Restaurant`ta çıktı ve bundan sonra tümüyle emekliye ayrıldı. Sanatçı kesintili kariyerine rağmen üst sınıf caz piyanistlerinden biri olarak kabul edilir. Yazının sonuna ilginç bir anekdot ekleyelim: Artie Shaw`un caz hayatının baskılarıyla baş etmekte güçlük çeken zarif ve kırılgan bir adam olarak hatırladığı Marmarosa, belki de mental problemlerine bağlı olarak sağı solu pek belli olmaz bir kişiliktir. Charlie Barnet`in anlattığına göre bir seferinde bir piyanoyu balkondan aşağı atmış ve bunu neden yaptığı sorulduğunda da "düştüğünde hangi akortta ses çıkaracağını duymak istedim" demiştir.

* * *

Dodo Marmarosa diskografisi: "Dodo`s Back" Argo Records 1961, Gene Ammons and Dodo Marmarosa "Juf & Dodo" (Double LP), Teddy Edwards / Vivian Garry / Dodo Marmarosa - Central Avenue Breakdown, Volume 1 (LP, Album) Onyx Records, "Dodo`s Dance" Spotlite Records, "Piano man" Phoenix Jazz Records, Tadd Dameron & Dodo Marmarosa "Keybop" Durium.




"Annem bana bir seçme şansı vererek `şarkıcılık dersi mi almak istersin yoksa piyano mu?` diye sordu. Piyanoyu seçtiğim için mutluyum." 11 Aralık 1938 Philadelphia doğumlu Alfred McCoy Tyner 13 yaşında adım attığı ve 2 yıl içinde hayatının odak noktası haline gelecek müzik kariyerinin başlangıcını bu sözlerle anlatır. Kısa sürede 1950`lerin başlarındaki verimli caz ve R&B sahnesinin parçası olan Tyner`in ilk etkilendiği isimlerden biri, aynı zamanda Philadelphia`dan komşusu olan Bud Powell`dir. 17 yaşında Ahmadiyya Müslüman Cemaati vasıtasıyle İslam dinini seçerek Sulieman Saud adını alan Tyner, 1960 yılında Benny Golson tarafından Benny Golson-Art Farmer Jazztet`in ilk piyanisti olarak seçilir. Jazztet`ten ayrıldıktan sonraysa, ki bu ilk önemli işi sadece 6 ay sürmüştür, Steve Kuhn`un yerine John Coltrane`in grubuna katılır. Klasik Coltrane albümü "My Favorite Things"le (1960) başlayan bu birliktelik 1965 yılına dek sürecek ve basta Jimmy Garrison ve davulda Elvin Jones`tan oluşan bu klasik dörtlü caz tarihinin çığır açan grupları arasında yer alacaktır. O dönem Coltrane`e ilham verecek derecede güçlü ve geniş ufuklu stile sahip piyanistlerin sayısı pek fazla değildir, ancak Tyner yenilikçi saksafoncunun gölgesinde kalmamayı başarmıştır. 1961-1965 yılları arasında grupla birlikte neredeyse durmaksızın turnelere çıkan McCoy Tyner, Coltrane`in Impulse! adına kaydettiği ve her biri birer caz klasiği olan "Live at the Village Vanguard," "Ballads," "Live at Birdland," "Crescent," "A Love Supreme," ve "The John Coltrane Quartet Plays" albümlerinde yer alır. Yine aynı dönemde kendi adına da oldukça etkileyici albümler kaydeden ve 60`ların ses getiren birçok Blue Note kaydında sideman olarak çalan sanatçı, Coltrane`in müziğinin çok daha atonal ve serbest hale gelmesiyle birlikte 1965 yılında gruptan ayrılacaktır. Bu dönemde Coltrane grubunu perküsyoncularla genişleterek müziğin kontrolünü tamamıyle eline almıştır ve Tyner`in gidilen bu farklı yönle ilgili düşünceleri pek olumlu değildir: "O müziğe herhangi bir katkıda bulunmuyordum... Bütün duyduğum bir sürü gürültüydü. O müzikle ilgili herhangi bir duyguya sahip değildim ve ben herhangi birşey hissetmeden çalamam." Coltrane`den ayrıldıktan sonra bir süre bocalayan ve hatta Ike ve Tina Turner`in sideman`i olarak çalışan McCoy Tyner, 1967-1970 yılları arasında Blu Note adına aralarında "The Real McCoy" (1967), "Tender Moments" (1967), "Time for Tyner" (1968), "Expansions" (1968) ve "Extensions"un (1970) da yer aldığı güçlü post-bop albümler kaydeder. 1972 yılında Milestone şirketiyle anlaştıktan sonraysa "Sahara" (1972), "Enlightenment" (1973), ve "Fly with the Wind" (1976) gibi etkileyici çalışmalara imza atacaktır. Aslında Tyner`in Blue Note ve Milestone müziğinin çıkış noktası Afrika ve Doğu Asya unsurlarıyla tahkim edilmiş Coltrane Quartet müziğidir, ki örneğin Grammy adayı "Sahara"da sanatçı piyano, flüt ve perküsyona ilaveten koto çalmaktadır. 1975 yılı yapımı "Trident" albümündeyse piyanonun yanısıra cazda ender duyulan harpsichord ve celeste`yi denemiştir. 1980`lerden itibaren ara ara big band eşliğinde performans ve kayıt çalışmaları yapmakla birlikte esasen piyano trio formatına odaklanan Tyner, basta Avery Sharpe ve davulda önce Louis Hayes, daha sonra da Aaron Scott`tan oluşan üçlüsüyle 1990`ları da kapsayan bir çalışma maratonuna girmiş, arada yine Blue Note adına Revelations (1988) ve Soliloquy (1991) gibi solo albümler de kaydetmiştir. 1998 yılında TelArc`la anlaşan sanatçı, bu firmayla da "Jazz Roots: McCoy Tyner Honors Jazz Piano Legends of the 20th Century" (2000) ve "Illuminations" (2004) gibi önemli çalışmalara imza atmıştır. 2007 yılında Blue Note`un bir yan kuruluşu olarak McCoy Tyner Music firmasını kuran Tyner`in kendi şirketinden çıkardığı ilk albüm, 2006`nın yılbaşı akşamı canlı olarak ve Joe Lovano, Christian McBride, ve Jeff "Tain" Watts`tan oluşan bir grup eşliğinde kaydedilen "Quartets" adlı çalışmadır. 2008 yılında saksafonda Gary Bartz, basta Gerald Cannon ve davulda Eric Kamau Gravatt`tan oluşan dörtlüsüyle turneye çıkan McCoy Tyner, günümüzde de bu quartet`in değişik formasyonlarıyla ara ara bozulan sağlığının elverdiği ölçüde dünyayı turlamayı sürdürmektedir. Sanatçının son dönem gruplarında yer alan müzisyenlerden birinin 60`larda birlikte çalıştığı John Coltrane`in oğlu Ravi Coltrane olması burada bahsedilmesi gereken ilginç bir nottur. McCoy Tyner 2008 yılında Grammy Foundation tarafından Presidential Merit Award`la ödüllendirilmiştir.

* * *

McCoy Tyner diskografisi: Lider olarak: Inception 1962 Impulse!, Nights of Ballads & Blues 1963 Impulse!
Today and Tomorrow 1963 Impulse!, Live at Newport 1964 Impulse!, Reaching Fourth 1962 Impulse!, McCoy Tyner Plays Ellington 1964 Impulse!, The Real McCoy 1967 Blue Note, Tender Moments 1967 Blue Note, Time for Tyner 1968 Blue Note, Expansions 1968 Blue Note, Cosmos 1968–1970 Blue Note, Extensions 1970 Blue Note, Asante 1970 Blue Note, Sahara 1972 Milestone, Song for My Lady 1972 Milestone, Echoes of a Friend 1972 Milestone, Song of the New World 1973 Milestone, Enlightenment 1973 Milestone, Sama Layuca 1974 Milestone, Atlantis 1974 Milestone, Trident 1975 Milestone, Fly with the Wind 1976 Milestone, Focal Point 1976 Milestone, Supertrios 1977 Milestone, Inner Voices 1977 Milestone, The Greeting 1978 Milestone, Passion Dance 1978 Milestone, Counterpoints 1978 Milestone, Together 1978 Milestone, Horizon 1979 Milestone, Quartets 4 X 4 1980 Milestone, 13th House 1981 Milestone, La Leyenda de La Hora 1981 Columbia, Looking Out 1982 Columbia, Love & Peace (with Elvin Jones also released as Reunited) 1982 Trio (Japan), Dimensions 1984 Elektra, It`s About Time (with Jackie McLean) 1985 Blue Note, Just Feelin` 1985 Palo Alto, Double Trios 1986 Denon, Major Changes (with Frank Morgan) 1985 Blue Note, Bon Voyage 1987 Timeless, Blues for Coltrane 1987 Impulse!, Live at the Musicians Exchange Cafe (also released as What`s New?, The Real McCoy, and Hip Toe) 1987 Who`s Who in Jazz, Revelations 1988 Blue Note, Uptown/Downtown 1988 Milestone, Live at Sweet Basil 1989 King Things Aint What They Used to Be 1989 Blue Note, Round Midnight (with George Benson) 1989 Jazz Door One on One (with Stephane Grappelli) 1990 Milestone, Blue Bossa 1991 LRC, Autumn Mood 1991 Laserlight, Soliloquy 1991 Blue Note, Remembering John 1991 Enja, New York Reunion 1991 Chesky
44th Street Suite 1991 Red Baron, Key of Soul 1991 Sweet Basil, Solar: Live at Sweet Basil 1991 Sweet Basil, In New York (with Steve Grossman) 1991 Dreyfus, Live in Warsaw (also released as Warsaw Concert 1991, At the Warsaw Jamboree and Beautiful Love) 1991 Who`s Who in Jazz, The Turning Point 1991 Birdology,Journey 1993 Birdology, Manhattan Moods (with Bobby Hutcherson) 1993 Blue Note, Prelude and Sonata 1994 Milestone, Infinity 1995 Impulse!, What the World Needs Now 1997 Impulse!, McCoy Tyner Plays John Coltrane 1997 Impulse!, McCoy Tyner and the Latin All-Stars 1999 Telarc, McCoy Tyner with Stanley Clarke and Al Foster 2000 Telarc, Land of Giants 2003 Telarc, Illuminations 2004 Telarc, Quartet 2007 McCoy Tyner Music, Guitars 2008 McCoy Tyner Music, Solo: Live from San Francisco 2009 McCoy Tyner Music. Derleme albümler: Afro Blue - 2007 - Telarc The Best of the McCoy Tyner Big Band - MilestoneThe Best of McCoy Tyner - Blue Note. Sideman olarak: Curtis Fuller ile, Imagination (Savoy, 1959) Images of Curtis Fuller (Savoy, 1960), Art Farmer ve Benny Golson ile, Meet the Jazztet (Argo, 1960), Freddie Hubbard ile, Open Sesame (1960) Goin` Up (1960) Ready for Freddie (1961) Blue Spirits (1964), Julian Priester ile, Spiritsville (Jazzland, 1960), John Coltrane ile, Like Sonny (Tracks with Tyner rec. 1960) Coltrane`s Sound (1960, released 1964) Coltrane Jazz (only on “Village Blues”) (1961) My Favorite Things (1961) Olé Coltrane (1962) Coltrane Plays the Blues (1962) The Coltrane Legacy (Atlantic compilation of outtakes, 1970) Africa/Brass (1961) Live! at the Village Vanguard (1961) Coltrane (1962) Ballads (1963) John Coltrane and Johnny Hartman (1963) Impressions (1963) Live at Birdland (1963) Crescent (1964) A Love Supreme (1964) To the Beat of a Different Drum (1965) The John Coltrane Quartet Plays (1965) Ascension (1965) New Thing at Newport (1965) Kulu Sé Mama (1965) Meditations (1965) Om (1965) Gleanings (1965) Transition (1970) Sun Ship (1971) First Meditations (1977) Living Space (1998), Joe Henderson ile, Page One (1963) In `N Out (1964) Inner Urge (1964), Art Blakey ile, A Jazz Message (1964), Wayne Shorter ile, Night Dreamer (1964) JuJu (1964) The Soothsayer (1965), Grant Green ile, Matador (1964) Solid (1964), J.J. Johnson le, Proof Positive (1964) (appears on only 1 track), Lee Morgan ile, Tom Cat (1964) Delightfulee (1966), Stanley Turrentine ile, Mr. Natural (1964) Rough `n` Tumble (1966) Easy Walker (1966) The Spoiler (1966) A Bluish Bag (1967) The Return of the Prodigal Son (1967), Milt Jackson ile, In a New Setting (Limelight, 1964), Spanish Fly (1964), Hank Mobley ile, A Caddy for Daddy (1965) A Slice of the Top (1966) Straight No Filter (1966), Sonny Stitt ile, Loose Walk (1966), Donald Byrd ile, Mustang! (1966), Bobby Hutcherson ile, Stick-Up! (1966) Solo / Quartet (1982), Lou Donaldson ile, Lush Life (1967), Blue Mitchell ile, Heads Up (1968), Sonny Rollins, Ron Carter, ve Al Foster ile, Milestone Jazzstars in Concert (1978), John Blake, Jr. ile, Maiden Dance (1983), Woody Shaw, Jackie McLean, Cecil McBee, ve Jack DeJohnette ile, One Night with Blue Note Preserved Volume Two (1985), George Benson ile, Tenderly (1989), Avery Sharpe ile, Unspoken Words (1989), David Murray ile, Special Quartet (1990) Bill Evans: A Tribute, 1982, Palo Alto.




Ray Willis Nance, Duke Ellington`la olan uzun süreli birlikteliğiyle tanınan Amerikalı trompetçi, kemancı ve şarkıcı. 1940 yılında Ellington orkestrasında Cootie Williams`ın pozisyonunu doldurmadan önce 1932-1937 yılları arasında kendi grubunu yönetti, 1937`den 1939`a kadar Earl "Fatha" Hines`la ve 1939-1940 yıllarında Horace Henderson`la çalıştı. Duke Ellington Orkestrası`na katıldıktan kısa bir süre sonra Duke`un alamet-i farikası haline gelecek olan ünlü "Take the "A" Train" parçasının ilk kaydedilen versiyonundaki trompet solosu kendisine verildi, ki bu solo caz tarihinin en çok taklit edilen ve hayranlıkla dinlenen trompet sololarından biri olarak kabul edilir. Hatta Cootie Williams yaklaşık 20 yıl kadar sonra orkestraya geri döndüğünde Nance`in orijinal solosunu neredeyse birebir kopyalamayı tercih etti. Ellington orkestrasıyla ilk kaydını efsanevi Fargo konserinde yapan Ray Nance, orkestranın "plunger" pozisyonuna kendi kişiliğini katmanın yanısıra kemanda da ön plana çıktı. Ellington orkestrasının yegane keman solisti olan sanatçının "The `C` Jam Blues" parçasının orijinal 1942 versiyonuna ve "Black, Brown and Beige" süitine katkısı özellikle kayda değerdir. Nance`in bir diğer özelliği de vokalistliğiydi, ki bu alandaki zirvesi de "It Don`t Mean a Thing (If It Ain`t Got That Swing)" parçasının nihai versiyonunu seslendirmesi oldu; ayrıca "Jump for Joy", "Just A-Sittin` and A-Rockin`", "Just Squeeze Me (But Please Don`t Tease Me)", "A Slip of a Lip Will Sink a Ship" ve "Tulip or Turnip" parçalarında da sıklıkla vokalde yer aldı. Tüm bu yeteneklerine zaman zaman dans etmeyi de ekleyen Ray Nance`e "Floorshow" lakabı takılmıştır.
Bir yıl kadar selefi Cootie Williams`la birlikte çaldıktan sonra (bu dönemde trompetten kornete geçmiştir) 1963 yılında orkestradan ayrılan Ray Nance kariyerinin bundan sonraki kısmında grup lideri olarak birkaç kayıt yaptı, Brooks Kerr ve Chris Barber`la (1974 İngiltere turnesi) çalıştı ve sideman olarak Rosemary Clooney, Jaki Byard, Chico Hamilton gibi isimlerin albümlerinde yer aldı.

* * *

Ray Nance diskografisi: Lider olarak: Body and Soul (Solid State, 1969). Sideman olarak: Jaki Byard ile, Jaki Byard with Strings! (Prestige, 1968), Earl Hines ile, Rosetta (Jazz Archives, 1937-1939 selections) 1937-1939 (Classics, 1937-1939 performances), Harlem Lament (Sony, 1937-1938 selections featuring Nance), Piano Man! (ASV, includes ca. 1937-1939 RCA selections) Earl Hines and the Duke`s Men (Delmark, 1944-1947 performances), 1942-1945 (Classics, 1942-1945), Horace Henderson ile, Horace Henderson 1940, Fletcher Henderson 1941 (Classics, 1992), Duke Ellington ile, The Duke at Fargo, 1940: Special 60th Anniversary Edition (Storyville, 1940 performance), Duke Ellington and His Great Vocalists (Sony, ca. 1940s), Cabin in the Sky Soundtrack (Rhino, 1942 performance) Indispensable Duke Ellington, Vol. 11-12 (1944-1946) (RCA, 1944-1946 performances) or The Best of the Complete Duke Ellington RCA Recordings, 1944-1946) (RCA, 1944-1946 performances) Ellington Uptown (includes Harlem Suite, Controversial Suite, Liberian Suite) (Columbia, 1947, 1951, 1952 performances) Masterpieces by Ellington (Columbia, 1950, 1951 performances), Ellington ‘55 (Capitol, 1955) or Jazz Profile (Blue Note, 1950s, 1960s performances), A Drum Is a Woman (Columbia, 1956), Blue Rose (With Rosemary Clooney), (1956) Historically Speaking (1956), Ellington at Newport (1956), Such Sweet Thunder (1957), Black, Brown and Beige (Columbia, 1958), Live at the Blue Note (1958), Newport 1958 (Columbia, 1958), Festival Session (1959), Blues in Orbit (1959), Anatomy of a Murder (1959), Jazz Party (1959), Piano in the Background (1960), The Nutcracker Suite (1960), Swinging Suites by Edward E. and Edward G. (1960), (Peer Gynt Suite/Suite Thursday) First Time! The Count Meets the Duke (Columbia, 1961), Afro-Bossa (1961), Midnight in Paris (1962) Duke Ellington Meets Coleman Hawkins (Impulse!, 1962) The Great Paris Concert (Atlantic, 1963), Duke Ellington`s Jazz Violin Session (Atlantic, 1963), My People (1963) The Symphonic Ellington (1963), Ellington `66 (1965), Concert in the Virgin Islands (1966), In the Uncommon Market (1966).




Donaldson Toussaint L`Ouverture Byrd II Amerikalı caz ve R&B trompetçisi. Daima bir caz sanatçısı olarak anılmakla birlikte funk ve soul tarzlarına da öncülük etmiş belki de yegâne bebop müzisyenidir. Clifford Brown sonrası dönemin en iyi hard bop trompetçilerinden biri olarak tanınmış ve berrak tonu, kusursuz artikülasyonu ve ustalıklı melodizmiyle sıkı bir stilist olarak isim yapmıştır. Byrd ayrıca grup lideri olarak Herbie Hancock`un erken dönem kariyeri üzerindeki etkisiyle bilinir.

* * *

Detroit, Michigan doğumlu olan Donald Byrd Cass Technical High School`a devam eder ve daha okulu bitirmeden Lionel Hampton`la birlikte performansa çıkar. ABD Hava Kuvvetleri`nde askerliğini yaparken bandoda çalar; daha sonra Wayne State University`den mezun olur ve Manhattan School of Music`te master yapar. Manhattan School`da okurken Art Blakey`s Jazz Messengers`da Clifford Brown`un yerini alır ve 1955 yılında Jackie McLean ve Mal Waldron`la kayda girer. 1956`da Jazz Messengers`tan ayrıldıktan sonra Max Roach`la bir araya gelir, ayrıca John Coltrane, Sonny Rollins, Thelonious Monk ve Red Garland gibi dönemin önemli isimleriyle birlikte çalar. 1957 yılında alto saksafoncu Gigi Gryce`la birlikte the Jazz Lab Quintet`i, 1958 yılındaysa bariton saksafoncu Pepper Adams`la birlikte ilk düzenli grubunu (quintet) kurar. 1961 yılına dek faaliyetini sürdüren bu grubun Half Note Cafe`de sergiledikleri sıkı performanslar canlı olarak kaydedilmiştir.

* * *

1958 yılındaki "Off to the Races" albümüyle Blue Note dönemini başlatan Donald Byrd`ün 1961 yapımı "Royal Flush" adlı çalışmasıysa Herbie Hancock`un aynı firmadaki ilk plağıdır. Hancock daha sonra 1962 yılında yine Byrd`ün başarılı çalışması "Free Form"daki icrası ve besteleriyle daha geniş kitlelere ulaşacaktır. Byrd`ün Hancock üzerindeki etkisini sanatçının kendi ağzından aktaralım: "O bana uluslararası çapta tanınmış bir grubun düzenli elemanı olma fırsatını tanımış ilk kişidir. Her zaman genç müzisyenleri destekleyip yüreklendirmiştir. Doğuştan bir eğitmendir, ki sanırım kanında var bu, ve gerçekten yaratıcılığın gelişimini desteklemek için çaba sarfetmiştir." Hancock ayrıca Miles Davis`in grubuna katılması yolundaki teklifini Byrd`ün ısrarıyla kabul ettiğini ifade etmiştir. Bir süre eğitimine Avrupa`da devem ederek efsanevi Fransız müzik eğitimcisi Nadia Boulanger`yle çalışan Donald Byrd, Haziran 1964`te Paris`te Eric Dolphy`yle sanatçının ölümünden sadece 2 hafta önce birlikte çalar. 1960`ların ortalarında eğitmenliğe odaklanma kararı alan sanatçı, caz ve caz tarihinin üniversite müfredat programında yer alması için sebatla çalışır; Rutgers, Hampton, New York ve Howard üniversitelerinde dersler verir. Bu arada albüm kayıtlarını da sürdüren Byrd, 1966-1967 yıllarında son hard bop çalışmalarını yaptıktan sonra o dönem ortaya çıkan siyahi bilinçlenme hareketinin de etkisiyle bir yandan Afrika müziğiyle, bir yandan da Miles Davis`in elektronik ve funk ritmleriyle yaptığı deneysel çalışmalarla ilgilenmeye başlar. 1969 yılında kaydettiği ve ilk olarak elektronik piyanoyu kullandığı "Fancy Free" albümünün sound`u Davis`in "In a Silent Way"ini andırmaktadır; buna karşın 1970 yılı çalışması "Electric Byrd" ise daha ziyade "Bitches Brew" tadındadır. Mizell Brothers`la kurduğu ortaklıktan sonra yaptığı ilk albüm olan Black Byrd (1973), uzun yıllar boyunca Blue Note`un en çok satan plağı ünvanını elde eder. Bundan sonra gelen "Street Lady", "Places and Spaces" ve "Stepping into Tomorrow" plakları da yüksek satış rakamlarına ulaşacak ve sonraki dönemlerde acid jazz sanatçılarının sample`ları için zengin bir kaynak teşkil edeceklerdir. Byrd`ün 1973 yılında kuruluşuna katkıda bulunduğu ve Howard Üniversitesi`ndeki müzik öğrencilerinden oluşan fusion grubu The Blackbyrds de "Happy Music" (No. 3 R&B, No. 19 pop), "Walking In Rhythm" (No. 4 R&B, No. 6 pop) ve "Rock Creek Park" gibi birkaç hit parça üretmiştir. Son albümü "Caricatures"ün ardından Blue Note ve the Mizell Brothers`la yollarını ayıran ve Elektra`yla anlaşan Donald Byrd, 1978-1983 yılları arasında yaptığı albümlerle ne yazık ki Blue Note`taki başarısına ulaşamayacaktır. 1982 yılında Columbia Teachers College`de doktorasını tamamlayan sanatçı, 1980`lerin ortalarında bozulan sağlığından ötürü birkaç yıl boyunca kayıt çalışması yapmamasına karşın eğitmenlik faaliyetlerini sürdürür. 1980`lerin sonları ve 1990`ların başlarındaysa hard bop tarzına dönüş yaparak Landmark adına birkaç albüm kaydeder. 1993 yılında rapçi Guru`nun Jazzmatazz projesinde yer alır; jazz-rap ve İngiltere`deki acid jazz revival hareketlerinin yükselişiyle birlikte 70`lerde yaptığı albümler yeniden popüler olur. Son albümü "Touchstone"u 2000 yılında Pepper Adams, Herbie Hancock, Teddy Charles ve Jimmy Cobb`dan oluşan bir quintet`le kaydeden Donald Byrd, 4 Şubat 2013`te 80 yaşında hayata veda eder.

* * *

Donald Byrd diskografisi: Lider olarak: Transition Records, Byrd Jazz (1955) - First Flight (Delmark) adıyla yeniden yayınlanmıştır. Byrd`s Eye View (1955), Byrd Blows on Beacon Hill (1956), The Transition Sessions (2002, derleme). Prestige Records: 2 Trumpets (1956) - with Art Farmer The Young Bloods, (1956) - with Phil Woods. Verve Records: At Newport (1957) - with Gigi Gryce Up with Donald Byrd (1964). Columbia Records: Jazz Lab (1957) - with Gigi Gryce Modern Jazz Perspective, (1957) - with Gigi Gryce and Jackie Paris. Blue Note Records: Off to the Races (1959), Byrd in Hand (1959), Fuego (1959), Byrd in Flight (1960), At the Half Note Cafe (1960), Chant (1961), The Cat Walk (1961), Royal Flush (1961), Free Form (1961), A New Perspective (1963), I`m Tryin` to Get Home (1964), Mustang (1966), Blackjack (1967), Slow Drag (1967), The Creeper (1967), Fancy Free (1969), Electric Byrd (1969–70), Kofi (1969), Ethiopian Knights (1971), Black Byrd (1973), Street Lady (1973), Stepping into Tomorrow (1974), Places and Spaces (1975), Caricatures (1976), Elektra Records: Thank You... for F.U.M.L. (Funking Up My Life) (1978), Donald Byrd And 125th Street, N.Y.C. (1979), Love Byrd (1981), Words, Sounds, Colors and Shapes (1983), Landmark Records, Harlem Blues (1987), Getting Down to Business (1989), A City Called Heaven (1991). Other Labels: Byrd`s Word (Savoy, 1955), Jazz Eyes (Regent, 1957) - with John Jenkins Live Au Chat Qui Peche (1958), Fresh Sound Jazz in Paris: Parisian Thoroughfare (1958), Gitanes Jazz in Paris: Byrd in Paris (1958), Gitanes Motor City Scene (1960), Bethlehem Out of This World (1961), (Warwick) Touchstone (2000) Pepper Adams, Herbie Hancock, Teddy Charles, Jimmy Cobb. Sideman olarak: 1955 Kenny Clarke - Bohemia After Dark, 1955 Cannonball Adderley - Discoveries, 1955 Oscar Pettiford - Another One, 1955 Hank Jones - Quartet-Quintet, 1955 Hank Jones - Bluebird, 1955 Ernie Wilkins - Top Brass, 1956 George Wallington - Jazz for the Carriage Trade, 1956 Jackie McLean - Lights Out!, 1956 Hank Mobley - The Jazz Message of Hank Mobley, 1956 Kenny Clarke - Klook`s Clique, 1956 Art Blakey - The Jazz Messengers, 1956 Art Blakey - Originally, 1956 Rita Reys - The Cool Voice of Rita Reys, 1956 Elmo Hope - Informal Jazz, 1956 Phil Woods - Pairing Off, 1956 Jackie McLean - 4, 5 and 6, 1956 Gene Ammons - Jammin` with Gene, 1956 Horace Silver - Silver`s Blue, 1956 Hank Mobley - Mobley`s Message, 1956 Hank Mobley - Jazz Message No. 2, 1956 Art Farmer - 2 Trumpets, 1956 Paul Chambers - Whims of Chambers, 1956 Phil Woods/Donald Byrd - The Young Bloods, 1956 Horace Silver - 6 Pieces of Silver, 1956 Hank Mobley - Hank Mobley Sextet, 1956 Doug Watkins - Watkins at Larg], 1956 Sonny Rollins - Sonny Rollins, Vol. 1, 1956 Kenny Burrell - All Night Long, 1957 Kenny Burrell - All Day Long, 1957 Gigi Gryce/Donald Byrd - Jazz Lab, 1957 Art Farmer/Donald Byrd/Idrees Sulieman - Three Trumpets, 1957 Lou Donaldson - Wailing with Lou, 1957 Jimmy Smith - A Date with Jimmy Smith Volume One, 1957 Art Taylor - Taylor`s Wailers, 1957 Gigi Gryce - Gigi Gryce and the Jazz Lab Quintet, 1957 George Wallington - The New York Scene, 1957 Various Artists - American Jazzmen Play Andre Hodeir`s Essais, 1957 Kenny Burrell/Jimmy Raney - 2 Guitars, 1957 Kenny Drew - This Is New (Riverside), 1957 Hank Mobley - Hank, 1957 Paul Chambers - Paul Chambers Quintet, 1957 The Gigi Gryce/Donald Byrd Jazz Lab - At Newport, 1957 Gigi Gryce/Donald Byrd - New Formulas from the Jazz Lab, 1957 Gigi Gryce/Donald Byrd - Modern Jazz Perspective, 1957 Sonny Clark - Sonny`s Crib, 1957 John Jenkins - Star Eyes, 1957 Oscar Pettiford - Winner`s Circle, 1957 George Wallington - Jazz at Hotchkiss, 1957 Red Garland - All Mornin` Long, 1957, Red Garland - Soul Junction, 1957 Red Garland - High Pressure, 1957 Lou Donaldson - Lou Takes Off, 1957 Art Blakey - Art Blakey Big Band (Bethlehem), 1958 John Coltrane - Lush Life - one track only, 1958 John Coltrane - The Believer - two tracks, 1958 John Coltrane - The Last Trane - two tracks, 1958 Johnny Griffin - Johnny Griffin Sextet, 1958 Pepper Adams - 10 to 4 at the 5 Spot (Riverside), 1958 John Coltrane - Black Pearls, 1958 Michel Legrand - Legrand Jazz, 1958 Dizzy Reece - Blues in Trinity, 1958 Art Blakey - Holiday for Skins, 1958 Jim Timmens - Gilbert and Sullivan Revisited, 1959 Mundell Lowe - TV Action Jazz!, 1959 Jackie McLean - Jackie`s Bag, 1959 Thelonious Monk - The Thelonious Monk Orchestra at Town Hall, 1959 Chris Connor - Ballads of the Sad Cafe, 1959 Sonny Clark - My Conception, 1959 Manny Albam/Teo Macero - Something New, Something Blue, 1959 Jackie McLean - Vertigo, 1959 Jackie McLean - New Soil, 1959 Walter Davis Jr. - Davis Cup, 1962 Duke Pearson - Hush!, 1963 Hank Mobley - No Room for Squares, 1963 Hank Mobley - Straight No Filter - released, 1986 1963 Hank Mobley - The Turnaround, 1963 Jimmy Heath - Swamp Seed, 1963 Herbie Hancock - My Point of View, 1964 Eric Dolphy - Naima, 1964 Eric Dolphy - Last Recordings / Unrealized Tapes, 1964 Dexter Gordon - One Flight Up, 1964 Cal Tjader - Soul Sauce, 1964 Solomon Ilori - African High Life, 1964 Duke Pearson - Wahoo!, 1965 Dexter Gordon - Ladybird, 1965 Wes Montgomery - Goin` Out of My Head, 1967 Stanley Turrentine - A Bluish Bag, 1967 Sam Rivers - Dimensions & Extensions, 1967 Hank Mobley - Far Away Lands, 1977 Gene Harris - Tone Tantrum, 1978 Sonny Rollins - Don`t Stop the Carnival, 1993 Guru - Jazzmatazz, Vol. 1, 1994 Various - Stolen Moments: Red Hot + Cool, 1995 Guru - Guru`s Jazzmatazz, Vol. 2: The New Reality, 1995 Ahmad Jamal - Big Byrd: The Essence Part 2.

Cazkolik.com

Kay

Paylaş

Konu veya sanatçıyla ilgili yayınlanmış benzer haberler

Dünya Caz Günü Ümit Baykara & Michael Leonhart Röportajı: İstanbul`da çalmak mutlak bir onur!
Seçim öncesi talebin tam sırası ama duyan?
2019 yeni albüm yazıları başladı... İyi kötü yanlarıyla işte European Smooth Jazz...
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Jutta Hipp (Pianist) » Bobby Durham (Drummer) » Chet Baker » Don Cherry (Trumpet) » Wynton Kelly (Piano) » Johnny Dyani (Bass) » Billy Hart (Drum) » Gigi Gryce (Alto Saxophone) » Michel Portal (Multireed) » Frank Melrose (Piano) » Geoffrey Keezer (Piano) » Paul Desmond (Alto Saxophone) » Serge Chaloff (Saxophone) » Ray Drummond (Bass) » Jimmy Knepper (Trombone) » Coleman Hawkins (Saxophone) » Roy Hargrove (Trumpet) » Palle Danielsson (Bass) » Anita O`Day (Vocal) » Kahil El`Zabar (Percussion) » Mel Tormé (Vocal) » Cat Anderson (Trumpet) » Babyface Willette (Organist) » Craig Harris (Trombone) » Elvin Jones (Drummer) » Wilbur Ware (Bassist) » Sonny Rollins (Saxophone) » Buddy (King) Bolden (Cornetist) » Art Pepper (Alto Saxophone) » Bennie Maupin (Multi Reedist) » Kenny Dorham (Trumpet) » John Coltrane (Saxophone) » Wayne Shorter (Saxophone) » Lex Hamphries (Drummer) » Jack Teagarden (Trombone) » Art Farmer (Trumpet) » Okay Temiz (Percussionist) » Albert `Tootie` Heath (Drummer) » Oscar Peterson (Pianist) » Duke Pearson (Pianist) » Cedar Walton (Pianist, Composer) » George Shearing (Pianist) » Russell Procope (Clarinet, Saxophone) » Arnett Cobb (Saxophone) » Jack DeJohnette (Drummer) » Benny Carter (Horns) » Rahsaan Roland Kirk (Horns) » Abbey Lincoln (Vocalist) » Louis Armstrong (Trumpet) » Tomasz Stanko (Trumpet) » Lester Young (Saxophone) » Mark Helias (Double Bass) » Lincoln Goines (Double Bass) » Don Pullen (Pianist) » Michel Petrucciani (Pianist) » Lou Levy (Pianist) » Barney Bigard (Klarnetist) » Art Tatum (Piyanist) » Howard McGhee (Trompetçi) » Lee Young (Davulcu) » Barney Wilen (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Roland Hanna > Herlin Riley > Clyde Lombardi > Lew Soloff » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Bobby Durham > Jutta Hipp > Bill Mays > Nelson Boyd > Eddie Locke » Ray Bryant (Pianist) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Donald Byrd > Ray Nance > McCoy Tyner > Dodo Marmarosa > Sonny Greer > Phineas Newborn, Jr. > Curtis Fuller » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Zoot Sims > Clifford Brown > Booker Ervin > Lou Donaldson > Phil Woods > Azar Lawrence » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Don Byas / Jesse Drakes / Sonny Criss / Odean Pope / Jimmy Heath / Warne Marsh / George Wallington » Thelonious Monk (Piyanist, Besteci) » Antonio Hart (Saxophone) » (Hazırlayan: Arto Peştemalcıgil) > Jack Costanzo / Shadow Wilson / Red Rodney / John Gilmore / Roy Campbell » Julian Cannonball Adderley (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mickey Roker / Bireli Lagrene / Lars Danielsson / Dave Bargeron / Max Kaminsky / Butch Warren » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jim Beard / Sonny Sharrock / Kenny Drew » Bill Evans (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Don Redman > Kevin Mahagony > Kenny Burrell > Elmer Crumbley > Billy Kilson > Charlie Shavers > Sonny Simmons » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Junior Cook > Richie Kamuca > Jon Faddis > Annie Ross > Charlie Persip > Dale Fielder > Nnenna Freelon » Eugene Wright > Albert `Tootie` Heath » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Red Garland > Sidney Bechet > Ellis Larkins > Jackie McLean > Kai Winding » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charlie Irvis > Arthur Blythe > Red Nichols > Tania Maria > Pee Wee Hunt > Carla Bley » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Toots Thielemans > Percy Heath > Richard Groove Holmes > Jamie Merritt > Ron Carter » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Charles Mingus > Jimmie Noone > Joe Henderson > Earl Bostic > Jimmy Giufre > Connie Kay > Blossom Dearie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Richard Davis > Walt Dickerson > Buster Williams > Leon Parker > Lionell Hampton > Mundell Love » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Duke Jordan > Booker Little > Scott LaFaro > Gene Ramey > Stanley Turrentine > Gerry Mulligan > Freddie Hubbard » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Mart Riff Mole > Sir Charles Thompson > Roy Haynes > Shirley Scott > Charles Lloyd > Tommy Flanagan ve bizatihi Arto Peştemalcıgil > Nat King Cole » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Rene Thomas > Dave Pell > Dexter Gordon > Svend Asmussen > Mart Barrett > Eddie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Butler > David Murray > Bobby Jaspar > Tadd Dameron > Rex Stewart > Johnny Carisi > Michel Legrand » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Tex Beneke > Wardell Gray > Stefano Di Batista > Nathan Davies > Bill Doggett > Buddy De Franco » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ronnie Scott > Jeannie Lee > Roy Eldridge > Bobby Hackett > Joe "Tricky Sam" Nanton > Stan Getz > Snooky Young > George Brunies > Norwood "Pony" Poindexter > Bill Evans » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Jason Moran > J.J. Johnson > Gary Burton > Julius Hemphill > Benny Golson > Stephane Grapelli > Henri Texier » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Gene Krupa > Aldo Romano > Big Sit Catlett > Al Foster > Horace Parlan > Jimi Cobb » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Heny "Red" Allen > Thurman Barker > Kenny Clarke > William Parker > Wilbur De Paris > Roland Shannon Jackson > Joe Pass » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Kid Ory > John Scofield > Bunk Johnson > Earl Hines > Danilo Perez > Lewis Nash » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > John Ore > Harold Land > Bob Brookmeyer > Larry Willis > Panama Francis > John Pattitucci > Chet Baker » Dave Brubeck (Piano) » Jimmy Lyons (Alto Saxophone) » Tommy Dorsey (Trombone, Big band) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Sam Jones > Hampton Hawes > Billy Bauer > Gus Johnson > Dolo Cooker > Roswell Rudd » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Diego Urcola > Arturo Sandoval > Howard Rumsey > Don Byron > Mugsy Spainer > Paul Bley > Khalil El`Zabar » Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Palle Danielsson / Roy Hargrove / Cozy Cole / Anita O`Day / Alphonse Picou / Eddie Harris / Dizzy Gillespie » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Dave Holland / Phil Urso / Von Freeman / Steve Swallow / Jimmy Blanton / Sammy Price / Papa Jo Jones » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Fats Navarro / Sam Rivers / Gary Bartz / Bud Powell / Kenny Kirkland / David Kikoski / Oscar Pettiford » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > `Brother` Jack McDuff / Frank Socolow / Muhal Richard Abrams / Monica Zetterlund / Charles Thomas Potter / Ken Vandermark » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ernie Henry / Meade Lux Lewis / Albert Mangelsdorf / Charles `Buddy` Bolden / Sonny Rollins / Wilbur Ware / George Mraz » Charlie Parker (Alto Saxophone) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Martial Solal / Alphonso Trent / Clifford Jarvis » Harold "Doc" West (Drum) » Hank Jones (Pianist) » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Steve Lacy / Charles McPherson / Johnny Hodges / Joanne Brackeen / Edward Simon / Reggie Washington / Charlie Christian » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > René Utreger / Ben Riley / Mtutuzel Dudu Pakwana / Carmell Jones / Peter Ind / Sonny Clark / Don Patterson » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Frank Wright / Lee Morgan / Tomasz Stanko / Paul Gonsalves / Leroy Vinnegar / Alan Dawson / Sadik Hakim » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Ahmad Jamal / Rhoda Scott / Mike Maineiri / Eric Watson / Louie Bellson / Hank Mobley / Louis Thomas Jordan » Arto Peştemalcıgil ile HAPPY BIRTHDAY JAZZ > Joe Chambers / Reginald "Reggie" Workman / Elmo Hope / Pete Candoli / Julian Priester / Andrew Hill / Rashied Ali » Arto Peştemalcıgil ile Happy Birthday Jazz! > Ray Bauduc / Gaetano Lombardo / Eric Dolphy / Lalo Schifrin / Hermeto Pascoal / Milt Hinton / Frank Lowe
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp