Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Olten Filarmoni Orkestrası Konseri

Sanatçı: İbrahim Yazıcı şef, Jess Gilham saksofon
Mekan: AASSM Büyük Salon, İzmir
Tarihi: 18 Aralık.2019
Saat: 20:30
Web Adresi: http://www.oltensanat.com
Etkinlik Bilgisi : Ayrıntılı bilgi ve bilet oltensanat.com adresindedir.


TRIONSTAGE - TRIO KONSERİ

Sanatçı: Elektro Çello: Nihan Demirkapı / Saksafon, Flüt: Hülya Uysal /Keman: Aslıhan Batur Çevik
Mekan: Yeldeğirmeni Sanat, Rasimpaşa Mah. İskele Sok. No: 43/1, Yeldeğirmeni, Kadıköy (Tel: 0 216 337 0058)
Tarihi: 18 Aralık.2019
Saat: 20:00
Web Adresi: http://kultursanat.kadikoy.bel.tr
Etkinlik Bilgisi : Bugüne kadar pek çok organizasyonda birlikte sahne alan TriOnStage, 2017 yılında Türkiye?de benzeri olmayan bir performans gerçekleştirmek için bir araya gelmiştir. Enstrümantal müziği dans ve koreografi ile harmanlayan grup, altyapı müzikleri ile sundukları enerjik performanslarıyla oldukça ilgi görmektedir. Türkiye`deki geleneksel Trio anlayışına daha önce denenmemiş bir alternatif yaratan grup, Dünya klasiklerinden Pop`a, Swing`ten Jazz`a uzanan repertuarıyla farklı tınılar ve enstrümanlar ile klasik ve elektronik müziği bir araya getiriyor.


Batu Şallıel Fusion Band

Sanatçı: Batu Şallıel (sax), Kaan Bıyıkoğlu (p), Caner Üstündağ (b), Cengiz Tural (d)
Mekan: The Badau, Akasya (Rez: 0 532 306 4334)
Tarihi: 18 Aralık.2019
Saat: 21:30
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/4
Etkinlik Bilgisi : Giriş: 50 TL. Jeff Lober ve Yellow Jackets parçaları çalan grup, dinleyicilerine enerjisi yüksek ve müzikal bir gece yaşatmayı planlıyor.


 
Güç Başar Gülle ile "Müziğin Renklerinde Seyahat"

Türk Beşleri ve Erken Cumhuriyet Dönemi Müzik Politikaları.

 21811 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |  

Başar Gülle`nin "Ben/Siz" albümünü satın almak için tıkla!

Satın Al!

Türk Beşleri ve Erken Cumhuriyet Dönemi Müzik Politikaları

Son haftalarda müzik dünyasında yeniden yapay bir tartışma fırtınası yaşandı. Hakaretlere dayanan yorumlar içerisinde geçen günlerden sonra, hiçbir şey olmamışçasına kaldığımız yerden devam eden bir duruma döndük. Amerika da yaşadığım dönemler içerisinde, orada akademik kariyer yapan bir hocamızın sözü tekrar zihnimde canlandı; “Türkiye de çok büyük bir hareket ve değişim varmış gibi hissedersin ama hiçbir şey değişmez, Amerika da ise her şey aynı gibi gelir, aslında dünyalar değişir.” Yaşanılan kısır döngünün nedenleri ayrı bir yazımızın konusu olsun, erken cumhuriyet döneminde yaşanılan müzikal arayışları anlamaya çalışalım.

* * *

Osmanlı imparatorluğunun son dönemlerinde yaşanan Batılılaşma eğilimlerindeki en önemli kültürel semboller Fransızca ve Piyano olmuştur. Bu dönemde klasik batı müziğine ilgi artarken Osmanlı müziği arka plana atılmıştır. Yani Osmanlı müziğine yönelik bu durum  Türkiye Cumhuriyetinin kurulmasında çok önceleri belirmeye başlamıştı. Genelde bu durumun sadece Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra oluştuğuna dair yanlış bir izlenim vardır. Bu anlayışa bağlı kalınarak eğitim çok sesli klasik batı müziği üzerine oturtulmaya başlandı. Kültürel merkez ise Anadolu halk kültürü olarak belirlendi. Ve halk müziği üzerine yoğun bir araştırma dönemi başlatıldı.

* * *

Böyle bir ortam içerisinde Türk beşleri dediğimiz besteci topluluğu oluşturuldu. Geçen haftalarda ki tartışmanın konusu olan bu besteciler halk müziği formlarını ve anlayışlarını temel alarak bir dil oluşturmaya başladılar. O dönem dünya genelinde müzik anlayışında ulusal bir dil oluşturmaya çalışan bestecilerin yoğunlukta olduğunu görmekteyiz. Stravinsky, Bartok, Villa Lobos, Debussy bu bestecilerden en göze çarpanları. Schoenberg’in “Müzik Almanca dır” sözü de bu dönemde ortaya çıkmaktadır. Aslında birinci dünya savaşı öncesi müzikte bir çeşit entelektüel bir savaş vardı. Galibi ise müzik olmuştu. ??Bu perspektif içerisinde bakıldığında Türkiye de yaşanılan kültürel değişimin dünyadan pek de bağımsız olmadığını görüyoruz. Fakat, merkez alınan halk müziği araştırmalarında benim gördüğüm en önemli müzikolojik boşluk; Halk müziğinin Osmanlı müziği ile ilişkisi yok sayılarak  kurulmaya çalışılan dilin tutarsızlıklar içermesi. Bunu boşluğun varlığını Adnan Saygun hep hissetmiş ve birçok noktada belirtmişti.

* * *

Son yüz elli yıldır yaşanılan değişim içerisinde bestecilerimizin kendilerini daha iyi ifade edebilmek için sürdürdükleri arayışları beğensek de beğenmesek de sahiplenmeliyiz çünkü yaşadığımız topraklardaki üretimi sahiplendiğimiz sürece daha iyi üretimler için zemin hazırlamış oluruz. Ne yazık ki insanlarımız da, şikâyet ederek ve aşağılayarak kendi eksikliklerini kapatmaya yönelik bir anlayış oluştu ve bu giderek de büyüyor!

Güç Başar Gülle

Cazkolik.com / 15 Şubat 2011, Salı

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp