Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.
 
Türkiye'nin Caz Takvimi

Alice Müzikali

Mekan: Zorlu PSM Turkcell Sahnesi
Tarihi: 23 Şubat.2020
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Lewis Carroll tarafından yazılmış, dünya edebiyatın eşsiz eserlerinden Alice Harikalar Diyarında`nın, çağdaş müzikal uyarlaması olan Alice, ilk defa sahnelenerek büyük yankı uyandırdığı geçtiğimiz sezonun ardından yeni sezonda da Zorlu PSM Turkcell Sahnesi`nde seyirciyi selamlıyor! Türkiye`nin ilk büyük prodüksiyonlu müzikali olan BKM, Zorlu PSM ve id İletişim ortak yapımı "Alice", görkemli sahne tasarımı, müzikleri ve kostümleri ile göz kamaştırıyor. Gerçek hayattaki iletişimin yalnızlaştırdığı günümüz sanal dünyasında savrulan bir genç kızın heyecan dolu büyüme hikâyesini konu eden gösteride "Alice" olarak ilk defa sahneye çıkan ve seyircinin büyük beğenisini kazanan Serenay Sarıkaya ile beraber, deneyimli tiyatrocular Ezgi Mola, Enis Arıkan, Merve Dizdar, İbrahim Selim ve Şükrü Özyıldız başrollerde.
Bilet Fiyatları Biletix:
VIP - Tam: 318.00 TL - Öğrenci: 258.00 TL.*
1. Kategori - Tam: 271.00 TL - Öğrenci: 220.00 TL
2. Kategori - Tam: 230.00 TL - Öğrenci: 187.00 TL
3. Kategori - Tam: 168.00 TL - Öğrenci: 137.00 TL
4. Kategori - Tam: 131.00 TL - Öğrenci: 107.00 TL
5. Kategori - Tam: 111.00 TL - Öğrenci: 91.00 TL
* Öğrenci biletleri sınırlı sayıdadır.


Anadolu`da Caz: Jülide Özçelik

Mekan: MEB Şura Salonu, Ankara
Tarihi: 23 Şubat.2020
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Anadolu`da Caz Etkinlikleri kapsamında Jülide Özçelik Ankara, Konya, Kayseri ve Mersinli dinleyicileriyle buluşmaya hazırlanıyor. "Jazz Istanbul Volume 1 ve Volume 2 albümleriyle müzik dünyasının önemli yorumcularından olarak bilinen Özçelik uzun bir aradan sonra dinleyicileriyle “Nefes” adlı albümünü buluşturdu. İstanbul doğumlu olan Özçelik, İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü`nde Nükhet Ruacan ve birçok önemli akademisyen ile çalışarak Vokal Performans Bölümü`nden mezun oldu. Bize ait ama evrensel standartlarda ve Türkçe sözlü bir albüm yapma fikriyle yola çıkan şarkıcı, kendi bestelerini ve sevdiği eserleri müzisyen arkadaşlarıyla birlikte yorumlayarak 2008 yılı başında "Jazz İstanbul Volume-1" ve 2011 Aralık ayında "Jazz İstanbul Volume-2" adlı albümlerini müzikseverlerle buluşturdu. 2019 başında yayımlanan 3. albümü Nefes’te önceki albümlerinde de olduğu gibi tüm düzenlemeleri Cem Tuncer’e aittir. Jülide Özçelik birçok yerel ve uluslararası festivaldeki solo konserlerinin yanı sıra Bursa, Antalya, Çukurova, İstanbul Devlet Senfoni Orkestraları ile verdiği konserler serisine de devam etmektedir.


I Solisti Aquilani

Sanatçı: Massimo Mercelli flüt, Richard Galliano akordeon
Mekan: Cemal Reşit Rey Konser Salonu
Tarihi: 23 Şubat.2020
Saat: 20:00
Etkinlik Bilgisi : Program:
G. Sollima (1962) Contrafactus
A. Piazzolla (1921-1992) Melek Milonga
R. Galliano (1950) Jade Konçertosu, Opale Konçertosu A. Piazzolla (1921-1992) Primavera Portena
A. Vivaldi (1678-1741) L’estate (Düzenleyen: R.Galliano) R. Galliano (1950) La valse au Margaux
Bilet Fiyatları: 80-50-30-20 TL.


Cansu Nihal Akarsu & Anıl Deniz Duo

Sanatçı: Cansu Nihal Akarsu (v), Anıl Deniz (b)
Mekan: The Badau Akasya (Rez: 0532 306 43 34)
Tarihi: 23 Şubat.2020
Saat: 13:00
Web Adresi: https://www.facebook.com/events/1
Etkinlik Bilgisi : Giriş ücreti bulunmamaktadır. Cansu Nihal Akarsu profesyonel müzik eğitimine 2006 yılında İzmir Işılay Saygın Güzel Sanatlar Lisesi Viyolonsel Bölümü?nde başlamıştır. 2008 yılında İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuarının Klarinet Bölümü?nü kazanmış, lise ve lisans eğitimini burada tamamlamıştır. Caz ile ilgili çalışmalarına üniversite döneminde başlamıştır. 2. Uluslararası Özbekistan Caz Festivali, 20. & 21. İzmir Avrupa Caz Festivali, Legendary Jazz Festival, 2018 Riga Jazz Stage, 17. Ankara Caz Festivali gibi festivallerde yer almıştır. 2018 yılında 14. Nardis Genç Caz Vokal yarışmasında birinci olan Cansu Nihal Akarsu vokal ve klarinet çalışmalarını halen sürdürmektedir.


 
Okan Aydın ile "Aksi İstikamet"

"Kihnoua"nun "Unauthorized Caprices" albümü alışageldik rutinlerin uzağında, basmakalıp anlayışlın ötesinde, tekinsiz köşeleri aydınlığa çıkarmak gibi cesaretli ve detaycı bir arayışa giren; dolayısıyla da bu satırlarda bahsi konusunda içimizi ziyadesiyle kıpır kıpır ettiren bir albüm olmayı başaran bir çalışma...."

 7626 defa okundu. Yorum Ekle      Yorumları Oku  Önceki   |   Sonraki  

(Bu yazıya ait okunma rakamları 14 Şubat 2011 tarihinden sonrasına aittir.)


AKsi-isTİKAMET satırları için yapılan dinleme pratikleri sıklıkla keşfedilmemiş bakir tınıların rehberliğinde gizemli yolculuklara çıkarıyor bizleri. Böylesi maceraperest bir kapı aralamanın ardından karşılaşıverdiğimiz Kihnoua’nun “Unauthorized Caprices” albümü de alışageldik rutinlerin uzaklarında, basmakalıp anlayışların ötesinde, tekinsiz köşeleri aydınlığa çıkarmak gibi cesaretli ve detaycı bir arayışa giren; dolayısıyla da bu satırlarda bahsi konusunda içimizi ziyadesiyle kıpır kıpır ettiren bir albüm olmayı başaran bir çalışma.

* * *

Her zaman olduğu gibi aperatif tadında ilk bakacağımız yer albümün yayımlandığı etiket: yani “Not Two” (www.nottwo.com). Müzik her ne kadar özünde dinleme edimi üzerinden hayatlarımıza giriyor olsa da, sadece “çalma/dinleme” pratiğinin bir adım ötesine geçerek merkezde olanın daha geniş kadraj bir fotoğrafını çekebilmek için bunu zaruri bir bakış açısı olarak değerlendiriyoruz. Not Two etiketi Polonya menşeili bir etiket ve en özetinde caz albümleri yayımlıyor. Ama bu geniş yelpazede kendisini konumlandırdığı yerde doğaçlama ve özgür cazın başını çektiği daha deneysel işler var. Bugüne değin 120’nin üzerinden albüme ev sahipliği yapan etiketin kataloğu gerçekten kayda değer isimleri barındırıyor. Ken Vandermark, Joe McPhee, Peter Brötzmann, Mats Gustafsson, Franz Hautzinger, Henry Grimes, Fred Frith, Anthony Braxton gibi isimler solo yada farklı proje gruplarının birer üyesi olarak Not Two ile yolu bir şekilde kesişmiş isimlerden sadece birkaçı.

* * *

Kihnoua da aslında bir proje grubu; 1949 doğumlu Amerikalı tenor ve soprano saksafoncu Larry Ochs’un liderliğinde bir araya gelen grupta davul ve elektroniklerde Scott Amendola ve vokallerde Dohee Lee yeralıyor. Tüm parçalarda karşımıza çıkan bu üç isme ek olarak, gitarda Fred Frith, trompet ve elektroniklerde Liz Allbee ve çelloda Joan Jeanrenaud (eski bir Kronos üyesi) albüme bazı parçalarda katkıda bulunan diğer isimler.



Larry Ochs 30 civarı albümde ismi geçen yaşı 60’lara dayanmış değerli bir müzisyen. 1977 yılından bu yana aktif olarak devam eden Rova Saxophone Quartet müzisyenin diskografisindeki en ağırlıklı başlıklardan biri olmayı sürdürüyor. Uzun kariyeri boyunca Wadada Leo Smith, Anthony Braxton, Terry Riley, Alvin Curran, Butch Morris, Henry Kaiser, Steve Lacy, John Zorn ve Andrew Cyrille gibi sayısız efsane isimle beraber çalışan Larry Ochs’un Kihnoua projesinin ana omurgasını; batının klasik doğaçlama yapısını ve işitsel kimliğini yeni bir yolla iredelemek, bunu yaparken de Asya ve Afrika tandanslı folklorik öğeleri yepyeni bir süzgeçten geçirerek ilerici bir müzikal kimya oluşturma gayreti / süreci oluşturuyor.

* * *

Albüme bu ufuk açıcı zenginliği katan unsurların başında vokallerde yeralan Koreli müzisyen Dohee Lee geliyor. Lee, Kore geleneksel müziğinde önemli bir yer teşkil eden iki farklı gelenekten besleniyor: pansori ve sinawi. Geçmişi 19. yy’a dek uzanan pansori’de “pan” performans mekanını, "sori” ise sesi ifade ediyor. Genellikle iki kişiden oluşan performans ekibinde bir kişi perküsyon çalarken diğer kişi de vokal yapıyor. Sıklıkla elinde bir mendil yada yelpaze tutan şarkıcı, bugün klasik anlamda bildiğimiz 4-5 dakikalık performasnların çok ötesinde, folklorik bir hikaye anlatıcı konumunda bazen saatlerce süren bir performans gerçekleştiriyor. Vokalse başlıca üç ana unsuru bir araya getiriyor; şarkı söyleme, vücut hareketleri ve anlatı. Sinawi de yine geleneksel Kore müziğinin doğaçlamaya ve grup performansına dayalı öğelerinden biri. Bu kısa açıklamalar eşliğinde albüm dinlendiğinde Dohee Lee’nin zaman zaman Diamanda Galas’ı anımsatan eşsiz vokalinin aslında basit bir “şarkı söyleme”nin çok ötesinde, sesin sadece bir bileşeni olduğu çok daha geniş bir alana yayılan bir performans olduğunu görmek mümkün.



Scott Amendola ise davulların yanısıra albümün farklı içeriğine ciddi katkı yapan elektroniklerden de sorumlu grup üyesi. Bill Frisell, Charlie Hunter, John Zorn, Wadada Leo Smith, Wayne Horvitz gibi isimlerle birlikte çalışan Amendola’nın ayrıca 90’ların egzantrik grubu Primus ve ünlü Alman şarkıcı Nina Hagen’la da birliktelikleri var.

* * *

Proje grubunun adı olarak seçilen “Kihnoua” aslında eski Yunan’da “fark” anlamına gelen bir kelime. Bahsettiğimiz farkın müzikal kimliğe net bir şekilde yansıdığını rahatlıkla görebiliyoruz tüm albüm boyunca. Açılışı 14 dakikalık uzun süresiyle “Salt” yapıyor. İlk saniyelerdeki saksafonun ardında Lee’nin kesik, genizden gelen, yakıcı, karanlık vokaliyle farklı bir ortama girmek üzere yola çıkma hazırlığında olduğumuzu anlıyoruz. Akabinde saksafonun aksak ritimleri üzerine davulun sıkı takibi ve Lee’nin araya serpiştirdiği vokaller var. Davulun sessiz kaldığı yerlerde elektroniklerle Lee’nin atışmaları gerçekten soluk kesici. Hangisinin daha derinden ve daha etkili olduğunu kestirmek bir hayli güç. Neticede elektronikler de insan yapımı diyerek burada oyumu Lee’nin vokalinden yana kullanıyorum. Gerçekten eşsiz bir nitelikte…Parçanın ortalarına yaklaşırken tempo, heyecan ve gerilim artıyor. Davulun koşarcasına çaldığı ritim girdapları içinde elektroniklerden gelen sesler, saksafonun minik pasajları ve en çok da adeta birkaç adım öne fırlayan Lee’nin sesi var. Bu parçanın son zamanlarda en etkilenerek dinlediğim, sıradışı bir yapıt olduğunu da belirterekten bir sonraki parçaya geçiyoruz.

* * *

“Nothing Stopped But A Future” 19 dakikayı aşan süresiyle albümdeki en uzun parça. “Salt”ın bıraktığı yerden sözü devralan parça adeta final gibi bir açılışa sahip. Tüm enstrümanlar üst bir perdeden adeta son sözlerini haykırırıcasına uzatılarak çalınırken, kulaklarda ciddi bir tedirginlik ve gerginlik hissi yaratmayı başarıyorlar. Birkaç dakika süren bu hafiften asab bozucu giriş sonrası parça daha dingin bir tempoya kavuşuyor. Özellikle Lary Ochs’un farklı bir stil yaratmayı başardığı saksafonu burada biraz kulak kabartmayı hakediyor. Kısaca tariflemek gerekirse çok fazla akıcı olmayan ama yol göstericiliği tartışmasız bir stil bu. Parçanın ortalarına yaklaşırken paslaşmaların yerini davulun tek başına sürüklediği bir akın alıyor. Sonrasında çello kendine belirgin bir rol kapıyor ve davulla restleşmelerin ön planda olduğu birkaç dakika ilk başlarda Lee’nin vokalinin yarattığı yorgunluğu bir nebze olsun dengeliyor. Tüm bu süreçte ritmik / melodik yapıların dışında, anlık sezgilerle çizilen kurgular parçaların alt yapısını oluşturuyor. “Nothing Stopped But A Future”ın ikinci yarısıysa daha farklı bir kimlikle devam ediyor. Burada yine Lee’nin büyüleyici performansının altını çizmek gerekiyor. Bu bölümde vokaldeki renkliliği, derinliği ve Lee’nin parçaya kattığı zenginliğe tanıklık ediyoruz.



Albümün görece kısa parçalarından olan “DeeHyak” sakin bir atmosfere sahip. Ochs’un kesik ve amansız üflemelerinin arasına katılan Lee’nin karanlık vokalleri Diamanda Galas’ın “Litanies Of Satan” albümünü anımsatıyor. Parçanın genelinde adeta Lee’nin fısıltılı çığlıklarıyla Ochs’un saksafonu dans ediyor.

* * *

“Weightless” standart caz formatına referansları daha kuvvetlice olan bir parça. Uzunca bir süre davulun tiz dokunuşlarıyla vokaller arasındaki geçişlerle giden parça ortalarına doğru daha dinamik, sabırsız ve uçarı bir hal alıyor. Saksafonun eşlik etmesiyle birlikte de daha akışkan bir hale geliyor.

* * *

Kapanış ise “Less Than A Wind” ile yapılıyor. Çellonun depresif, koyu ve keyifli melodileri ile birlikte bir an için Lee’nin apokaliptik vokalinden sıyrılarak uzaktaki naif bir evrene adım atıyoruz. Arka planda hafiften işleyen elektronikler parçanın organik vurgusunu bir nebze azaltsa da keyif verici. Parçanın sonlarına doğru saksafonun da minik katkısıyla bu benzersiz yolculuğun sonuna geliyorsunuz.

* * *

“Unauthorized Caprices” gerçekten bir ormanda aniden dönüverdiğiniz sapa yollardan birinde karşınıza çıkan bambaşka bir bitki örtüsü gibi binbir çeşit renkle bezenmiş, akıl çelen, klişe ifadeyle ezber bozan bir çalışma. Doğaçlama cazın içine yedirilmiş elektroniklerin yanı sıra albümü bu denli farklı kılan vvokal kullanımlarıyla birlikte, sıradışı bir müzikal yolculuğun rehberi oluyor “Unauthorized Caprices”. Bazen yorucu girdapların arasında umarsızca ilerleyen, bazen yıkıcı bir anlayışla algılarımızı yerle bir eden ama en çok da kulaklarımızın ayarlarını yeniden kurma ihtiyacı bırakacak denli kategori dışı bileşimiyle bizi içine çeken muhteşem bir albüm.

Okan Aydın
okanokan@yahoo.com
fasitdaire.blogspot.com
twitter.com/fasitdaire

Cazkolik.com / 01 Haziran 2011, Salı

Paylaş
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Geçen yıl son yazı için yeni yılın ilk yazısı demişiz ve üzerinden bir yıl geçmiş. Neden, nasıl, ne oldu... gibi bir dolu okur sorusunun cevabını yazının girişinde ayrıntılı veriyor ve akabinde bizce yazıyı okuyan herkesin en kısa zamanda Okan Aydın`ın hayata geçirdiği plak mağazasına gitmesini öneriyoruz. » Yılın ilk yazısında Okan Aydın son yıllarda müzikte çok tartışılan konulardan biri olan hip hop ve modern caz ekseninde müzikler yapan Antipop Consortium`un Knives From hevan albümünü ele alıyor. » Aksi İstikamet köşesindeki yeni yazısında Okan Aydın Thirsty Ear etiketli sıcak bir albüme odaklanıyor: Greg Ward`s Phonic Juggernaut. Rock müziğinin yüksek enerjisiyle cazın ruhunu iyi bir şekilde harmanlayan ve saksofon, davul ve bastan oluşan bir trio albümü... » Okan Aydın da sezonu açan yazarlarımızdan. Yeni yazısında Berlin`li grup Kammerflimmer Kollektief`in Teufelskamin isimli yeni albümü ele alan sevgili Okan Aydın albüme ilişkin detaylı bir analiz yapıyor. » Bizleri zor tınılara aşina kulakların sevdiği müzisyenlerin albümleriyle tanıştıran Okan Aydın yeni yazısında Vladislav Delay Quartet`in yeni albümünü anlatıyor. » Fransız müzisyen Charles-Eric Charrier `nin yeni albümü "Silver" Okan Aydın`ın yeni yazısında okuruyla buluşuyor... » Cazla elektroniğin mahir ellerde birlikte pişirildiği nefis bir dinleti: Scanner with The Post Modern Jazz Quartet`ten "Blink of an Eye". » Yeni bir `free jazz` albümünün heyecan verici özellikleri Okan Aydın`ın cümlelerinde kendini yeniden tanımlıyor... » Okan Aydın, To The Moon albümü ile müzisyenleri Jean-Marc Foltz, Matt Turner ve Bill Carrothers`ı mercek altına alıyor. » Okan Aydın uzun bir yaz arasından sonra Nate Wolley & Paul Lytton`ın albümü "Creak Above 33" ile yazılarına yeniden başlıyor... » Okan Aydın, Kihnoua`nın "Unauthorized Caprices" albümünü anlatıyor. » Oğuz Büyükberber son albümü Ara ile Okan Aydın`ın yeni yazısında... » Okan Aydın yeni yazısında İngiliz caz sahnesinin üç usta müzisyeni Alan Wilkinson, Steve Noble ve John Edwards?ın 2008 tarihli konserlerinin 2009 yılında yayınlanan albümleri anlatıyor. » Avangard caz topluluğu Chicago Underground Duo ve son çalışmaları "Boca Negra" Aksİ-İstikameT`te... » İtalyan kökenli Scoolptures ekibinin albümü "Materiale Umano"yu ekibin lideri Nicola Negrini ile yaptığı mini bir röportajla birlikte mercek altına alıyor. » Kuzeyden doğaçlama esen avangart caz rüzgarları ve Circulasione Totale Orchestra`dan etkileyici bir albüm.
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp