Cazkolik.com
Radyo Cazkolik İnternet üzerinde cazkoliklerin
buluştuğu bir caz radyosudur
CazFM.com canlı yayınını dinliyorsunuz.

Yayınlanmış dört romanım, dört de bestem var.

Yayın Tarihi: 14 02 2018
Değişiklik Tarihi: 14 02 2018 16:52
Bu içerik 2856 defa gösterildi.

Merhaba çok değerli Cazkolik okurları,

Cazkolik’de, ölümsüz klasik müzik eserlerinin caz yorumlarıyla beraber sunulduğu “Klasikten Caza” başlığı altında daha önce hem bu köşede hem Radyo Cazkolik’de Tunçel Gülsoy üstadımın efsanevi programı “Evde Çalamadıklarım”ın müzmin konuğu olarak ve yine sevgili Neşet Topaloğlu’nun “Tangonun Büyüsü” programının konuğu olarak söyleşiler, sohbetler yaptım. Şimdi ise sizlerle daha geniş bir yelpazede birlikte olmanın mutluluğunu yaşamaktayım. Birlikteğimiz röportajlar ve radyo programları olarak sürecek. Bu kapsamda, bugünkü konuğumuz, popüler müziğe duygusal besteler kazandırırken kendisinden beklenmedik bir iş; korku/gerilim edebiyatı yazarlığı yapan, bu arada, iş hayatındaki yoğun temposunu da aksatmadan sürdüren bir sanatsever iş insanı Özgün Çınar. Kendisiyle, müzik ve edebiyata derinlemesine sohbet etme imkânı buldum.

Salim Zaimoğlu


Özgün Çınar: Gece herkes uyurken, bir

fincan kahve ve korku filmleri müzikleri

eşliğinde yazıyorum.

Salim Zaimoğlu: Bize kendinizden söz edebilir misiniz?

Özgün Çınar: Tabii. Yaklaşık elli senelik bir hayatın büyük bölümünü, neredeyse otuz senesini yoğun çalışma temposu içinde geçirdim. Finans, enerji, kısmen telekomünikasyon ve sanayi sektörlerinde tecrübeler edindim. 12 yaşımda, hobi olarak başlayan müzik sevgim zamanla çok gelişti ve hobi olmanın ötesine geçti. Gitar ve piyano çalıyor, beste yapıyorum. Yayınlanmış dört adet şarkım var. Bestelerimin sayısı iki yüz elli civarında. Maalesef şu an tam sayısını ben bile bilmiyorum. Dünyaya gelmeleri yaklaşık 35 senelik bir zaman dilimine yayıldığı için farklı farklı yerlerde kayıtlı olarak duruyorlar. Tam bir dökümünü çıkartmak için bir süredir çalışıyorum. Ayrıca, korku/gerilim yazarıyım. Yetişkinlere yönelik iki, çocuklara yönelik yine iki olmak üzere toplam dört romanım okuyucular ile buluştu.

Salim Zaimoğlu: Uzun zamandır müzikle uğraştığınızı anlıyoruz ancak sadece dört şarkı yayınlamışsınız, neden? Biraz tembellik mi var?

Özgün Çınar: Tembellik diyemem doğrusu. Son iki seneye kadar önceliğim hep iş hayatıydı. Belli bir yaştan sonra insan kendisini sorgulamaya başlıyor. Benden geriye ne iz kalacak, sorusu gitgide daha sık ziyaret ediyor aklınıza. Ben de bunların sonucunda, dünyada incecik dahi olsa bir iz bırakabilmek için çalışmaya başladım. Önce ilk romanım çıktı. Ardından da ilk şarkım, Güle Güle Git yayınlandı. Ne diyelim, kısmet bugünlereymiş.

Salim Zaimoğlu: Güle Güle Git’in hazin bir hikâyesi var. Okuyucularımızla paylaşabilir misiniz?

Özgün Çınar: 9 Ocak 2012, hayatımdaki en kötü gündü diyebilirim. Ankara`da hava buz gibiydi. Karlıydı. Babama karşı son görevimizi yerine getirmiş ve evimize dönmüş, ailecek konuşmadan oturuyorduk. Kimsenin konuşacak hali de yoktu zaten. Ortamda derin bir sessizlik olsa da, dışarıya vurmuyor olsam da, beynimin içinde büyük bir orkestra, o ana kadar hiç duymadığım bir şarkıyı çalıyorlar, belki de hayatımda yaptığım en iyi besteyi yapıyorlardı. Şöyleydi nakaratı:

"Güle güle git, her dileğin senin olsun,
Umarım gittiğin yerde hep mutlu olursun.
Güle güle git, geceme yıldız gibi doğdun,
O gecenin sonundaysa, kayan bir yıldız oldun,
Güle güle git..."

Bir şarkı, ortalama üç ya da dört dakika uzunluktadır. Şu anda sözün sahibini hatırlamıyorum ancak bir müzisyenin söylediği gibi en iyi besteler, bir şarkı uzunluğu kadar zamanda bestelenenler oluyor. Birkaç dakika sonra, gitarıma hiç el sürmemiş, bir dizesini dahi seslendirmemiş olsam da beste tamamlanmıştı. Ara sıra bazı melodiler aklıma gelir böyle. Ancak kaydetmezsem geldikleri süratle uçup giderler. Ama bu şarkıyı hiç unutmadım. Aklıma kazınmış gibi kaldı. İzleyen birkaç ay, Güle Güle Git’i hiç çalamadım. Hep yarısına geldiğimde boğazıma takılan bir yumru engel oldu. Ama biliyordum ki bunu yapmalıydım. Çalmalıydım, söylemeliydim. Şarkının düzenlemesini tamamlamalı ve insanlara duyurmalıydım. Çünkü ancak o zaman babama karşı görevimi tamamlayabilecektim. Herhalde, bir insanın ulaşabileceği en uç nokta; ölümsüz olmak. İşte bu şarkıyı kaydedip dijital dünyaya yerleştirirsem, babamı ölümsüz kılmış olacaktım, ki ben de bunu yapmaya çalıştım.

Salim Zaimoğlu: Bunu takiben, yaklaşık bir yılda üç şarkınızı daha yayınladınız değil mi?

Özgün Çınar: Evet, Güle Güle Git’i, 1995 yılında yazdığım ve hayatımdaki en büyük destekçilerimden biri olan eşimin, Esra’nın en sevdiği parça, Yıldızsız Geceler takip etti. Sonra da O’nun için yazdığım iki şarkı, Anlamazlar ve Sen Bilmeden Sevdim Seni geldi. Düzenlenmesi, kayıtları, seslendirmesi... Her anı keyifliydi. Zaten bir şarkı ile uğraşırken zaman mefhumunu tamamen kaybediyorum. Kolaylıkla ve farkında olmadan saatler geçebiliyor.

Salim Zaimoğlu: Bir şarkı bestelemek, sonrasında da yayınlamak zor bir süreç mi?

Özgün Çınar: Bestelemek biraz farklı. Belli bir müzik bilgisine sahip olmanız gerekiyor. Sonrasında da duygulara yoğunlaşmak, bunları yaşayarak bir esere dönüştürmek kalıyor geriye. Bu söylediklerimden dolayı, beste yapmak isteyenlerin hevesi kesinlikle kırılmasın. Zira gelişen teknoloji, bu konuda da imdada yetişti. Artık basit bir tabletiniz varsa, içine bedava ya da cüzi fiyatlarla müzik yapım programları indirmek ve bunlar üzerinden çalışmak mümkün. Bunların arasında, seçtiğiniz diziye göre akorları yan yana dizip sanal enstrümanları otomatik olarak çaldıranlar bile var. Siz de üzerine güzel bir melodi ekleyebiliyorsanız, minimum gayretle bir besteyi ortaya çıkartmak mümkün. Bu yazılımlar, kayıt yapmayı da aynı şekilde kolay hale getirdi. Mikrofonlar da o kadar gelişti ki, günlük hayatımızda sıkça kullandığımız telefon kulaklıklarındaki mikrofonlar ile dinlenebilir seviyede kayıtlar yapmak mümkün. Yalnız, burada bir şeyin farkında olmak lazım. Profesyonel düzeyde, güzel bir kayıt yapmak istiyorsanız, tercihiniz mutlaka kaliteli bir mikrofon olmak durumunda. Yayınlama konusuna gelince, eskiden çok pahalı ve çok zordu. Şimdi ise, yine teknolojinin yardımı ile son derece kolaylaştı. Bu konuda faaliyet gösteren birçok firma var. Diyelim, bestenizi yaptınız, kaydettiniz, düzenlediniz, telefonunuzla güzel bir resim çektiniz, bundan şarkınıza bir görsel, yani albüm kapağı oluşturdunuz. Artık yayınlamaya hazırsınız. Bu şirketlerden birisine, yıllık küçük bir bedel ödeyerek üye oluyor ve şarkınızı internet sitelerine yüklüyorsunuz. Sonrası beklemeye kalıyor. Bu şirketler, şarkınızı kısa süre içinde, bütün büyük dijital müzik marketlerde satışa sunuyorlar. Bu kadar kolay.

Salim Zaimoğlu: Kulağa gerçekten kolaymış gibi geliyor. Ancak, yine de arkasında yoğun bir emek yattığını görmezden gelmemek lazım. Biraz da edebiyata dönebilir miyiz, yazmaya ilginiz nasıl başladı?

Özgün Çınar: Şöyle detaylıca düşündüğümde, yazmaya ilgimin oldukça gerilere gittiğini görebiliyorum. Biri ilkokul sıralarında birisi de yirmili yaşlarımın başında, el yazısıyla, üç-dört ortalı defterlere, orta uzunlukta romanlar yazmıştım. Ayrıca ilkokul öğrenciliğimden başlayarak, geniş bir zaman dilimine yayılmış şekilde birçok hikâye kaleme aldım ancak birkaç yıl öncesine kadar eserlerimi okuyucuların beğenisine sunma imkânım olmamıştı. Daha önce dediğim gibi, kısmet bugünlereymiş.

Salim Zaimoğlu: Kitaplarınızdan biraz bahseder misiniz?

Özgün Çınar: En sevdiğim soruya geldik. Daha önce değindiğim gibi romanlarımın sayısı dörde erişti. İki tanesi cehennem kapısı serisinin kitapları. İki tanesi ise çocuk/gençlik kitabı. Fantastik türde. İlk kitabım Cehennem Kapısı, Gölge Kuşanan. İstanbul’un fethi sırasında başlayan ve günümüze uzanan bir korku hikâyesi. İstanbul kuşatması bütün şiddeti ile sürerken, şehrin düşeceğini anlayan karanlık güçler dünyayı ateşe atmayı tercih ediyor. Bu çılgın plan, kuvvetli bir iblisin, Gölge Kuşanan’ın, serbest kalmasına sebep oluyor ve Fatih’in yeniçerilerinin soyu ile serbest kalan iblis arasında bitmek bilmeyen bir mücadele başlıyor. Kefaret bu serinin ikinci kitabı. Kurgu gelişiyor. Devreye beklenmedik olaylar ve kişiler girmeye başlıyor. Son muhafızın diğerlerinden farkı ortaya çıktıkça mücadeledeki dengeler de değişiyor. Maceranın seyri bize şu sorunun yanıtını verecek: İnsanlık gelecekte de var olabilecek mi yoksa son günlerini mi yaşıyor?

Salim Zaimoğlu: Cehennem Kapısı’nı yazma fikri sizde nasıl oluştu ve işe nereden başladınız? Örneğin, ilk cümleyi nasıl buldunuz, karakterleri, kurguyu nasıl oluşturdunuz?

Özgün Çınar: Korku edebiyatını seviyor, kurgu yapmaktan hoşlanıyorsanız hayata bakış açınız değişiyor. Karşınıza çıkan her şeyi bir kurguya oturtmaya çalışıyorsunuz. Cehennem Kapısı’nın ana fikri de aklıma bu şekilde, onlu yaşlarımın ikinci yarısında düştü. Şunu sormuştum kendi kendime: Her gün onlarcasıyla karşılaştığımız, bazen küçümsediğimiz, basit işler yapan kişilerden birisine hayatımızı borçlu olsaydık nasıl olurdu? Kurgu kafamda gelişti, olgunlaştı. Biraz da kaderin cilvesiyle karşılaştığım birkaç detay, nihayetinde beni bilgisayarımın başına oturmaya zorladı.

Konuyu, kurguyu oluşturmak ve karakterleri yaratmak emek sarf ederek yapabileceğiniz bir şey. Üzerine zaman harcamayı ve çokça düşünmeyi gerektiriyor. Zaman zaman çok zorlayıcı hale gelebilen bir süreç. Ne kadar düşünürseniz düşünün öyle bir an geliyor ki hazırlamış olduğunuz ilk kurguda değişiklik yapmak gerekiyor. Bu da tekrar tekrar başa dönmeyi gerektiriyor. Seviyorsanız son derece zevkli bir iş. Ancak büyük bir gereği var: Sabır, sabır, sabır....

Çok önemli noktaya değindiniz sorunuzun içinde aslında. İlk cümleyi nasıl buluyoruz? Araştırmalar şunu gösteriyor. Örneğin bir reklam videosu hazırladınız ve hedef kitleniz ile paylaştınız. İlk birkaç saniyelik dilimde izleyiciyi yakalayabilir ve kendinizi beğendirebilirseniz videoyu izlettirebilirsiniz. Aksi takdirde kapatıp geçiyorlar ve bir daha kimse dönüp bakmıyor. Bu iş de böyle. İlk birkaç sayfanız, hatta birkaç cümleniz çok önemli. Bu kısacık zamanda ve daracık alanda okuyucuyu yakalayıp kitabın içine çekmeniz lazım. Aklınıza güvenmeniz şart ancak yeterli değil. Girişin iyi olduğuna kendiniz ikna olduktan sonra görüşüne güvendiğiniz, saygı duyduğunuz, gerektiğinde size yaptığınız işin kötü olduğunu söylemekten çekinmeyeceğine emin olduğunuz kişilerden görüş almalısınız. Objektif olarak doğru yolda olduğunuza kani olduysanız devam edin. İlk bölümün güzel olmadığı yönünde bir şüpheniz oluştuysa direnmeyin, değiştirin.

Bu konuda son olarak ilave etmek istediğim bir şey daha var. Kurgunun içerisine ne kadar bizden ögeler, bildiğimiz, içinde yaşadığımız mekânlar katarsanız o kadar ilgi çekici hale geliyor. Cehennem Kapısı serisinde ben de bu prensiplere uydum. Olayların geçtiği mezarlık gerçekten var. Edirnekapı’daki Mısır Tarlası Mezarlığı. Tarihi altı yüz yıl geriye uzanıyor. Son derece etkileyici bir yer. Hikâye de bildiğimiz bir dönemde, bildiğimiz bir olayla, İstanbul’un fethiyle bağlantılı olarak ortaya çıkıyor.

Salim Zaimoğlu: Ya çocuk kitapları?

Özgün Çınar: Çocuk kitaplarının hikâyesi biraz değişik. Fantastik türde kaleme alındılar. Kitabın ana karakteri Deniz benim kızım. Onun maceralarını aktarıyorum minik okurlarımıza. Bir seri olarak tasarlandı. Beş kitaplık bir seri hedefliyoruz. Henüz sadece iki tanesi yayınlandı.

Katıldığımız tüm kitap fuarlarında yoğun çocuk ziyaretçi alıyor ancak ebeveynlerinin tepkileri sebebiyle onları yayınevimize ısındıracak, ileride korku edebiyatına yakınlık duymalarını sağlayacak eserlerle buluşturamıyorduk (gülüyor). Çocuklara hitap edecek, fantastik türde kitaplar çıkartarak onları hem yayınevine hem de bu edebiyat türüne ısındırmanın, bir ön hazırlık yapmanın güzel olacağını düşündük ve bir proje gibi başladık. İlk aşamada Hiç Yayıncılık’tan iki yazar, birer kitap kaleme aldık. Yayınlanır yayınlanmaz da beklediğimizin çok daha ötesinde bir ilgi ile karşılaştık. Altı ay içerisinde birinci baskılar tükendi. İkinci baskıları yapıldı ve üzerinden dört ay geçmiş olmasına rağmen ikinci baskılar da tükenmek üzere. Geleceğe yönelik iyi ve geniş bir okuyucu kitlesi yaratmayı başardığımızı umuyorum.

Kitapların içinde çocuklara güzel alışkanlıklar kazandırmaya yönelik mesajlar vermeyi de ihmal etmiyoruz tabii. Deniz’in maceralarında izciliğe ilişkin çekici bilgiler ve araştırıcı olmanın, olaylara farklı bakmanın önemini vurgulamaya çalıştım. Bu amaçla Deniz’i sık sık kütüphanelere gider ve araştırma yaparken görüyoruz.

Salim Zaimoğlu: Korku kitaplarını yazarken korkuyor musunuz? Nasıl yazıyorsunuz?

Özgün Çınar: Dürüst söylemek gerekirse evet, bazen korkuyorum. Ağırlıklı olarak gece vakti yazmayı tercih ediyorum. Herkesin uyuduğu vakitlerde, sessizlik hüküm sürüyorken, bir fincan kahve ve bilgisayarımdaki korku filmi müzikleri eşliğinde yazıyorum. Bazen öylesine yoğunlaşıyorum ki yazdığım sahne, birkaç adım önümde gerçekleşiyor sanki. Bu aşamada sırtım ürperiyor. Bu da yazmaya ara vermem gerektiğinin işareti oluyor genellikle.

Salim Zaimoğlu: Yazmak isteyenlere, yazar adaylarına ne tavsiye edersiniz?

Özgün Çınar: Söyleyecek bir sözünüz, anlatacak bir fikriniz olduğunuza inanıyorsanız yazmaktan çekinmeyin. Para kazanmak amacıyla yazmayın. Aşkla yazın. Aşkla yaptığınız her iş, eninde sonunda size hayatınızı sürdürmek için gereken imkânı yaratacaktır. Çok okuyun, hata yapmaktan çekinmeyin, tekrar tekrar deneyin ve en başta söylediğim gibi sabrınızı hiç yitirmeyin. Yazıyorsanız, sabra mutlaka ihtiyacınız olacak.

Salim Zaimoğlu: Bu güzel sohbet için teşekkür ediyoruz. Umuyorum genç müzisyen ve yazar adayları verdiğiniz bilgilerden çok faydalanacak.

Özgün Çınar: Ben de teşekkür ediyorum. Gençlerin sanat serüvenlerine birazcık dahi ışık tutabilirsek ne mutlu.

Salim Zaimoğlu

Cazkolik.com / 14 Şubat 2018, Çarşamba

Kaydet

Kaydet

Kaydet


Konu veya sanatçıyla ilgili yayınlanmış benzer haberler

Salim Zaimoğlu ile "Klasik`ten Caz`a" edebiyattan müziğe radyo programı başlıyor.
Salim Zaimoğlu Röportajı: Dört romanı, sayısız bestesi olan Özgün Çınar`la sanat ve hayat üzerine.
Enrico Caruso`dan caza uzanan çizgi...
Bu bölümde yayınlanmış önceki yazılar
» Feridun Ertaşkan Yazdı: İbrahim Maalouf`un "Levantine Symphony No.1"in de olan var olmayan var! » Akdeniz ve ege kuşağının saygın festivali bu yaz 14üncü yılını ışıltılı konserlerle kutlayacak » Zorlu PSM Caz Festivali 2018 Özel: 50 yılı aşan uzun yolculuğun son konser durağı İstanbul » Salim Zaimoğlu Röportajı: Dört romanı, sayısız bestesi olan Özgün Çınar`la sanat ve hayat üzerine. » Firuz Soyuer Yazdı: İki yıl sonra güneşli Newport`tan yağmurlu San Sebastian Jazzaldia Festivale » Caz yazarı Jeff Andrews`dan playlistiyle farklı bir Miles Davis portresi » Modern Jazz Quartet`in kurucusu John Lewis hakkında özel playlist yayında. » 2016 protest şarkılarda patlama yaşanan yıl oldu. Öne çıkan 10 şarkıyı biraraya getirdik. » 1915 & 2015: Doğumunun 100. yılında bir albümün hikayesi: Billie Holiday "Lady in Satin" » Kerem Görsev "Four Days"de yeni bir albüm kaydetmiş ama hatıralar galerisini de harekete geçirmiş. » Hayatta kalma stratejisi olarak kültür: 3. Reich ve Nazi dönemi toplama kamplarında caz. » > 22. İstanbul Caz Festivali Özel: Marcus Miller`ın festival projesi bir insanlık trajedisini işaret ediyor. » Nazilerin 2. Dünya Savaşı`nda toplama kamplarında yokettiği bestecilerin kamplardaki besteleri günyüzüne çıktı. » Yılın son günleri İş Sanat sahnesi son haftaların en spektaküler ismi Pharoah Sanders`ı ağırlamaya hazırlanıyor. » Cazın Bach`la ilişkisi... Siz, yoksa, doğaçlama cazla mı başladı sanıyorsunuz? » "Günümüzün caz müziğinde en `cool` 80 `şey`... Ünlü Down Beat dergisinin 80. yaşı nedeniyle özel dosyası. » Fransız pop chanson geleneğin son büyük süperstarı Patricia Kaas yeni albümü için İstanbul`a geliyor. » Bu ay gitarın beş farklı ülkesinin ustaları Akbank Sanat`ın gitar günlerinde olacak. » Akbank Sanat Nisan ayında `Çağdaş Vokal Günleri` adıyla konser ve workshoplar düzenliyor. » Dünyada üretilen cazı yakından takip eden ünlü caz eleştirmenlerinden `Best Of 2012` listeleri. » > Bodrum Karya Kültür Derneği`nin düzenlediği Karsanat III. Caz Günleri 18-21 Mayıs arası düzenlenecek. » Devrim Küba`sının yetiştirdiği en değerli `şey`lerden Gonzalo Rubalcaba 6 Nisan akşamı İş Sanat`ta. » Caz gitarın yaşayan en yaratıcı ve yetenekli isimlerinden Pat Metheny iki konser için Cemal Reşit Rey`e geliyor. » İtalyan ekonomisi için sıkıntılı ama İtalyan caz müzisyenleri için ise bereketli günler... » Son yılların en popüler şarkıcısı ZAZ`ın aylardır beklenen fırtınası İstanbul`un ardından İzmir`de esti... » > Cazkolik`ten 21. Akbank Caz Festivali`ne dair kişisel bir menü önerisi... » > Türkiye`nin cazı soluyan şehirlerinden İzmir, 18. Avrupa Caz Festivali için gün sayıyor. » "Django" 100 yaşında... » Sonny Rollins 80 yaşında... » Terence Blanchard Salon’da... » > Kadın caz vokalinin en büyük 50 sesinden biri kabul edilen Diane Schuur, Akbank?ın 20. yılına özel geliyor... » Ebedî bir usta; Abdullah İbrahim » Cazın yaşayan efsane ismi Ahmad Jamal "Ramazanda Caz" konserleri kapsamında 15 Ağustos Salı günü Topkapı Sarayı?nda konser verecek... » Ud`un rönesansını gerçekleştiren adam Anouar Brahem ruhundaki müziği Eyal Hareuveni`yi anlattı. » Temmuz`da Viyana! » > ISCMS İstanbul 2010 müzikseverleri müziğin başka türlüsü ile buluşturuyor... » Mini festival; ’Tünel Şenliği’ » Milliyet arşivinde Türk caz tarihi. » > Afyon Caz Festivali Afyon`u on yılda kaplıca, sucuk, kaymak şehrinden bir festival şehrine dönüştürdü... » > 17. Uluslararası İstanbul Caz Festivali`nin beklenen programı açıklandı... » Brad Mehldau ve Joshua Redman CRR’de... » Carmen Souza CRR’ye geliyor... » > 8. Amatör Caz Müzisyenleri Festivali 10 Mart ile 13 Mart tarihleri arasında Eskişehir Anadolu Üniversitesi?nde gerçekleşecek... » > 17. İzmir Avrupa Caz Festivali » > Bu yıl 13.sü düzenlenen uluslararası Ankara caz festivali ikinci haftasına girdi. Bu hafta festivalde kimler var, nerdeler, saat kaçta ve kimlerle çalıyorlar gün gün hepsi aşağıda... » "James’ Farm" öncesi "Compass" » Geçip giden 2009`un ardından... » "Kadıköy Caz 5" başlıyor! » Tunçel Gülsoy`un 1999 yılında JAZZ Dergisi için yaptığı Can Kozlu söyleşisi.... » Türkiyeye cazı sevdiren adam; Erol Pekcan » "Bir müzisyen ve bir beyefendi" Neşet Ruacan... » Emin Fındıkoğlu; "Bir Tutkunun Öyküsü" » Sade yaşamın görkemli tınısı...OKAY TEMİZ » Ayten Alpman ile geçmişe yolculuk... » Genco Arı ve Ada Rovatti Nardis`te... » "JJA Awards Ödülleri" belli oldu! » Blues’un peşinde bir yol öyküsü... » İlhan Erşahin`le buluşma... » İş Sanat’ın sezon kapanış gecesi... » > Carlos Santana`nın Temmuz`da İstanbul`a gelecek olması aklımıza Wayne Shorter`la yaptıkları muhteşem konserleri getirdi... » Jay Jay Johanson Ghetto’da... » ’Cabaret Diva’ Lemper İş Sanat’ta... » Nisan ayı kimlerin doğum günü? » Jazz Times dergisi güzel bir kadirşinaslık örneği göstererek 2008 yılı içinde ölen caz müzisyenlerini dostlarının ağzından ve anılarıyla hatırlıyor, okuyucularına aktarıyor... » Barrack Obama`nın başkanlığına giden yoldaki 50 yıllık süreçte sivil haklar hareketinde cazın önemi. » Aynı zamanda kendisi de bir müzisyen olan yazar ve eleştirmen Matt Leskovic`den mükemmel bir araştırma; "Beatles Üzerine Caz Perspektifleri." » Ellis Marsalis, McCoy Tyner ve Brad Mehldau ilk kez aynı sahnede...
Bu içeriğe yapılan yorumlar
Bu içeriğe hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapabilirsiniz!
Reklam İçin Bize Yazın Bizi Arayın
0 216 385 4912
Cazkolik Shop Yeni
Albüm Bülten Üyeliği
Bizi Takip
Edin
Cazkolik.com • Türkiye’nin Caz Takvimi • Günün Albümü • Günün Parçası • Günün Müzisyeni • “Jazz”lı Gündem • Albüm Eleştirileri • Cazkolik Röportajları • Yerli Caz Albümleri Arşivi • Yerli Caz Müzisyenleri Arşivi Cazkolik Yazarları:
• Ali Haluk İmeryüz • Arto Peştemalcıgil • Ayşe Tütüncü • Beliz Hazan • Burak Sülünbaz • Cenk Akyol • Cenk Erdem • Deniz Türkoğlu • Emre Kartarı • Güç Başar Gülle • Güzin Yalın
 
• Levent Öget • Leyla Diana Gücük • Murat Ali Oral • Murat Beşer • Okan Aydın • Salim Zaimoğlu • Sami Kısaoğlu • Sevin Okyay • Tunçel Gülsoy • Turgay Yalçın • Zekeriya Şen
Radyo Cazkolik Servisleri: • Radyo Cazkolik Programları • Radyo Cazkolik Playlistleri • CazFM.com (Online stream radio)
Cazkolik.com bir Feridun Ertaşkan Rek. ve Tas. Hiz. Ltd. Şti. hizmetidir. | İletişim için: cazkolik@cazkolik.com | info@cazkolik.com | Tel: 0 216 385 4912

“Jazz, insan ruhunun zaferinin sembolüdür.” Archie Shepp